Fitness Seller

Bang voor je baan/inkomen door corona?

Ik ben op een punt aan het komen dat de hele boel mag klappen wat mij betreft. Uit de chaos zal een nieuwe orde ontstaan en het is aan ons hoe die nieuwe orde er uit komt te zien.

Ben je wel eens buiten Europa geweest? Of in Oost-Europa? We hebben het zo ongelofelijk goed hier. Is Nederland perfect? Nee, dat niet. Maar Nederland zit echt wel in de top 10 landen om in te leven. In de top vijf denk ik zelfs. Volgens mij is enkel Zwitserland en Scandinavië beter qua leefomstandigheden.

Ben je wel eens buiten Europa geweest? Of in Oost-Europa? We hebben het zo ongelofelijk goed hier. Is Nederland perfect? Nee, dat niet. Maar Nederland zit echt wel in de top 10 landen om in te leven. In de top vijf denk ik zelfs. Volgens mij is enkel Zwitserland en Scandinavië beter qua leefomstandigheden.
Klopt. Rijk, vrij en met veel hulp als onderwijs, zorg en een sociaal vangnet mocht er iets mis gaan en je werkloos raakt oid.

• Like
Waarderingen: Pren
Wat voor leefomstandigheden dan precies?

Wordt top 10 niet al lastig? Toppen wij aan USA Canada Finland Noorwegen Sweden Denemarken IJsland Australie Nieuw Zeeland Duitsland Japan? En Oostenrijk?

Wat voor leefomstandigheden dan precies?

Wordt top 10 niet al lastig? Toppen wij aan USA Canada Finland Noorwegen Sweden Denemarken IJsland Australie Nieuw Zeeland Duitsland Japan?

Een enorm sociaal vangnet, nauwelijks corruptie, een van de sterkere democratieën in de wereld, betere zorg dan in verreweg de meeste landen en ook nog voor iedereen betaalbaar. Onderwijs van hoog niveau en extreem goede infrastructuur. Nogmaals bovenstaande dingen zijn niet perfect, maar er zijn echt heel weinig landen waar deze dingen beter geregeld zijn.

In Canada en de VS sowieso niet. Japan en Nieuw-Zeeland durf ik niet te zeggen.

Duitsland is op veel vlakken vergelijkbaar, maar heeft slechtere infrastructuur en de zorg is enkel beter als je Privatversichert bent. Daarvoor moet je óf ambtenaar zijn óf veel geld betalen. Duitse onderwijs is van iets lager niveau.

Scandinavische landen hebben dit soort zaken idd vaak beter geregeld. Al meen ik dat dat niet zozeer geldt voor IJsland en Finland.

Zwitserland is voor zover ik weet ook allemaal goed geregeld.

Laatst bewerkt:
Ben zelf nog student en zit nog in een tussenjaar nu, maar bij mijn werkgever is het nu drukker dan normaal, dat al sinds corona.
Dit omdat wij zorgen voor de bezorging van gekoelde medicijnen en telefoons met abbo van tele2, waarvan de winkels dicht waren gegaan tijdens corona, dus de bestellingen online meer werden.
Zelfde voor rijbewijzen en paspoorten e.d, deze werden ook meer door sluiting van gemeentehuizen.
Ben zelfs ook nog tijdelijk werkend bij mijn tweede werkgever omdat het daar ook druk was geworden door het opkomend voetbalseizoen. Daar mag ik mijn werk vervullen als grafisch vormgever.
Bij beiden werkgevers lijkt de werkdruk juist gestegen te zijn, door corona, en de corona regels worden ook niet meer zo heel nauw genomen onder de werknemers.

Enige waar ik bang voor was toen corona kwam was om X weken thuis te moeten zitten omdat ik dan bijvoorbeeld corona zou kunnen hebben, en dus X weken geen geld kan verdienen door mijn 0-uren contract.

Ja ben ik. De corruptie perdofilie en andere smerigheid is bij ons beter verborgen. We leven in een bananenrepubliek.

Een enorm sociaal vangnet, nauwelijks corruptie, een van de sterkere democratieën in de wereld, betere zorg dan in verreweg de meeste landen en ook nog voor iedereen betaalbaar. Onderwijs van hoog niveau en extreem goede infrastructuur. Nogmaals bovenstaande dingen zijn niet perfect, maar er zijn echt heel weinig landen waar deze dingen beter geregeld zijn.

Duitsland is op veel vlakken vergelijkbaar, maar heeft slechtere infrastructuur en de zorg is enkel beter als je Privatversichert bent. Daarvoor moet je óf ambtenaar zijn óf veel geld betalen. Duitse onderwijs is van iets lager niveau.

