XXL Nutrition

bankdrukken

kwaker

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Hee,

ik train nu al bijna een jaartje waarvan de laatste tijd behoorlijk serieus. Ik volg dit forum ook al een tijdje en heb behoorlijk veel interessante dingen geleerd. Ook heb ik het boek van Tom Venuto goed doorgelezen en ben me over het algemeen nu goed bewust van de meeste do's en dont's.
Voordat ik begon met trainen was ik veel te licht(mede door eet-problemen), maar ik ben dit jaar al flink aangekomen(20kg in 10 maanden). Zeker ook de laatste tijd weer, vooral m'n benen en mijn triceps zijn flink vooruitgegaan.
De trainingen gaan gestaag door en de gewichten worden vaak verhoogd, het gaat dus goed maar ik heb een probleem.

De borsttraining:
ik doe hiervoor bankdrukken en de dumbbell bench press, maar ik heb nooit het gevoel dat ik mijn borst train. Ik dacht dus dat mijn uitvoering belabberd was en heb dus veel over de oefening op het internet gelezen. Daarnaast ook enkele filmpjes gekeken over hoe je de oefening het best kan uitvoeren. Maar helaas ik voel mijn borst nog steeds niet, ik heb meer het idee dat ik mijn schouders en triceps gebruik.

Ook de laatste training voelde ik mijn borst niet. Ik begon met enkele series opdrukken om mijn borst enigszins te vermoeien. Hierdoor zou ik dan tijdens het bankdrukken mijn borst goed kunnen voelen. Maar nee, zowel bij het opdrukken als bij het bankdrukken voelde ik mijn borst niet. Ik heb nu al veel verschillende oefeningen geprobeerd om ook maar iets te voelen in mijn borst, maar niets schijnt echt te helpen.

Ik train meestal 3 a 4x per week. In een dubbele split. De ene dag doe ik benen, rug, biceps en de andere dag doe ik borst, schouders, triceps (en als ik tijd over heb m'n buik).

Hopelijk kunnen jullie mij informeren over de mogelijke oorzaken.

*uitvoering verrot? (lijkt me sterk)
*triceps en schouders ver achter? ver voor?
*iets anders

Alvast bedankt voor de reacties

Groet Kwaker