AndroidHealthClinic

Bankdrukken

De gevoeligheid voor blessures zijn inderdaad persoonsgebonden. Dat jij nog geen blessures gehad hebt zonder een degelijke opwarming moet daar zeker een bewijs van zijn. Maar jij bent niet de norm, anders zou iedereen meer dan 200kg bankduwen.
In mijn 20 jaar dat ik train heb ik overal genoeg kerels meegemaakt die blessures hadden (kijk ook maar eens in de sectie "blessures") en als je het voor een deel kan vermijden door een setje goed opwarmen zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Trouwens Ronnie Coleman heeft ook al blessures gehad.
Laat dat nu toevallig ook aan zijn elleboog zijn. Als je naar de dvd "Invincible" kijkt zie je bij zijn eerste setje bankduwen dat hij er 30 reps doet met een opwarmgewicht van 60kg.

En als je spieren al moe worden bij een setje opwarmen met 20 reps betekent dat dat je met te veel gewicht bezig bent. ;)

Dus als Coleman het doet, moet het wel juist zijn? .... :rolleyes:

Ik wil maar aanhalen dat sinds hij een elleboogblessure opgelopen heeft hij altijd goed opwarmt. Dat zegt hij letterlijk op de dvd.
Als je een bekende naam noemt die wat advies heeft aan de gemiddelde man, daar luisteren ze toch eerder naar dan naar een nobody.

Ik wil maar aanhalen dat sinds hij een elleboogblessure opgelopen heeft hij altijd goed opwarmt. Dat zegt hij letterlijk op de dvd.
Als je een bekende naam noemt die wat advies heeft aan de gemiddelde man, daar luisteren ze toch eerder naar dan naar een nobody.

wow hij noemt jullie een nobody :eek:

Nee je ziet het verkeerd, ik noem mezelf een nobody die een poging doet om advies te geven.

Blessure man,
je kan praten wat je wil, ze zijn toch stronteigenwijs. Dacht je werkelijk dat iedereen luistert naar mensen die al 20 jaar of meer in het wereldje rondlopen?
Zelfs de pro's worden vaak als nobody of nietswetende papagaaien afgeschilderd. Maar ach, daarom draaien ze ws gemiddeld 10 tot 20 jaar in de absolute weredltop mee.

Er is dan idd nooit bewezen dat je gelijk blessures oploopt, dat geldt voor alle sporten.
Bij mij in het voetbal ook, zelfs docenten van de KNVB die zeggen "waarom zou je een warming-up doen" en "als ik vroeg in de ochtend laat ben voor de bus of trein en trek een flinke sprint, daarmee heeft ws nog nooit iemand een zware blessure opgelopen"

Maar toch ook, diezelfde docenten houden wel vast aan de warming-up, omdat het toch hoe dan ook een.preventieve werking heeft en een goede voorbereiding aan de zwaardere inspanning die er na komt.

In de warming-up merk je vaak al of je een blessure hebt of krijgt, dan is de schade nog beperkt, al zou je het dus alleen al daarvoor doen.

succes.

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Coleman draait wel al mee in de wereldtop vanaf ongeveer jouw geboorte.
Misschien dat Coleman wel een klein beetje weet wat de bedoeling is? Klein beetje maar hoor.

Blessure man,
je kan praten wat je wil, ze zijn toch stronteigenwijs. Dacht je werkelijk dat iedereen luistert naar mensen die al 20 jaar of meer in het wereldje rondlopen?
Zelfs de pro's worden vaak als nobody of nietswetende papagaaien afgeschilderd. Maar ach, daarom draaien ze ws gemiddeld 10 tot 20 jaar in de absolute weredltop mee.

Er is dan idd nooit bewezen dat je gelijk blessures oploopt, dat geldt voor alle sporten.
Bij mij in het voetbal ook, zelfs docenten van de KNVB die zeggen "waarom zou je een warming-up doen" en "als ik vroeg in de ochtend laat ben voor de bus of trein en trek een flinke sprint, daarmee heeft ws nog nooit iemand een zware blessure opgelopen"

Maar toch ook, diezelfde docenten houden wel vast aan de warming-up, omdat het toch hoe dan ook een.preventieve werking heeft en een goede voorbereiding aan de zwaardere inspanning die er na komt.

In de warming-up merk je vaak al of je een blessure hebt of krijgt, dan is de schade nog beperkt, al zou je het dus alleen al daarvoor doen.

succes.

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Coleman draait wel al mee in de wereldtop vanaf ongeveer jouw geboorte.
Misschien dat Coleman wel een klein beetje weet wat de bedoeling is? Klein beetje maar hoor.

volledig mee eens!

Hey ectorob, leuke handtekening, haha topper. (alleen slechte reclame voor mij met die spuit, whoehahahaha)

Terug
Naar boven