Scandinavische landen hebben dit soort zaken idd vaak beter geregeld. Al meen ik dat dat niet zozeer geld voor IJsland en Finland.

We hebben het toch hartstikke goed, niets aan de hand....

Bovenstaand vind ik een hele gevaarlijke gedachte.

Scandinavische landen hebben dit soort zaken idd vaak beter geregeld. Al meen ik dat dat niet zozeer geldt voor IJsland en Finland.

Bedoel je met beter dan niet eigenlijk goedkoper verzekerd na/buiten belastingen? Of zou je de ziekenhuizen in die landen of iemands scholing echt minder vertrouwen dan hier? Verschilt binnen elk land misschien meer dan tussen de landen onderling?

De kwaliteit van het asfalt en de betonblokken/bakstenen is hier vast heel goed, maar ik zou niet zeggen dat de leefomstandigheden buiten de randstad dan daarom zoveel slechter zijn. (ook in de zin van een ander land, daar ben je al met een uurtje)

Als goede mensen met dr zuignap op de bank blijven zitten zal de 'elite' dit idd voor ons bepalen.
De goede mensen zijn te naïef, het interesseert ze niets of zijn gewoonweg te laf. We hebben het te goed allemaal en de individualisering helpt daar ook niet bij.

We hebben het toch hartstikke goed, niets aan de hand....

Bovenstaand vind ik een hele gevaarlijke gedachte.
We hebben het zeker goed. Te goed eigenlijk zelfs. Daardoor heeft de grote meerderheid te weinig reden om op te staan tegen de problemen die er wel zijn.

Nederland is natuurlijk een van de beste landen om in het wonen als je kaarten betreft opleiding, kansen etc. nog geschud gaan worden.
In wat andere landen zal je misschien met een hele goede baan sneller een nog beter/luxer leven kunnen hebben, maar ben/wordt je ziek of gewoon niet boven gemiddeld intelligent dan word ik hier graag geboren in een nieuw leven.

In hoe verre blijft Nederland over 15 jaar nog in de top 10 staan? Ben benieuwd, als je nu geen rijke ouders hebt weet je in elk geval al dat je voor je 30ste haast onmogelijk op jezelf zou gaan kunnen wonen en hoe moet je ooit een huis kunnen gaan kopen? Voor startende ondernemers is het ook veel moeilijker geworden. De kloof tussen rijk en arm zal ook hier groter gaan worden.

Nederland is natuurlijk een van de beste landen om in het wonen als je kaarten betreft opleiding, kansen etc. nog geschud gaan worden.
In wat andere landen zal je misschien met een hele goede baan sneller een nog beter/luxer leven kunnen hebben, maar ben/wordt je ziek of gewoon niet boven gemiddeld intelligent dan word ik hier graag geboren in een nieuw leven.

In hoe verre blijft Nederland over 15 jaar nog in de top 10 staan? Ben benieuwd, als je nu geen rijke ouders hebt weet je in elk geval al dat je voor je 30ste haast onmogelijk op jezelf zou gaan kunnen wonen en hoe moet je ooit een huis kunnen gaan kopen? Voor startende ondernemers is het ook veel moeilijker geworden. De kloof tussen rijk en arm zal ook hier groter gaan worden.
MaAr iK bEn NoG gEeN DerTiG eN WoOn OoK oP mEzeLf iN eEn KoOpWoNiNg ZoNdEr RijKe OuDeRs, KaN gEwOoN

Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Het heeft mij ook niet tegen gezeten zonder zinnig diploma toch wat te bereiken wat niet voor iedereen haalbaar is, maar het is haast niet meer mogelijk met een modaal inkomen een huis te kopen, wat in een top 10 land toch zou moeten kunnen lijkt me.

Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Het heeft mij ook niet tegen gezeten zonder zinnig diploma toch wat te bereiken wat niet voor iedereen haalbaar is, maar het is haast niet meer mogelijk met een modaal inkomen een huis te kopen, wat in een top 10 land toch zou moeten kunnen lijkt me.
Ik ben ook aan het trollen met een anekdote, vandaar dat DaT iK hEt Zo ScHrEeF. Ik verdien redelijk goed en ik vraag me met enige regelmaat af hoe de f**k anderen met wat minder goed betaald werk het in godsnaam doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook aan het trollen met een anekdote, vandaar dat DaT iK hEt Zo ScHrEeF. Ik verdien redelijk goed en ik vraag me met enige regelmaat af hoe de f**k anderen met wat minder goed betaald werk het in godsnaam doen.
En dan ben jij ook nog eens alleen.

Ben je hoofdzakelijk auteur of heb je daarnaast ook nog een andere baan?

Terug
Naar boven