MuscleMeat

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat er nu weer gelogen is in deze soap. Minister de Jonge verteld dat bij de ggd, de mensen die toegang hebben tot de persoonlijke gegevens, een verklaring omtrent gedrag bezitten. Dat blijkt niet zo te zijn. Sterker nog er werken zeker 2 mensen met een strafblad.
En de persoonlijke gegevens zijn al verkocht via de chatsite Telegram.

Ook krijgen we minder vaccins dan verwacht. De afspraken over de levering waren ' redelijk' ruim.
Astra zeneca moest hun best doen, maar hebben waarschijnlijk Nederlandse en Belgische vaccins aan Engeland verkocht.
Dus geen 80 millioen maar slechts 30 millioen in het eerste kwartaal.

Flater op flater, maar wel een avondklok, en denk maar niet dat dit twee weken gaat duren. Tenzij je graag leugens gelooft.
Niet dat een vog altijd veelzeggend is, maar dit laat wel weer zien dat geloofwaardigheid daar helemaal nietszeggend is. En wie wordt er nu eigenlijk echt beschermd dmv de avg?

Edit: ik kan eigenlijk niet vinden of het bij de particuliere teststraten wel goed is gegaan? Rond september kon de ggd het niet meer aan, dus het zou goed kunnen dat het om die tijd gaat?
Wel apart dat die teststraten een positieve uitslag weer aan de ggd moeten melden. Dat stinkt.

Laatst bewerkt:

Was deze al gepost?

Was deze al gepost?
Dit filmpje zal hem de rest van zijn leven achtervolgen. Arme jongen...
Waarschijnlijk gewoon een meeloper die niks kwaads in de zin had.

Who cares? Als de verzekeringen maar netjes uitkeren. Die zijn al betaald. Of zij dan ooit hun kosten of een deel daarvan uit de daders terugkrijgen doet er toch weinig toe? En goed voor de daders dat dat zo boven hun hoofd hangt.
Wat het eerste deel betreft ben ik het met je eens, wat betreft de gevolgen voor de daders niet. Als de daders meerderjarig zijn, maar amper een inkomen hebben, zal de schuld na een paar jaar kwijtgescholden zijn, of ze blijven hun hele leven in de bijstand hangen en hier en daar wat bij elkaar scharrelen. Als de daders minderjarig zijn draaien hun ouders daar voor op, prima geregeld zou je zeggen, maar ik denk dat een groot deel van de ouders niet in een goede financiële situatie zitten en dus zijn ook de andere gezinsleden (broertjes en zusjes) daar de dupe van zijn en die hebben al een achterstand en een verkeerd voorbeeld. Dat je als ouder financieel verantwoordelijk bent snap ik tot op zekere hoogte, maar als je zoon iemand door zijn hoofd schiet kan je ook niet in zijn plaats brommen, waarom zou ik dan wel de financiële gevolgen van zijn criminele gedrag moeten dragen. Als de slachtoffers toch van een verzekering of de overheid de schade vergoed krijgen laat de daders dan een flinke taakstraf krijgen gekoppeld aan de schade en het minimumloon. Heb je voor €10.000 schade veroorzaakt ga dan maar 1000 uur in de omgeving waar je geplunderd hebt wat schoffelen en vegen. Doe je dat niet, dan kan dat altijd nog omgezet worden in een gevangenisstraf.

Wat het eerste deel betreft ben ik het met je eens, wat betreft de gevolgen voor de daders niet. Als de daders meerderjarig zijn, maar amper een inkomen hebben, zal de schuld na een paar jaar kwijtgescholden zijn,
Voor schuldsanering komen daders waarschijnlijk niet in aanmerking. Mensen die moedwillig schade hebben veroorzaakt, zijn daarvan uitgesloten.

Als de daders minderjarig zijn draaien hun ouders daar voor op, prima geregeld zou je zeggen
Nee ik denk wel dat het best aan hunzelf mag blijven hangen. Maar op zich kunnen de ouders dat dan met ze regelen I guess.
laat de daders dan een flinke taakstraf krijgen gekoppeld aan de schade en het minimumloon.
Dat is toch hetzelfde of nog erger (minimumloon kan minder zijn dan hun inkomsten) dan gewoon financieel verantwoordelijk zijn voor de schade? Dan moet je ook werken om het te betalen.

Voor schuldsanering komen daders waarschijnlijk niet in aanmerking. Mensen die moedwillig schade hebben veroorzaakt, zijn daarvan uitgesloten.

Nee ik vind wel dat het best aan hunzelf mag blijven hangen. Maar op zich kunnen de ouders dat dan met ze regelen I guess.

Dat is toch hetzelfde of nog erger (minimumloon kan minder zijn dan hun inkomsten) dan gewoon financieel verantwoordelijk zijn voor de schade? Dan moet je ook werken om het te betalen.
Ik was niet op de hoogte dat schuldsanering in dit soort gevallen niet opgaat. Dan zou ik zeggen dat bij minderjarigen het gewoon opgeschort moet worden totdat ze meerderjarig zijn, dan zijn de ouders ook gevrijwaard.

Ik was niet op de hoogte dat schuldsanering in dit soort gevallen niet opgaat. Dan zou ik zeggen dat bij minderjarigen het gewoon opgeschort moet worden totdat ze meerderjarig zijn, dan zijn de ouders ook gevrijwaard.
Stond in het artikel dat je linkte :P

Als we uitgaan van een oververtegenwoordiging van toch al kansarme jongeren, al was het maar omdat bij de rijke tattas pa gewoon aftikt voor deze jeugdzonde, weet ik niet of het vooruitzicht van de schuldsanering bij meerderjarigheid motiverend werkt. Tenzij ze hiervoor het budget van Jesse kunnen gebruiken.

(Ik hoop dat ik het straattaal woordje goed gebruikt heb)

Als we uitgaan van een oververtegenwoordiging van toch al kansarme jongeren, al was het maar omdat bij de rijke tattas pa gewoon aftikt voor deze jeugdzonde, weet ik niet of het vooruitzicht van de schuldsanering bij meerderjarigheid motiverend werkt. Tenzij ze hiervoor het budget van Jesse kunnen gebruiken.

(Ik hoop dat ik het straattaal woordje goed gebruikt heb)
Nee, ik bedoel dat ze die schuld gewoon moeten bevriezen totdat ze meerderjarig zijn en dan gewoon bij de dader verhalen.

Zou het in het algemeen niet eerlijker zijn om een boete een bepaald percentage van je maandsalaris te laten zijn? Dan komt zo'n boete voor iedereen even hard aan.

Als taakstraf helpen om de ondernemer wiens zaak ze hebben geplunderd te helpen herbouwen. Ik kan me voorstellen dat de ondernemer daar geen behoefte aan heeft, maar de dader zal tot inzicht komen dat die ondernemer ook een echt persoon is ipv een anonieme eigenaar van een zaak. Vooral als die ondernemer sterk in z'n schoenen staat en die dader ook nog eens goed/normaal behandeld tijdens de taakstraf. Ik denk dat die dader dan met zoveel schaamte en schuldgevoel rondloopt dat dat meer impact heeft dan papiertjes prikken in het park.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven