XXL Nutrition

Bart Vs DJ: Het bodybuilding blog

[Bart] Apotheose

Het is ondertussen alweer de avond van 10 december 2008. Op deze avond wil ik kort met u terugblikken op de voorafgaande uren, tot we aankomen bij de apotheose.

19:00
Voor ik dit schrijf ga ik nog snel even samen met een huisgenoot naar de supermarkt om kip, meergranenbrood en kalkoenfilet. Deze zelfde huisgenoot is de eigenaar van het eerder besproken hoffelijke rijtuig. Deze fiets vertegenwoordigde ondanks zijn vele gebreken, vaak betreffende het slot, een tijdlang mijn vervoer naar de sportschool. Vermakelijk genoeg mocht ik vandaag toezien op het steeds wederkerende tafereel waarin de eerdergenoemde huisgenoot het slot van deze fiets tergend moeizaam aan het bedienen was.

18:30
Het avondmaal, met de betekenis van het eten rond de klok van zes, is eigenlijk de enige maaltijd die voor mij qua invulling nog tamelijk open staat. Deze is namelijk niet tot in details gevuld met anabole voedingsmiddelen. Puur om mijn leven niet al te benard te maken eet ik dan wat de pot schaft. Helaas kwam de pot vanavond voornamelijk uit de frituurpan van de shoarmaboer. Het is waarschijnlijk al een half jaar geleden dat ik voor het laatst dergelijk voedsel naar binnen heb gewerkt en de volgende keer staat ook zeker nog niet in mijn agenda. Maar vandaag heb ik weer eens een kapsalon gegeten. Een echte kapsalon uit het eethuis waar de wortels liggen van dit tongstrelende, culinaire hoogtepunt. De moreel denkende mens zal natuurlijk ten alle tijden zulk een vergankelijk voedsel vermijden, maar ik zeg u, wanneer de nood hoog, is de kapsalon vaak letterlijk nabij.

16:30
Nog misselijk van de postworkoutshake zat ik vanmiddag mijn rijst met tonijn op te eten. Dankzij mijn slordigheid mocht ik wel genieten van mijn favoriete merk ingeblikte tonijn waar ik in het bericht 'onverslaanbaar' ook al over sprak. Ik vond namelijk nog een exemplaar achterin mijn kastje met een houdbaarheidsdatum die bijna niet te verlopen valt. Ware het niet dat deze tonijn een aantal weken geleden nog in schappen lag, had ik het nostalgie genoemd.

14:45
Voor mijn voornaamste mededeling moeten we nog dieper in de historie duiken, namelijk anderhalf uur voor mijn postworkoutshake.

Buffe buffels, ik groet u!
Corpus en Spiritus, ik groet u!
Namens de grote pandabeer mag ik u met trots mijn training presenteren:

Borst:
Smith BB BP: 6x20kg, 6x50kg, 6x80kg, 8x90kg en 7x90kg (Deze oefening valt mij bij CGR altijd zwaarder dan de losse variant, dus betreffende de smith is dit zelfs een PR)
Chest press: 8x65kg, 765kg en 10x55kg
Incline DB flyes: 8x22kg, 7x22kg en 8x22kg (vertraagd en diepgaand)

Schouders:
BB MP: 10x20kg, 10x40kg, 0x60 (abstracte pijn in mijn schouders maakte dit onmogelijk, aangezien mijn PR hier nog op 6 herhalingen staat, bedroefd mij dit) 7x50kg en 14x40kg (verbazingwekkend genoeg kwam ik hier nog redelijk goed vanaf)
Giantset: Lateral raises/front raises/bent over lateral raises met 16kg dumbbells.
Herhalingen: 10,10,10 en 10,8,10
DB lateral raises: 12x16kg

Triceps:
BB Skull crusher: 12xEZbar+20kg, 2x8xEZbar+30kg. Na het laatste setje heb ik er nog 4 herhalingen van de close grip BP(handen tegen elkaar) als superset uitgeknald. Puur om het ultieme failure op te zoeken.
Superset: Reverse dips/pulldowns met 30kg.
Herhalingen: 10,10 en 8,10 en 8,8

Het privilege om met eigen ogen mijn spiegelbeeld met de dag bruter terug te mogen zien maakt deze sport geweldig!

gegroet

• Topic Starter Topic Starter
De blog van vandaag:

[DJ] Wat is dan toch die bovenrug?

