MuscleMeat

Bang voor je baan/inkomen door corona?

ik heb toch altijd een gezonde achterdocht wanneer mensen te koop lopen met beweerde successen en winsten,

niets in dit leven is makkelijk en gratis te verkrijgen ,ben wel van mening dat heel veel bereikt kan worden door

keihard te werken (24/7) i.c.m heel veel doorzettingsvermogen en op zijn tijd een beetje geluk

(uitzonderingen zijn natuurlijk de gouden lepel figuren die alles van pappa krijgen of onze oranje volgevreten

uitkeringtrekkers die het geluk hebben dat wij nog zo stom zijn om ze niet met pek en veren uit dit land te schoppen)
Beetje off-topic, maar wat mij fascineert zijn die ogenschijnlijk willekeurige enters in je reactie. Waar komen die vandaan? Of moet ik het lezen als een soort gedicht?

Beetje off-topic, maar wat mij fascineert zijn die ogenschijnlijk willekeurige enters in je reactie. Waar komen die vandaan? Of moet ik het lezen als een soort gedicht?

is bedoelt als pure poezie bro

de realiteit is dat ik dit ook niet precies weet,ziet er idd raar uit ,heb het snel aangepast :roflol:

Laatst bewerkt:
Tijdelijk gestopt of helemaal? Beter dat het goed gaat want zpp toch?

Hier ook niet bang mn baan te verliezen. In de zorg blijft het werk wel:p
Ja tijdelijk, ik ben inmiddels alweer begonnen:) Ja gelukkig zit hij nog in de goede sector, ken wel aardig wat zzp-ers die wel in de problemen zitten. Oa het broertje van mijn vriend (die heeft zijn eigen sportschool nmlk).

Ja jij zit wel goed:p

Nogsteeds doorbetaald thuis zitten van me vaste werk.
In die tijd doe ik nu best wat ZZP klusje s die
ik voorheen in me weekend plande of waar ik verlof voor opnam.
Zomer vakantie ook maar terug geboekt neen volgend jaar wel extra vrij.
Beetje zonde vrij te nemen als ik ook betaald thuis kan zitten.
Gouden tijden dus deze corona crisis

Laatst bewerkt:
Doet me denken aan schoolverslagen die minstens x kantjes moesten zijn (jammer genoeg meestal x woorden). Veel alinea's, koppen, lekker veel enters.

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe valt het volgens mij nog wel mee met de misère op de arbeidsmarkt. Zijn er nog mensen die wel hun werk/baan zijn kwijt geraakt?

Wat sollicitaties die niet door zijn gegaan omdat ze toch nog maar even niemand gaan aannemen.

Tot nu toe valt het volgens mij nog wel mee met de misère op de arbeidsmarkt. Zijn er nog mensen die wel hun werk/baan zijn kwijt geraakt?
Ik. Maar was toch bezig een andere job zoeken, dus voor mij kwam het alleen goed uit want heb een goede ontslagvergoeding gekregen. Plus nieuwe job heeft meer salaris + betere arbeidsvoorwaarden.

Federaal ambtenaar bitches. Het is voor dit soort zaken dat ik het geworden ben.

is bedoelt als pure poezie bro

de realiteit is dat ik dit ook niet precies weet,ziet er idd raar uit ,heb het snel aangepast :roflol:
Weet niet waarop jij post. Maar mijn iPhone doet dit automatisch (of door mijn worstvingers). Zelfde als de l steeds verwijderen met autocorrect.

Nja, overheden zullen straks toch echt ook moeten bezuinigen. Alhoewel ze in België vast wel EU geld weten binnen te harken.

We moeten elk jaar bezuinigen, statutaire ambtenaren daarentegen kunnen ze amper ontslaan, dan moet je al heel slecht zijn in je job.

3 maanden in de NOW gezeten, maak me nergens druk over, goed geregeld allemaal.
Overigens na die 3 maand NOW precies 2 weken gewerkt, per direct ontslag genomen en andere baan aangenomen 🤣 Nu weer lekker werkloos.

Op dit moment zijn vooral flexwerkers e mensen met tijdelijke contracten de pineut. Maar in een volgende golf, in de sectoren waar het nu structureel minder goed gaat gaan straks ook vaste banen verdwijnen.

Nederland heeft een beste tik gehad maar het lijkt tot nu toe vanwege alle staatssteun nog mee te vallen. Ben benieuwd of alle vakanties in Nederland en alle mensen die nu hier hun vakantiegeld uitgeven ons wat zullen helpen. Denk dat de Nederlandse campings en strandtenten toch nog een redelijke zomer gaan hebben. Ik vermoed dat in het najaar er een bloedbad plaats gaat vinden in de horeca, met name cafés en kroegen, discotheken, maar ook reisorganisaties, hotelketens, vliegmaatschappijen en alles wat daaraan levert.

Op dit moment zijn vooral flexwerkers e mensen met tijdelijke contracten de pineut. Maar in een volgende golf, in de sectoren waar het nu structureel minder goed gaat gaan straks ook vaste banen verdwijnen.

Nederland heeft een beste tik gehad maar het lijkt tot nu toe vanwege alle staatssteun nog mee te vallen. Ben benieuwd of alle vakanties in Nederland en alle mensen die nu hier hun vakantiegeld uitgeven ons wat zullen helpen. Denk dat de Nederlandse campings en strandtenten toch nog een redelijke zomer gaan hebben. Ik vermoed dat in het najaar er een bloedbad plaats gaat vinden in de horeca, met name cafés en kroegen, discotheken, maar ook reisorganisaties, hotelketens, vliegmaatschappijen en alles wat daaraan levert.
Precies dat, die klap gaat voor bepaalde branches nog wel komen. Ik zie nu ook heel wat bedrijven die bijvoorbeeld leveren aan restaurants en die zien gewoon hun export in elkaar storten. Tot nu toe teerden zij op minimale staatssteun en hun eigen potje, maar die raakt ook op.

The house of cards is gonna fall.

).

Precies dat, die klap gaat voor bepaalde branches nog wel komen. Ik zie nu ook heel wat bedrijven die bijvoorbeeld leveren aan restaurants en die zien gewoon hun export in elkaar storten. Tot nu toe teerden zij op minimale staatssteun en hun eigen potje, maar die raakt ook op.
Helaas. En dan doet Nederland het nog niet eens zo slecht. De krimp is in andere landen nog veel meer.

Van Spanje blijft straks nauwelijks iets over.

Laten we hopen van niet. Maar het is geen goed teken.

Ik ben op een punt aan het komen dat de hele boel mag klappen wat mij betreft. Uit de chaos zal een nieuwe orde ontstaan en het is aan ons hoe die nieuwe orde er uit komt te zien.

Terug
Naar boven