AndroidHealthClinic

azijn werkt toch ?

Mizkan Group Corporation produceert ........

3x raden.

Hoe is er geblindeerd? (azijn proef je goed -> bias) Volgens mij is het noemen van Standaard deviaties ook niet echt gebruikelijk en wil je graag een 95% confidentie interval zien. Doet allemaal vreemd aan. Enorme genoemde significanties, met elkaar overlappende SD's? In zulke kleine testgroepen. Statistics crack aanwezig?

Zonder duidelijke bevestigende, onafhankelijke onderzoeken: I call shannanigans

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd of het toedienen van melkzuur aan de placebogroep ook een rol heeft gespeeld

heb even de fulltext bekeken. en zoals ook in Tabel 4. te zien is en in de discussie vermeld staat:
Body weight, BMIs, and waist-hip ratios returned to their initial values at the end of the post-treatment period, indicating that continuous administration of the vinegar is necessary in order to maintain the positive effects discussed above
Ook is in Tabel 4 te zien dat bij de High-dose (15ml per dag) totaal lichaams gewicht ongeveer 1,5kilo zakt in 8weken, en na 12weken is dit gewicht nog ongeveer gelijk, wat mij op het idee brengt dat langer gebruik van de azijn (met de zelfde dosis) niet zal helpen extra gewicht te verliezen.
Ook is 1,5kilo in 2maanden natuurlijk niet zoveel. BF gaat ong. 1% omlaag bij de high-dose.
Wel significant verschil, maar de moeite waard?

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

juist niet, anders was de gewicht toename logisch (indien deze hoger was). Nu heb je een betrouwbaarder resultaat en kan je zeggen dat er na de azijn inname weer op het zelfde gewicht terug komt, door het stoppen van azijn inname.

• Topic Starter Topic Starter
heb even de fulltext bekeken. en zoals ook in Tabel 4. te zien is en in de discussie vermeld staat:

Ook is in Tabel 4 te zien dat bij de High-dose (15ml per dag) totaal lichaams gewicht ongeveer 1,5kilo zakt in 8weken, en na 12weken is dit gewicht nog ongeveer gelijk, wat mij op het idee brengt dat langer gebruik van de azijn (met de zelfde dosis) niet zal helpen extra gewicht te verliezen.
Ook is 1,5kilo in 2maanden natuurlijk niet zoveel. BF gaat ong. 1% omlaag bij de high-dose.
Wel significant verschil, maar de moeite waard?

Dus toch iets met een shift van vet - glycogeen ?

Dus toch iets met een shift van vet - glycogeen ?
Je vraagt wat de oorzaak is van het afvallen door het azijn? En het later weer aankomen? Of wat bedoel je? ;p

Als je dit bedoelt: Dit staat in de inleiding, in het kort (omdat ik niet mag kopieren): Het gaat vetsynthese tegen en verlaagt concentraties van een aantal stoffen in je bloed die te maken hebben met vet opslag.

Wel vaag als ik de resultaten nog is bekijk, ten eerste hebben de 'azijngebruikers' een hogere energie inname, en zitten de placebo groep op 1700kcal / dag, en de high intake op 1900kcal /dag..
hoe zijn die mensen ooit aan obesitas gekomen met zo weinig eten?
En hoezo vallen ze niet af?
Nja ze zijn wel 1,65 allemaal ong. (staat er in ook, tabel 1 of 2) maar 1700kcal is niet genoeg lijkt me?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je vraagt wat de oorzaak is van het afvallen door het azijn? En het later weer aankomen? Of wat bedoel je? ;p

Als je dit bedoelt: Dit staat in de inleiding, in het kort (omdat ik niet mag kopieren): Het gaat vetsynthese tegen en verlaagt concentraties van een aantal stoffen in je bloed die te maken hebben met vet opslag.

citeren mag wel :)

Wel vaag als ik de resultaten nog is bekijk, ten eerste hebben de 'azijngebruikers' een hogere energie inname, en zitten de placebo groep op 1700kcal / dag, en de high intake op 1900kcal /dag..
Nja ze zijn wel 1,65 allemaal ong. (staat er in ook, tabel 1 of 2) maar 1700kcal is niet genoeg lijkt me?

Vreemd inderdaad.

citeren mag wel :)

Vreemd inderdaad.
Ja het mag wel, maar je kan niet copy paste uit dat artikel. Maargoed, het staat bij de inleiding aan de rechterkant.
Maar ze hebben het vooral over Serum TG level lager in je bloed. Dit zijn vetmoleculen die uiteindelijk opgeslagen worden als vet.
Als dit weer hoger komt ga je het gewoon weer opslaan.

Maar misschien zou het wel wat zijn aan het einde van de bulk en dan na 8weken gaan cutten, dan kom je het als het goed is dus niet weer aan. Maar ik weet niet precies hoe het zit (en deze onderzoekers volgens mij ook niet, de bevindingen waarom het zou helpen zijn allemaal uit andere onderzoeken) dus mss kom je dan na het stoppen alsnog wel aan.

Viel me ook op ja. Zet mijn vraagtekens erbij...

Terug
Naar boven