AndroidHealthClinic

bankdrukken

• Topic Starter Topic Starter
Wissel je ook wel eens af, daarmee bedoel ik van zware sets + minder reps, lichtere sets + meer reps? Dat werkt bij mij best aardig, een paar weken zwaar trainen, dan een paar weken wat lichter en zo afwisselen....

Hmm nee dat doe ik nog niet. Bedoel je met lagere reps zo rond de 6 of nog lager? en met meer reps 12 oid?

Nu doe ik meestal 12 zonder gewichten even spieren opwarmen

Dan 12 met een redelijk licht gewicht
dan 10 zwaarder
dan 8 zwaarder
en soms nog een setje tot ik echt niet meer kan

cable cross na bankdrukken?

Hmm nee dat doe ik nog niet. Bedoel je met lagere reps zo rond de 6 of nog lager? en met meer reps 12 oid?

Nu doe ik meestal 12 zonder gewichten even spieren opwarmen

Dan 12 met een redelijk licht gewicht
dan 10 zwaarder
dan 8 zwaarder
en soms nog een setje tot ik echt niet meer kan

Ja, 6 reps voor laag en 12+ voor hoog, 15-20 kan ook

Pomp betekent geen drol .
Verder is het belangrijk de juiste mind-muscle connection te hebben . Als je weet dat je gaat bankdrukken , laat dan die borst werken .
Dat eerste vind ik toch wel belangrijk. Het staat ook in verband met de mind-mucle connectie. Mijn pomp wordt heftiger als ik mij helemaal focus op de borst. Een pomp geeft aan dat je veel bloed in de spier pompt tijdens de oefening. Dat is een indicatie dat je de spier goed traint. Je hebt dit bloed namelijk nodig om te kunnen groeien. Het transporteerd veel zuurstof naar de spier en levert de voedingsstoffen aan die nodig zijn.

Wat je kan proberen is een isolatie oefening voor bankdrukken bijvoorbeeld cable flye's, maar ik zou bankdrukken gwn uit je schema halen als je niet voelt werken. Doo bv

-Smith machine incline presses ( losse kan ook)
-Cable flye's
-Dumbbell flye's tot failure en meteen door met dezelfde dumbbell dumbbell press totdat je niet meer kan!

Succes!

Is wel nuttig, met cable oefeningen kan je de binnenkant borst hard aanpakken (i.t.t. free weight oefeningen die aan het eind van een rep op z'n lichtst zijn, zijn maximaal uit getrokken kabels namelijk op zijn zwaarst.)
Daarnaast ook machine's gebruiken voor je borst, om op t eind nog wat meer te isoleren :)

Is wel nuttig, met cable oefeningen kan je de binnenkant borst hard aanpakken (i.t.t. free weight oefeningen die aan het eind van een rep op z'n lichtst zijn, zijn maximaal uit getrokken kabels namelijk op zijn zwaarst.)
Daarnaast ook machine's gebruiken voor je borst, om op t eind nog wat meer te isoleren :)

Binnenkant borst kun je alleen trainen door je gehele borst trainen, maar niet specifiek isoleren. Wat je voelt zijn je aanhechtingen.

ik doe meestal eerst cable fly's / fly's
daarna pas bankdrukken

dan heb ik geen last van me schouders/triceps en kan ik echt drukken tot me borstspier het niet meer trekt.

Terug
Naar boven