Je kan er niet eens bij met je handen als je armen wat getraind heb. Wat is dan toch die bovenrug die verschuilen blijft achter vermoeide biceps, misplaatst gebruikte beenspieren en vermoeide onderarmen. Ik vind hem niet. Ik voel hem niet. Ik moet nog in contact komen met deze spier, die geliefkoost wordt door Bart. Ik heb nog nooit echt gevoeld. Oh mag ik hem voelen?

Optrekken: 3*5 BW, 4*BW
ST Rows: 12*40, 12*50, 12*60, 8*70 (ch), 4*80 (ch), 7*65(ch)
Tbar row geval: 12*30, 12*37,5, 9*42,5 , 9*37,5 15*30 (wow, ik voelde zo iets, zo wat tussen hoog en midden in, zo net tegen mijn ruggegraat aan, zou het, zou het... ja? JA? ooh, 5 seconde later gevoel alweer weg)
DB rows: 12*32, 3*12*28

ARGH, WTF is dat met mijn bovenrug, ik kan die fokker maar niet voelen, ik heb altijd het idee dat ik verkapte biceps oefeningen zit te doen :s. Ook echt trieste getalletjes. En dat train ik dan maar 1x in de week, pffff. Ik weet echt niet waar het aan lag vandaag. Voeding was goed, rust was goed, supplementen waren goed... dusja. Het voelt vanavond ook eerder aan alsof ik benen heb getraind dan bovenrug... maar dat was toch echt gisteren :p.

Biceps... ook poep. Poep, poep, poep, ere aan diegene die de ere toe komt xD (snap dat maar).

BB curl: 12*20, 8*30, 8*30, 6*30 ook moordneigingen op dit moment. Het kon ook de speedcore+ labrada supercharge zijn, maar toch.
Cable Curls: 12*20, 8*20, 15*15, 10*20

Teleurgesteld, pissig en meurend verliet ik de watersportbaan. Alleen de hatelijke speedcore maakte me weer vrolijk. Hoe erg kan je een trance liedje verkloten :D. Het album heette dan ook I hate trance Volume 2. Jaah, het is serieus al volume 2, volgens mij zijn er nu al 3 of 4 volumes van uitgekomen. Dus in totaal al 6-8 cds met ware speedcore. Gheghe, voor de "braindead" ohr.

Greetings,

Uw hoogachtende DJ

Laatst bewerkt:
[Bart] This is animal
Een variatie op de opbouw naar de apotheose. Van eergisteravond tot vandaag.
"Laat het beest in mij opkomen en u allen overrompelen met zijn geweldige kracht."

Mijn eerste online trainingsverslag, 'een champions repactie', 'muscletalk', 'Iron killer', 'DJ-ango is back in tha house', 'De haan kraait wel, maar het is de hen, die de eieren legt', 'The chamion repeat' en 'realiseerbaar uitvoerbaar' zijn onder meer reacties op Django zijn berichten, of er zit een uitgebreide reactie in verwerkt. Met andere woorden, zonder Django zijn berichten had u een hoop vernuftigheid moeten missen. Maar het bericht wat Django nu geschreven heeft, geeft mij niet alleen de mogelijkheid er uitgebreid op te reageren, het verplicht me er uitgebreid op te reageren. Tussen de regels door hoor ik: “Nou Bart, maak er maar wat mooi’s van!”. Zoals Django in zijn inleiding al noemde liefkoos ik inderdaad mijn bovenrug. Ik ga deze dan ook morgen trainen.

“Begeerlijkheid, wilskracht en ethousiasme.”

Het is niet dat mijn biceps of onderarmen geen rol spelen bij een 100kg bent-over row. Maar Dorian Yates is het levende bewijs dat dit de rugontwikkeling niet tegenhoud. Hij claimt ergens namelijk nooit zijn onderarmen afzonderlijk te hebben getraind, aangezien deze al profiteerden van de roei-oefeningen; wie gaat ontkennen dat de betreffende spiergroepen bij Dorian Yates goed ontwikkeld zijn? Ik pak mijn biceps en onderarmen daarentegen nog onverstoorbaar aan na een zware rugtraining. Al met al heb ik er zin, mezelf opwindend over de gedachte aan de training die komen gaat.

“Extase, verrukking en opwinding.”

Ondertussen kom ik steeds dichter bij die training. Die training die mij onder anderen zal leiden naar de victory. In mijn gedachten beperk ik Corpus tot mijn rug, biceps en onderarmen. Al mijn kracht wordt door deze spiergroepen opgezogen.

