AndroidHealthClinic

bankdrukken

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Waardering
1.993
Lengte
1m85
Massa
86kg
Ik kom maar niet vooruit met mijn gewicht bij het bankdrukken, zit nu al zo'n 3 maanden op 55 tot 60kg en bij de 60 kan ik er net 4, heeft iemand hier tips voor

Meer eten
Tijdje DB benchpress doen
Triceps sterker maken

En 10kg terug gaan in gewicht en progressive overloading gebruiken. 5x5 reps, en dan elke training verhogen met 2.5 kg.

Laatst bewerkt:
Same here. Ik zit momenteel op 70 kg en doe dan 3x8, week erop 3x9 en dan 3x10 en week erop weer 3x8 met 1 of 2 kilo erbij. Maar dat gaat ontzettend moeizaam. Misschien is die 5x5 inderdaad een goede optie...

1. Meer eten;
2. focussen op OHP;
3. afwisselen met CGBP.

Eet je goed/genoeg?
Hoevaak per week train je borst?
Heb je je techniek al bekeken (door te filmen)?

Eindeloze opties waaraan dit kan liggen

Doe 's een paar trainingen geen BP. Je zult zien dat het daarna (bij mijn in ieder geval wel) iets lekkerder gaat. En kun je dus meer pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet genoeg, houd mijn voeding bij via myfitnesspal
ik train 2x per week borst, heb een splitschema en train als volgt:
Benchpress
DB Benchpress
Incline Flys
Cable flys

Heb zelf mijn eigen techniek niet bekeken maar laatst heeft zon instructeur mij gespot en nog gezegd dat de techniek goed was

splitschema en twee x per week borst? ben benieuwd naar je volledige schema dan

Zoals LeonM al vermeldde: Ga eens terug tot 50kg, doe 1 dag setjes van 5 reps en elke week in totaal 2.5kg er bij.
2e dag van je bench zou ik nog iets lichter nemen, maar oefenen op snelheid/explosiviteit.

als je meer wilt benchen moet je meer benchen

Doe je OHP?

bench press imo overrated

Ik zou binnen de kortste keren blessures krijgen als ik 3x per week 5x5 dips zou doen als primaire borstoefening :o Flyes is isolatie en zet je 9/10 keer niet aan het begin van je schema en progressive overload is veel moeilijker. Wel is flyes handig als je borst achterloopt, maar je gaat het niet invoegen voor primaire borstbouwer

Bench press = compound, veel makkelijker relatief gewicht verhogen = meer progressive overload

Terug
Naar boven