MuscleMeat

Barbell curls

Omdat de hormonale respons vergeleken met een dikke BOR of chin gewoon nihiel is

En bij welke oefening word de armbuiger dan voldoende aangesproken om massa aan te zetten?
Want van alleen test krijg je geen spiermassa als je er niets voor doet

Dus ik vraag mij af welke oefening voldoende prikkel geven en meer prikkel geven dan curls?
(EMG PRIKKEL)

wil je nou zeggen dat je zonder chins en rows geen grote armen kunt krijgen?

Kan wel....................... als je maar lang genoeg doorgaat. LAAAANG niet zo snel als wanneer je dikke rug compounds erin zit. Was meer een soort van beeldspraak. Stel dat je van alleen curls in 5 jaar 5 cm op je armen pakt, van compounds 5 cm in 1 jaar ofzo. Zoiets. Vergeleken met compounds zijn curls gewoon NIET interessant

Luppie: chins, bor's en de varianten ervan ;)

Kan wel....................... als je maar lang genoeg doorgaat. LAAAANG niet zo snel als wanneer je dikke rug compounds erin zit. Was meer een soort van beeldspraak. Stel dat je van alleen curls in 5 jaar 5 cm op je armen pakt, van compounds 5 cm in 1 jaar ofzo. Zoiets. Vergeleken met compounds zijn curls gewoon NIET interessant

zo dacht ik ook een tijd lang en heb zeker massa op mn armen gepakt, compounds zullen normaliter meestal zeker voldoende zijn voor arm groei maar bij mij zijn ze harder gaan groeien door die "onnodige" curls

ik denk dat dit behoorlijk persoonlijk is eigenlijk en dat daarom het wel of nietes discusie van compounds vs isolatie voor armen te kort door de bocht is.

Laatst bewerkt:

BV bij barbell rows ed buigen je armen thv de ellebogen om de beweging van de bovenarm te voltooien, niet om de arm te buigen.

Bij barbell presses ed moeten de armen strekken om het naar elkaar toe brengen van de bovenarm te voltooien, Strekken is niet het doel op zich

Het zijn dus de targetspieren die het meeste werk verzetten. de armspieren zijn bij dit soort oefeninge synergisten/stabilisatoren en worden dus nooit maximaal belast.

Als je het maximale uit je armen wilt halen zal je dus echt wel ïsolatie bewegingen moeten toevoegen. Met enkel compound kom je er niet.

Basisschema bestaande uit enkel compound is precies wat het al zegt, een basisschema. Achterliggende spiergroepen moet je prioriteren en accentueren.

Volgens mij is de barbbell curl de oefening waar het meest over wordt overdreven of het slechts wordt uitgevoerd.

En bij welke oefening word de armbuiger dan voldoende aangesproken om massa aan te zetten?
Want van alleen test krijg je geen spiermassa als je er niets voor doet

Dus ik vraag mij af welke oefening voldoende prikkel geven en meer prikkel geven dan curls?
(EMG PRIKKEL)

Geen enkel beweging geeft een grotere prikkel aan de spier dan de beweging waar de spier voor dient

Voor de biceps moet de basisbeweging dus vrijwillige elleboogflexie zijn en niet gedwongen elleboog vanwege een beweging elders.

Volgens mij is de barbbell curl de oefening waar het meest over wordt overdreven of het slechts wordt uitgevoerd.

Overdreven weet ik niet, maar de uitvoering is idd vaak niet optimaal.

1 Van de zaken die ik vaak zie is niet voldoende strekken (en dan bedoel ik niet, niet helemaal strekken maar echt de armen op 45gr oid houden) en dan vanuit de schouder/onderrug het gewicht verplaatsen.

Persoonlijk vind ik als isolatie oefening de incline W-curl het best

2*10* 33 kg
2*10* 30 kg

Curls kunnen handig zijn om voor andere oefeningen weer wat sterker te worden. Alleen het zegt zo weinig wat je curlt. Zie sommige gasten echt met van die miezerige gewichten curlen, dan denk ik; gooi er eens wat gewicht op.

Ik curl echt niet meer dan 30kilo 12x strikt.

dinsdag maak ik een filmpje.

je moet niet alles geloven wat ze je hier vertellen gta4jwz ;)

twijfel er niet aan dat epk met die armen rustig 52 kg curlt, is een sterke curl maar niet zo heel bijzonder dat t niet met zulke armen kan.(no offence epk)

of curl je zelf soms met de helft van zijn gewicht terwijl je dikkere armen hebt?:)

twijfel er niet aan dat epk met die armen rustig 52 kg curlt, is een sterke curl maar niet zo heel bijzonder dat t niet met zulke armen kan.(no offence epk)

of curl je zelf soms met de helft van zijn gewicht terwijl je dikkere armen hebt?:)
Hardcorebuilder is jaloers. :D Hij heeft gewoon niet zulke goede genen meegekregen.

ik curl met bomen dus ik denk iets rond de duizend kg

Reverse barbell curls niet vergeten.
Dit is een waardevolle oefening die de meesten vergeten...

Terug
Naar boven