MuscleMeat

bankdrukken

• Topic Starter Topic Starter
Zoals LeonM al vermeldde: Ga eens terug tot 50kg, doe 1 dag setjes van 5 reps en elke week in totaal 2.5kg er bij.
2e dag van je bench zou ik nog iets lichter nemen, maar oefenen op snelheid/explosiviteit.

Zal het eens proberen, thnx

splitschema en twee x per week borst? ben benieuwd naar je volledige schema dan
6 dagen per week en dan:
Dag 1: Borst/triceps/Buik
Dag 2: Rug/Biceps
Dag 3: Schouders/benen
Dag 4: Borst/triceps/Buik
Dag 5: Rug/Biceps
Dag 6: Schouders/benen

Wat is dat:p?

OverHeadPress, kort ohp dus.
Meeste carryover imo is als je ongeveer dezelfde breedte van grip gebruikt. Wat natuurlijk niet altijd haalbaar .

Zal het eens proberen, thnx 6 dagen per week en dan: Dag 1: Borst/triceps/Buik Dag 2: Rug/Biceps Dag 3: Schouders/benen Dag 4: Borst/triceps/Buik Dag 5: Rug/Biceps Dag 6: Schouders/benen Wat is dat:p?

Overheadpress.

Maar je hebt gelijk hoor, mij chest begon ook pas meer gestalte te krijgen rond de 100 kg bench. Maar ik merk nu ik flyes doe, ik m'n chest wat voller begin te krijgen. Na een training, met goede pomp, ziet het er mooi uit.

Naar alle waarschijnlijkheid is je techniek gewoon bagger.

Kijk daar eens naar, op youtube staan genoeg bench videos.

dumbell chest press = bench press ??? :o

Je snapt wel wat ik bedoel.
En die dumbell press is ook zeldzaam bij me.
Ben vaak alleen in de sportschool, en pak dan liever machine (met schijven), en wat flys.
Gewoon bankdrukken toch liever een spotter bij.

---------- Toegevoegd om 10:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:00 ----------

Overheadpress.

Maar je hebt gelijk hoor, mij chest begon ook pas meer gestalte te krijgen rond de 100 kg bench. Maar ik merk nu ik flyes doe, ik m'n chest wat voller begin te krijgen. Na een training, met goede pomp, ziet het er mooi uit.

Heerlijk flys, kabel of dumbells, goeie pomp!

1. Meer eten;
2. focussen op OHP;
3. afwisselen met CGBP.

je wil je bench sterker maken en daarom focus je op OHP? Bij sommige mensen is er ook totaal geen carry over tussen beide oefeningen. Lange tijd ging mijn OHP wel omhoog maar mn bench niet. Nu gaat mn OHP niet omhoog maar mn bench wel. Ik ben het eens met Tymen, als je meer wil benchen moet je meer benchen

volume omhoog gooien. Niet tot falen trainen. Op een of andere manier peridiek je bench zwaarder maken.

Bij mij persoonlijk helpt DB bench ook een hoop.

Zal het eens proberen, thnx

6 dagen per week en dan:
Dag 1: Borst/triceps/Buik
Dag 2: Rug/Biceps
Dag 3: Schouders/benen
Dag 4: Borst/triceps/Buik
Dag 5: Rug/Biceps
Dag 6: Schouders/benen

Wat is dat:p?

een split schema 6x per week... :o

Mijn split is ook 6x per week hoor, wat is daar mis mee brah?:(

mijn schema is precies t zelfde zie ik nu. alleen split ik de front/side & rear delts nog.
verre van overkill hoor :)

Gewicht verlagen en 2 weken 10-12 reps per set doen, daarna weer terug naar 5x5.

Meer eten meer eten en meer eten!

Stop met schouders voor borstdag te trainen. Bench vervangen door dumbells. Train schouders 1 maal de week.

Waarom zou een zware flye geen primaire borstbouwer kunnen zijn?

Terug
Naar boven