AndroidHealthClinic

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is ook zo ja. Grappig dat die expert dat tegenspreekt terwijl anderen dat al beamen obv de beschikbare data.
O, ik luister niet naar 'experts' in praatprogramma's :D
Je kan beter zelf naar de onbewerkte data kijken voorzover die beschikbaar zijn voor leken.

Ik begrijp hier ook niets van. Is die IgM inderdaad wel specifiek voor Covid??? Verdacht hierin is dat er bij het eerste grafiekje van 2 jaar terug GEEN IgM balkje is toegevoegd als controle.....
Eenvoudige gok is dat de IgM een percentage is van de mensen met antistoffen, deze verdwijnen immers het snelst?

Wellicht werd er in 2018 niet op deze stoffen getest, of is dat vanwege het geringe aantal antistoffen (kan ook 0 zijn) helemaal niet relevant?

Eenvoudige gok is dat de IgM een percentage is van de mensen met antistoffen, deze verdwijnen immers het snelst?

Wellicht werd er in 2018 niet op deze stoffen getest, of is dat vanwege het geringe aantal antistoffen (kan ook 0 zijn) helemaal niet relevant?
Er was iets met bloedgroep en vatbaarheid. Met bloedgroep o was de kans dat je besmet raakt, aanzienlijk kleiner, en bij A juist groter of ernstiger ziekteverloop (dacht ik).
O is toch ook de bloedgroep die aan iedereen gegeven kan worden? Kan het daarmee temaken hebben?

Die samples uit 2018 hebben ze als controle natuurlijk uit de vriezer getrokken. In 2018 bestond er nog geen antigeen test voor Covid en geen Covid(-2).
Ik had hier wel heel graag een balkje met IgM score als vergelijking gezien, dat zou op 0 moeten staan omdat er nog geen Covid-2 was.
Er waren wel andere corona virussen natuurlijk dus mijn vermoeden is dat die IgM test helemaal niet specifiek is voor Covid-2. Ik vind het heel raar dat IgM meteen bij de uitbraak van corona al 70% was in de donor populatie en dat er nu een jaar later, bij lange na niet zulke hoge getallen voor IgG worden gemeten.

Dus dan hadden beide golven al 70% van de donors net een (lichte) covid besmetting gehad? Waarom noemen ze de 15% IgG dan voor de groepsimmuniteit? ???

O, ik luister niet naar 'experts' in praatprogramma's :D
Je kan beter zelf naar de onbewerkte data kijken voorzover die beschikbaar zijn voor leken.
Op cbs en statline is veel te vinden hoor. Zit wel wat verschil in de cijfers (bij het rivm is het mij niet altijd duidelijk wat een schatting is)

Er was iets met bloedgroep en vatbaarheid. Met bloedgroep o was de kans dat je besmet raakt, aanzienlijk kleiner, en bij A juist groter of ernstiger ziekteverloop (dacht ik).
O is toch ook de bloedgroep die aan iedereen gegeven kan worden? Kan het daarmee temaken hebben?
Dat verband ken ik niet. Er was wel een verband met ACE receptoren.

Dus dan hadden beide golven al 70% van de donors net een (lichte) covid besmetting gehad? Waarom noemen ze de 15% IgG dan voor de groepsimmuniteit? ???
Nee. Dat is het percentage van de mensen met IgG-antistoffen die ook (nog) positief test voor IgM-antistoffen. Dit zijn relatief kortlevende antistoffen en geven zo een beeld welk aandeel van de IgG-positief getestten recent besmet is geraakt.

Nee. Dat is het percentage van de mensen met IgG-antistoffen die ook (nog) positief test voor IgM-antistoffen. Dit zijn relatief kortlevende antistoffen en geven zo een beeld welk aandeel van de IgG-positief getestten recent besmet is geraakt.
Ahhh 70% van de 15% ok that makes sense. Dank u!

Oeps! Sorry dat krijg je ervan als je alleen naar het plaatje kijkt en niet de tekst.

Nee, IgM als percentage van IgG, omdat IgM iets zegt over recente besmetting.

B.v.
12% en 80% = van alle donoren heeft 12% antistoffen en van die 12% heeft 80% recent Corona gehad.

Dit is slechts wat ik denk dat het zou kunnen betekenen, ik heb hier totaal geen verstand van.

EDIT: maar @Galen wel en blijkbaar kan ik iig redelijk lezen.