“Kracht, agressie en moordlust.”

De oorspronkelijke planning was om deze training in al zijn glorie en pracht hier te plaatsen. Maar het was allemaal minder mooi. Het is ondertussen al kwart voor vijf op de dag die in het teken staat van de training en het is donker. Donker door de kou en de wolken die zich boven mijn schuur hebben opgestapeld en een ongure sfeer veroorzaken, donker door de nacht die in dezer dagen snel op de stoep staat, donker om te verduisteren wat komen gaat. Ook heb ik me weer eens verslapen, na een gruwelijke kerstviering in het Zeeuwse Axel, waar de nodige biertjes gevloeid hebben. Mijn waterige intenties moeten dan ook hoognodig weer eens onder de loep worden genomen. Maar zoals u al hoort is dit niet de ideale start van een training die iets te bewijzen heeft. Die moet bewijzen hoe buitengewoon sensationeel een rugtraining kan zijn. Maar het is in ieder geval hardcore, mocht ik er keihard voor gaan.

“Hardcore, vermoeidheid en toewijding.”

Het blijft niet bij deze begrippen. Het is nu bijna vijf uur en ik zet alle fietsen uit de schuur. Beginnend aan BOR bloeit er iets in mij op. Ik meen zeker te weten dat dat BOR afgeleid is van het engelse woord boar. Alles gaat door mijn hoofd en het maakt me gek. Ik wil het kwijt, ik wil werkelijk alles afreageren op het ijzer. Ik maak me kwaad, kwaad op alles wat speelt. Op dit moment wordt Spiritus bruut verdreven door Uber-Spiritus. Ik raak in vervoering, het is haast een ongekende psychose. Of ik ervaar een mutatie tot de hulk of het is gewoon gekte wat zich van mij meester maakt. Waarschijnlijk is het een combinatie van beiden.

“Vervoering, woede en victorie.”

“BB BOR: 6x60kg, 6x90kg, 5x110kg, 9x100kg en 8x100kg
DB rows: 9x62kg en 7x62kg
Superset zware pullup variant/chinups
Herhalingen: 14,5 en 10,5 en 8, chin ups zaten er werkelijk niet meer in.

BB curl: 9x50kg (perfectie), 8x50kg en 5x50kg (langzaamaan de biceps tergen)
BB reverse curl: 12x354kg, 5x40kg, 10x40kg. (mijn rechterpols hijgt tegen een blessure aan)
DB standing concentration curls: 9x22kg, 9x22kg en 8x22kg (De pijn probeert Uber-Spiritus te verdrijven.)
Machine preacher curl: 5x55kg, Trillend maak ik mijn polsbandje voor een laatste keer terug vast. Het klitter van de klitterband slijt beetje bij beetje weg door het bijkomende zweet en de hoge druk. Maar voor een laatste keer moet hij nog plakken. Hij moet mijn pols waarnodig nog beschermen; ik wil nog 1 setje maken: 14x40kg.”

‘Had ik daar gestaan, dan had je nog een herhaling gemaakt.’-Django
Had iemand daar gestaan, dan had Corpus hem verscheurd. De schuurdeur gesloten en hardstyle in mijn oren maakten het ijzer gelukkig het enige slachtoffer van mijn gekte.

Het was een buitengewone training, maar het voegt nog zo weinig toe. Ik heb nog een lange weg te gaan. Frustrerend over alle haat jegens onze sport merk ik dat het al zaterdag is. Tijd om straks mijn benen te trainen. Het houdt nooit op. Langzaam struin ik richting de schuur, het beest weer oproepend…

Gegroet,
Groot pandabeest

Laatst bewerkt:
De voornaamste reden deze blog voort te zetten is de motivatie. Motivatie voor elkaar. Elkaar naar de top helpend de Olympia opklauteren. Dat is ons doel en dit op Naturel-basis. U begrijpt dat deze onmogelijk missie de nodige motivatie nodig heeft. Ook motivatie van lezers. De enige lezers die onze jargon begrijpen zijn jullie, als soortgenoten, als bodybuilders. Daarom wil ik een beroep op jullie doen, begrijpend waarom Django's nieuwste bericht niet op het forum staat..: Overtuig hem van de toegevoegde waarde van de opinie van vakmensen!

