XXL Nutrition

Pomp als indicator voor een goede workout

Ik noteer ook mijn halve reps en ik denk ook dat een halve rep kan stimuleren tot spiergroei. Wat ik ook denk is dat mensen veel te veel met volume trainen, wat ik ook heb gedaan. Waardoor je erg veel junk volume creëert en ik kon opgegeven moment amper nog herstellen na mijn trainingen.

misschien een x bij een coach een traject nemen dat kan helpen, wel bij een goede coach.
Die halve reps moet je , indien mogelijk, in het gedeelte van de ROM doen waar de spier gestrekt is.

Alsof een papiertje en volgers daarvoor een garantie zijn, met name dat laatste is echt een ziekte van de Social Meth-generatie.

InB4 iemand de kritiek van Lyle McDonald weer post.
Hij heeft een phd in het equivalent van schoenveter strikken (sports physiology), maar weet doorgaan wel waar hij het over heeft.

Andersom is geen pomp wel een indicatie voor een slechte, of te lange, training.

• Topic Starter Topic Starter
Die halve reps moet je , indien mogelijk, in het gedeelte van de ROM doen waar de spier gestrekt is.

Hij heeft een phd in het equivalent van schoenveter strikken (sports physiology), maar weet doorgaan wel waar hij het over heeft.

Andersom is geen pomp wel een indicatie voor een slechte, of te lange, training.

Dus je bedoeld spotter de barbell omhoog laten tillen en zelf gecontroleerd laten zakken? Of bedoel je wat anders. Eccentric ofzo 😜

• Topic Starter Topic Starter
Dit was 1 van de uitspraken van dr Mike die interessant maar mysterieus waren.

Hij had nog een uitspraak met shrugs dat je langzaam moet zakken en op het einde naar beneden moet duwen. Ik heb nu al 4 dagen pijn als ik nek naar rechts draai. Ik heb het met een trap bar gedaan en wss te zwaar.

Hij had nog een uitspraak met shrugs dat je langzaam moet zakken en op het einde naar beneden moet duwen. Ik heb nu al 4 dagen pijn als ik nek naar rechts draai. Ik heb het met een trap bar gedaan en wss te zwaar.
Heb zelf nog nooit shrugs gedaan, ik doe liever upright rows.

Accumulatie van calciumionen, de spierschade is een ongewenst bijproduct van training, geen oorzaak van hypertrofie:thumb:

Terug
Naar boven