Oeps! Sorry dat krijg je ervan als je alleen naar het plaatje kijkt en niet de tekst.
Op de site staat het zo niet vernoemd hoor :(

@Mentat's zin had ik wel beter moeten lezen, maar omdat beiden antistoffen zijn zag ik het over het hoofd dat het een dan als een subset van het ander werkt. Dank u ook Mentat dan was je eerder.

Nee dat beïnvloed het aandeel van de varianten onderling niet toch? Gaat om hoe de britse variant het aandeel in de besmettingen over neemt. Wanneer dat genoeg is gebeurt zorgt z'n hogere R-waarde weer voor meer verspreiding overall.

Hier zeggen ze nog steeds dat die 0.3-0.4 hoger ligt, terwijl de avondklok volgens Dissel maar 8% helpt. Wat ik weken geleden zei dat we daar dan niet genoeg aan hebben. Maar ze schuiven dit steeds vooruit en stellen het model weer bij. Ok wachten we nog een week af, en nog een...
Het is allemaal gegoochel met cijfers en woorden en alle kampen graven zich steeds dieper in, geloven steeds meer dat ze de waarheid in pacht hebben en luisteren steeds minder naar de anderen. Als je boven alle partijen gaat staan kan je veelal vanuit hun individuele smalbandige visie hun in een elk geval begrijpen en soms ook gelijk geven, terwijl ze onderling niet verenigbaar zijn.

Blijf ik er nog wel bij dat 15% niet het hele plaatje voor 'groepsimmuniteit' is omdat het gewoon als coronavirus word herkend, maar het zegt wel iets over de verspreiding. 5% tijdens de eerste golf en 10% tijdens de langere 2e golf. Inclusief maatregelen zoveel als een gemiddelde verkoudheid.

Als Van Dissel nou nog de grafieken die hij dinsdag met Engel en z'n companen besprak ook nog met ons deelt kunnen we zien hoeveel erger het volgens hem zonder maatregelen zou zijn. (en nog per maatregel? nouja dat kunnen we wel verdelen ahv studies die wel openbaar zijn)

Advocaat Viruswaarheid heeft een aantal niet-logische redeneringen

Het is allemaal gegoochel met cijfers en woorden en alle kampen graven zich steeds dieper in, geloven steeds meer dat ze de waarheid in pacht hebben en luisteren steeds minder naar de anderen. Als je boven alle partijen gaat staan kan je veelal vanuit hun individuele smalbandige visie hun in een elk geval begrijpen en soms ook gelijk geven, terwijl ze onderling niet verenigbaar zijn.
Ik denk dat het enorm zou schelen als we niet elke week worden doodgegooid met hoe erg het volgende week volgens de voorspelling wordt, en deze dan vervolgens wordt bijgesteld aan de toch niet zo erge realiteit, terwijl we dan wel maatregelen moeten slikken die worden genomen aan hand van de eerdere worst-case projecties van het model dat geheim blijft.

Ik denk dat het enorm zou schelen als we niet elke week worden doodgegooid met hoe erg het volgende week volgens de voorspelling wordt, en deze dan vervolgens wordt bijgesteld aan de toch niet zo erge realiteit, terwijl we dan wel maatregelen moeten slikken die worden genomen aan hand van de eerdere worst-case projecties van het model dat geheim blijft.
Ja, maar ik bedoel het nog veel simpeler, jij was hij niet eens met mijn stelling, maar of mij stelling wel of niet klopt hangt al af van wat er bedoeld wordt met “minder hard oprukt dan eerder werd aangenomen”. Ik denk dan ik absolute aantallen en jij in het percentage t.o.v. het totale aantal besmettingen.

Cda is in mijn ogen al járen de partij van mooie woorden, en een achterdeurtje op een kier.

Dat met die vrouwen in die partij vind ik ook zo gek. Maar misschien ben ik gewoon iets te sceptisch bij het cda
Ik stem sowieso niet op een partij die gestoeld is op een religieuze basis. Zo 1950...

Ja, maar ik bedoel het nog veel simpeler, jij was hij niet eens met mijn stelling, maar of mij stelling wel of niet klopt hangt al af van wat er bedoeld wordt met “minder hard oprukt dan eerder werd aangenomen”. Ik denk dan ik absolute aantallen en jij in het percentage t.o.v. het totale aantal besmettingen.
Ik dacht in dat geval in het percentage t.o.v. het totale aantal besmettingen omdat waar je op reageerde inderdaad ging over het percentage t.o.v. het totale aantal besmettingen.

Wat je daarop zei over maatregelen is daaruit niet af te leiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven