AndroidHealthClinic

Avond eten

wizkidvinny

Cool Novice
Waardering
4
Nu wil ik me aan een voedingsschema gaan houden buiten het avond eten om. Nu zullen er misschien veel zeggen dan kan je beter niks doen , goed dat is jullie mening. Echter zullen er vast ook wel zijn die zich aan hun schema houden in de loop van de dag en dan avondmaaltijd gewoon gezellig eten wat de pot schaft. Hoe doen jullie dit ? Schat je bijvoorbeeld met fitnesspall in hoeveel je kan pakken om toch tot je totalen te komen ?

is idd beter om te wegen en te rekenen, maar... als jij denkt ik ga een schema maken om de hele tijd te volgen behalve avondeten is dat toch ook goed.
Het belangrijkste is doen waar je zelf goed bij voelt.

Maakt wss wel veel verschil of je wil afvallen of bijkomen, maar als je het op deze manier wil doen zou ik bvb 5 dagen lang wegen wat er op mijn bord komt en daarvan uitrekenen wat je kcal, ew, kh en vetten zijn. Neem daar dan bvb een gemiddelde van of reken op de laagste als je wil bijkomen en op de hoogste als je wil afvallen.

Zo heb je tenminste een idee..

Mensen gaan altijd zeggen dat het niet kan wat je doet, omdat je aan een bepaald aantal kcal, en andere wil komen.
Dat zal nooit kunnen als je niet weet wat je weegt.

Kan een beetje op twee manieren.

Eerste is dat je een paar keer een meal wel afweegt, meet en invoert in MFP.
Zo heb je na bijvoorbeeld 4 dagen wel een gemiddelde hoeveelheid ekv en kcals die je gewoon kan aanhouden voor de rest van de dagen dat je mee eet.
Dan vul je elke avond bijvoorbeeld die 750 kcals met ekv in en dan middelt dat zich wel enigszins uit.
Eet je een keer een dikke portie spareribs tijdens het eten tel je er iets bij op.

Of je schat het op het oog in. Dit is wel tricky als je weinig ervaring hebt en/of snel over- of onderschat.

• Like
Waarderingen: Inb4
Weeg een aantal keer af hoeveel aardappelen etc je ongeveer eet.
Weeg het vlees een paar keer en op gegeven moment kan je een goede schatting gaan maken zonder telkens die weegschaal te pakken. Maar kan uit eigen ervaring zeggen dat ik er in het begin, toen ik niet afwoog maar schatte, er soms flink naast zat

Kook je zelf, je vrouw, je moeder, met hoeveel personen zit je aan tafel, hoeveel variatie zit er tussen de verschillende avond maaltijden? Afhankelijk hiervan kan je bepalen hoe goed je een schatting kan maken.

Log de rest van je eten en pas de hoeveelheid van je avondeten aan je doelen kwa kcal en e/k/v aan

Terug
Naar boven