Fitness Seller

bankdruk prestaties jeugd

Hey iedereen!
ik wou vragen,
ik weeg dus 67 kg en druk 110kg bankdruk 2-3 x
ik wou dus vragen wat de recorden zijn.
En wanneer er wedstrijden zijn en waar, kan iemand me dat duidelijk maken?
en denk je dat ik het haal in de wedstrijd?

kijk even op www.wimwam.nl hier staat van alles over powerliften.
Als je mee wilt doen moet je wel lid zijn van een vereniging die bij de npb is aangesloten.

succes

Idd he, bankdrukken en biceps curl, all that matters.

Een bink bij ons in de sportschool benched ook 160-170 oid. Om erna helemaal los te gaan met 100 kg DL, 60 kg BOR en 100 Kg quarter squats. Wat een beest! :roflol:

Hey iedereen!
ik wou vragen,
ik weeg dus 67 kg en druk 110kg bankdruk 2-3 x
ik wou dus vragen wat de recorden zijn.
En wanneer er wedstrijden zijn en waar, kan iemand me dat duidelijk maken?
en denk je dat ik het haal in de wedstrijd?

idd zoals Riri zei gewoon kijken bij wimwam.nl vind je ook de records ;) ik weet uit me hoofd dat het NPB- minimum in jou klassen (onder 75 kilo sub junioren) 130kilo is ;) dus aan sluiten bij NPB en dan knallen

verder vet cool dat je, je intreseert voor bankdrukwedstrijden ;)

maar je moet je wel realiseren dat wedstrijd bankdrukken anders is als normaal er zijn namelijk een paar regels aan gebonden bijv.

- het is geen touch and go maar duidelijke stop onderin
- let op de singalen van de scheids. start (je mag het gewicht naar je borst brengen) press (je mag duwen) rack (je mag het gewicht terug plaatsen in het rek) overal moet je meestal 1 sec wachten op je singaal
- je voeten moeten plat op de grond
- kont op de bank dus mag niet loskomen
- idem voor je hoofd

dit is een beetje globaal de regels(bij NPB). dus als je, je hier vooral op focust krijg je 3 witte lampjes ;)

als je niet afgeschrikt bent door de rompslomp en nog steeds wedstrijden wilt draaien in het bankdrukken.
dan moet je dat doen ;)

en het zou eigelijk vetter zijn als je een volwaardig powerlifter word dus ook het kniebuigen (squat) en het deadlift erbij doet ;) kan je ook meer wedstrijden draaien

mooi trouwens dat je 3x 110 dat zou zijn 1x 115 en op een wedstrijd met de regels waarschijnlijk (ook omdat het dan je eerste wedstrijd is) 105/110 als max maar naarmate je verder gaat met wedstrijden zal je zien dat je veel meer drukt

en wat zijn de rest van je stats dus bij kniebuigen en deadlift???

PS: je zou bij mij in de klassen komen onder 75 en van mij win je nooit. moehaha :P

130 kilo dat is dus de record... dat is behoorlijk zwaar :|

Ik had gehoord van die regels met het fluiten..
en daar maakte ik me dus zorgen om maar ik zal dat zeker gaan trainen dus overal 1 sec rust in nemen.

Wat bedoel je eigenlijk met een rompslomp?
Ik had het erover met een vriend van me dat ik ook moet focussen op de andere 2 squat en deadlift.. daar weet ik me stats dus nog niet zo goed.

er is nog een klasse onder de 75 toch ? en dat is 67.5
ik val namelijk heel snel af.. heb ooit 75kg gewogen en toen weer 65 en ben dus nu 67kg
Ik zal er zeker meer informatie over zoeken en kijken of ik me kan aanmelden maar inderdaad bedankt ;)
Misschien dat ik je bij die wedstrijden tegenkom ;)
ik kijk ernaar uit

Wanneer opent een nieuweling nou is een topic met : Ik deadlift XXX kg is dit veel?

veel fluiten zou je bij NPB niet horen ;)
bij sommige open wedstrijden van gyms heb je idd wel fluiten maar bij NPB roepen ze gewoon (bij bankdrukken dan) start, press, rack.

verder zou je idd in de 67,5 kilo klassen komen (had me verkeken sorry)

@HB89

zou ik em dan maar openen ;) met als titel: 200 kilo DL wat nu :P

Goeiedag allemaal,
ik ben nieuw hier.
ik weet niet of dit de geschikte topic hiervoor is.
maar er is binnekort een wedstrijd bankdrukken in nijmegen.
ik ben 17 jaar weeg 60 kilo en bankdruk max volgens de wedstrijd methode 95 kilo en normaal 100. kan iemand mij vertellen of ik kans maak en hoe ik mijn squat en deadlift kan verhogen?

goedendag,
ik ben net 18 (1 dag) en doe sinds 3 maanden aan bankdrukken.
druk nu in een serie 85 kilo (8x) en opt eind 1x 100.
is dit een beetje normaal?
groeten

Ligt eraan... Hoe vaak ruk je?

http://www.nabba.be/ als je kijkt bij results wat er op amateur wedstrijden geduwd word.

Is het niet beetje lachwekkend moest heel dbb meedoen blijft er daarvan bena niemand meer over.

eej,

ik had een vraag,
ik ben net 1 maand 17 en weeg 74 kg en train nu ong 4 maanden,
ik druk nu 1 x 75 kg, is dat een redelijke prestatie voor mijn leeftijd ?
vrg michel

niet slecht na 4 maanden trainen;
leeftijd en in mindere mate gewicht doet er niet veel aan toe vind ik,je bent niet sterker als je bvb 95kg ipv 75kg weegt denk ik

niet slecht na 4 maanden trainen;
leeftijd en in mindere mate gewicht doet er niet veel aan toe vind ik,je bent niet sterker als je bvb 95kg ipv 75kg weegt denk ik

Net al een onzinpost van je gelezen, hier weer. ???

Train je zelf wel, weak1976? :rolleyes:

Net al een onzinpost van je gelezen, hier weer. ???

Train je zelf wel, weak1976? :rolleyes:

tja sorry dat ik geen 350kg kan deadliften als u:-0
en ik train weinig,ik heb nog een beroeps-en ander leven buiten de gym ook,het is niet mn bedoeling om powerliftsrecords te breken ofzo,mikemazout;-)

en nog iets,zou jij veel sterker zijn,als je plots 10-15kg zwaarder zou zijn?respecteer eens de mening van andere ook,ook al hebben ze mss geen gelijk,ipv alsmaar kritiek te geven

en nog iets,zou jij veel sterker zijn,als je plots 10-15kg zwaarder zou zijn?respecteer eens de mening van andere ook,ook al hebben ze mss geen gelijk,ipv alsmaar kritiek te geven

Ja, als je 10-15kg zwaarder bent, ben je sterker. Dat is toch logisch? Waarom hebben ze anders gewichtscategorieën denk je?

Ja, als je 10-15kg zwaarder bent, ben je sterker. Dat is toch logisch? Waarom hebben ze anders gewichtscategorieën denk je?

powerlifting
mark henry tot:1060kg @182kg
ed coan tot:1090kg @99kg
henry woog bijna het dubbele van coan.
de rest laat ik aan u over

Terug
Naar boven