AndroidHealthClinic

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou het in het algemeen niet eerlijker zijn om een boete een bepaald percentage van je maandsalaris te laten zijn? Dan komt zo'n boete voor iedereen even hard aan.
Je maakt nu de stap van schadevergoeding naar boete, daarmee is het een iets ander onderwerp.

Finland heeft zoiets met snelheidsovertredingen, maar of dat eerlijker is, dat is de vraag. Mensen met een hoger salaris besteden vaak een minder groot deel daarvan aan de kosten van het levensonderhoud. Dan moet je alweer de vervolg stap maken of dat geen progressief percentage zou moeten zijn en welke factoren je mee laat wegen.

Uiteindelijk komt iemand dan op het lumineuze idee om speciaal hiervoor een afdeling op te zetten bij de belastingdienst. Laten we het niet doen.

Bij rijke ouders tikken die dan alsnog af om er toch vooral voor te zorgen dat hij geen hinder ondervindt van deze jeugdzonde waarin hij in een zwak moment door verkeerde vriendjes is meegetrokken en ze zijn zelf ook jong geweest enz.

Dat snap, maar voor de arme schooier en zijn familie maakt het toch wel uit?

Als taakstraf helpen om de ondernemer wiens zaak ze hebben geplunderd te helpen herbouwen. Ik kan me voorstellen dat de ondernemer daar geen behoefte aan heeft, maar de dader zal tot inzicht komen dat die ondernemer ook een echt persoon is ipv een anonieme eigenaar van een zaak. Vooral als die ondernemer sterk in z'n schoenen staat en die dader ook nog eens goed/normaal behandeld tijdens de taakstraf. Ik denk dat die dader dan met zoveel schaamte en schuldgevoel rondloopt dat dat meer impact heeft dan papiertjes prikken in het park.
Als er iets is waar pubers nou nooit last van zullen krijgen is het schaamte of schuldgevoel. :rolleyes:

Finland heeft zoiets met snelheidsovertredingen, maar of dat eerlijker is, dat is de vraag. Mensen met een hoger salaris besteden vaak een minder groot deel daarvan aan de kosten van het levensonderhoud. Dan moet je alweer de vervolg stap maken of dat geen progressief percentage zou moeten zijn en welke factoren je mee laat wegen.

Uiteindelijk komt iemand dan op het lumineuze idee om speciaal hiervoor een afdeling op te zetten bij de belastingdienst. Laten we het niet doen.
Natuurlijk zitten hier haken en ogen aan, maar nu is bijvoorbeeld die boete van 95 euro een lachertje voor iemand die 2x modaal verdient, terwijl dat voor een bijstandsmoedertje dat geen boodschappen meer mag ontvangen een paar weken lang droog brood eten betekent.

Als taakstraf helpen om de ondernemer wiens zaak ze hebben geplunderd te helpen herbouwen. Ik kan me voorstellen dat de ondernemer daar geen behoefte aan heeft, maar de dader zal tot inzicht komen dat die ondernemer ook een echt persoon is ipv een anonieme eigenaar van een zaak. Vooral als die ondernemer sterk in z'n schoenen staat en die dader ook nog eens goed/normaal behandeld tijdens de taakstraf. Ik denk dat die dader dan met zoveel schaamte en schuldgevoel rondloopt dat dat meer impact heeft dan papiertjes prikken in het park.

Denk dat dit soort gasten amper een geweten hebben.

Als er iets is waar pubers nou nooit last van zullen krijgen is het schaamte of schuldgevoel. :rolleyes:

Volwassenen hebben wel spijt, maar enkel omdat ze gepakt worden. :cool:

boek-alleen-huilebalken-hebben-spijt.jpg

Natuurlijk zitten hier haken en ogen aan, maar nu is bijvoorbeeld die boete van 95 euro een lachertje voor iemand die 2x modaal verdient, terwijl dat voor een bijstandsmoedertje dat geen boodschappen meer mag ontvangen een paar weken lang droog brood eten betekent.
Moet je in Zwitserland eens lekker hard scheuren. Kan je bij zwaardere overtredingen aftikken naar vermogen. Kan gebeuren dat je bv 800k moet betalen, ook als je niet in Zwitserland woont. Wordt daar best rustig gereden, al die gasten met brute bakken gaan over de grens scheuren.

Denk dat dit soort gasten amper een geweten hebben.
Amper een geheugen, veel testeron en foute kameraden.
Komt wel goed met die boy's.
Zij tonen wel initiatief. Goeie eigenschap. En met de juiste begeleiding gaan ze zo de goede kant op.
Jongeren hebben het zwaar nu.
Ik ook trouwens... ktklok

Slopen we nog wat deze avond?
Ik denk dat ze zich voorlopig wel even rustig houden, dankzij het adequate optreden van politie en justitie. Snelrecht, het delen van berichten waarbij wordt opgeroepen tot rellen kan je al een celstraf opleveren, in beslagname van goederen, etc, etc. Alle relnichten die een klein beetje het nieuws hebben gevolgd de afgelopen dagen, bedenken zich wel twee keer.

Nou papiertjes prikken in je eigen wijk levert denk ik meer schaamte op, niet @Camelus?

Nu je aan het cruisen bent durf ik het wel.

Poh dat lijkt mij wel zwaar kut.
Maar goed, ik heb ook achter de kassa gestaan bij de kfc, voelt een beetje hetzelde denk ik.

Amper een geheugen, veel testeron en foute kameraden.
Komt wel goed met die boy's.
Zij tonen wel initiatief. Goeie eigenschap. En met de juiste begeleiding gaan ze zo de goede kant op.
Jongeren hebben het zwaar nu.
Ik ook trouwens... ktklok
Wat is testeron?

Daar ben ik van overtuigd.

Ja, laten we het vooral duidelijker maken.

Typerend voor het halfzachte gepamper en betuttelen in dit land:
1001 uitzonderingen creëren, zodat de maatregel op niemand meer echt van toepassing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven