Fitness Seller

bankdruk prestaties jeugd

powerlifting
mark henry tot:1060kg @182kg
ed coan tot:1090kg @99kg
henry woog bijna het dubbele van coan.
de rest laat ik aan u over

Je hebt uiteraard ook nog zoiets als Lengte en tuurlijk kun je altijd wel dit soort uitzonderingen eruit pikken, maar 9 van de 10x drukken de zwaardere jongens meer.

Hoe gaan ze eigenlijk om met lengtes in de wedstrijden? Bedoel iemand van 1.60 die 90 kg weegt is een beest, maar iemand die 1.95 weegt en 90 weegt is nog geen beest :P Dan zal die van 1.60 toch veel meer drukken en toch komen ze uit in de zelfde gewichtsklasse. Iemand opheldering hierover?

Gr

Hoe gaan ze eigenlijk om met lengtes in de wedstrijden? Bedoel iemand van 1.60 die 90 kg weegt is een beest, maar iemand die 1.95 weegt en 90 weegt is nog geen beest :P Dan zal die van 1.60 toch veel meer drukken en toch komen ze uit in de zelfde gewichtsklasse. Iemand opheldering hierover?

Gr

Ik weet dat er op amateur niveau hier in belgie niet naar gekeken word.
Ik blij met men 171cm :)

je word sterker omdat je zwaarder word door de spiermassa uiteraard,maar iemand die zwaarder is dan jou is daar bvb niet door sterker.
mikediesel nu jij;-)
http://www.elitefts.com/documents/body_weight_leverage.htm

Lees maar 'es.

powerlifting
mark henry tot:1060kg @182kg
ed coan tot:1090kg @99kg
henry woog bijna het dubbele van coan.
de rest laat ik aan u over
De uitzondering bevestigt de regel...

Gr
Natuurlijk zal die vent van 1.60 veel meer drukken, het is de bedoeling dat geavanceerde lifters tegenover elkaar komen te staan om te kijken wie er het sterkste is. Iemand van 1.60 die 90kg weegt is oneindig veel verder gevorderd dan iemand van 1.95 die 90kg weegt. Dat is namelijk ongeveer het gewicht dat je ongetraind weegt bij die lengte en dat betekente naar alle waarschijnlijkheid dat je nog niet zo vergevorderd bent en dat je ook een stuk minder zal presteren. Iemand van 1.95 zou het veel beter doen in de zwaarste gewichtklasse.

ik denk dat weinig hier rekening houden met iets wat toch wel belangrijk is en dat is het vetpercentage.
120kg vet of 120kg spieren,groot verschil.
goe vb ene belg van 200kg...

niet alleen in powerlifting,magnus ver magnusson is 4?x sterkste vd wereld met een bw van 125-130kg,terwijl er genoeg strongman waren van 150-160kg
jp sigmarsson 3?x sterkste man met een bw van 125kg
Sterksteman is meer dan absolute kracht, het is functionele kracht.

Sterksteman is meer dan absolute kracht, het is functionele kracht.

Juist!

En @ .....1976 :rolleyes:, ga jij nu maar gewoon is onder de ijzers ipv die mooie stats van wereldtoppers oprakelen en daar vreemde theoriën aan vast koppelen. Hieruit kan ik afleiden dat je van trainen geen kaas hebt gegeten.

Dat is zoiets als mijn vrouw die over voetbal begint te praten en wijs gaat lopen doen over de buitenspelval enz. Vat je em? ;)

goedendag,
ik ben net 18 (1 dag) en doe sinds 3 maanden aan bankdrukken.
druk nu in een serie 85 kilo (8x) en opt eind 1x 100.
is dit een beetje normaal?
heeft iemand nog tips?
groeten

Terug
Naar boven