Hier mijn nieuwste bericht:
[Bart] Het beest weer oproepend…

Zolang al stond ‘This is animal’ aan de top. Langer dan twee weken was dit bericht het enige wat mijn aandacht trok wanneer ik vol hoop de link opende. Zolang al was er geen nieuw bericht geplaatst dat ik bang werd dat we zelfs onze laatste lezer kwijt waren. Wat ‘MR Django’ zichzelf vergelijkend met Lil Wayne goed heeft gemaakt weet ik niet, maar ik zal u nu op de hoogte houden en til mijn trainingen over de tijd heen naar u toe.

Als een geheugenbom raas ik door de tijd zoekende naar die zaterdag. Die zaterdag toen ik in trance op de schuur af struinde. Ik herinner me het nog goed. Tot vorige week de laatste keer dat ik in de schuur had getraind en het was krachtdag. Ditmaal was bij het squatten mijn vader spotter gezien ik benauwd de toekomst voor me zag. De derde herhaling op de 120kg squat ging niet goed. Klungelig probeerden we met z’n tweeen de halter weer op zijn plek te leggen. De rest verliep rustig en ik heb de 90kg daarna ook nog 13 maal gesquat. Toch wel lekker volgend op zo’n setje. Hoe goed ik de toekomst ook voor ogen had, het was niet de squat welke deze training verpestte. Nee, het was zijn rivaal de deadlift. In mijn ogen een gelijk machtige oefening met net iets meer gewicht. Ik was aangekomen bij 6x160kg toen ik de barbell voor een laatste keer op de grond legde en druppels bloed mijn smaakpupillen alarmeerden. Ik had een bloedneus gekregen, hetgeen ik soms zelfs stiekem op hoopte om op die manier het hardcore gevoel mee te mogen maken. Maar ik betwijfel of puur het hardcore-gehalte deze onderbreking veroorzaakte. Bovendien, is het werkelijk zo hardcore om onder een training met een zakdoek tegen je neus aan tafel te zitten? Ik ben niet makkelijk uit het veld (lees: de ijzerzaal) te slaan, maar ditmaal had ik niet de wil nog verder te trainen. Ik baalde, het beest weer afblazend..

Classic Gym deed me daarna dan ook goed. Het was een week vol andere bezigheden, maar mijn wortels zal ik nooit verraden. Hier heb ik Dante Trudel dan ook uitgedaagd door Doggcrapp-principes te combineren met het nodige volume. Ondertussen slijt ik deze vakantie in de schuur en heb ik mijn DL al verhoogd naar 4x170kg, de 180kg zal morgen geschieden!

In de hoop u genoeg te hebben geïnformeerd,
sluit ik af met een groet voor Django:
http://www.youtube.com/watch?v=eoMp-GQn154

Laatst bewerkt:
Reagerende op Django's bericht welke hier evenzo niet op staat, heb ik nog hoop:

[Bart] Extreme Measures

Aan MR Django’s tweede poging op onverhoopt bloggen valt weinig toe te voegen. Misschien moest hij de 100kg squat waarbij ik 12 herhalingen maakte en hij 13 nog even noemen, of de zware shrugs waarbij spotten onmogelijk blijft. Of hij moest alleen nog even vertellen over de pijn in de onderarmen wanneer de druk extreme vormen aanneemt, maar niets kan de boodschap verbeteren welke Django al gaf: De geweldige training.

Dit maakte dan ook dat ik uitzag naar vandaag. We zouden weer met z’n tweeën trainen. Dit keer hadden we ons voorgenomen meer gebruik te maken van de negatieve herhalingen. Nee, niet zomaar letten op het negatieve deel van de herhaling, maar er maximaal gebruik van maken. Samen het te zware positieve gedeelte killen en vervolgens gecontroleerd de spieren prikkelen in het negatieve gedeelte. Alsof dit nog niet genoeg voorpret veroorzaakte was het vandaag ook nog eens Borst-dag. Op deze manier zouden we in twee dagen de grote drie omhoog gooien. Mijn deadlift is namelijk al verhoogd naar 5x175kg(De beloofde 180kg zat er niet in, aangezien ik tot mijn schrik simpelweg niet genoeg olympische schijven heb.), mijn squat naar 4x120kg en mijn benchpress zou vandaag een veer in zijn kont krijgen wanneer MR Django hem positief zou spotten. Ook Django zijn krachtstats hebben al een vergelijkbare ontwikkeling doormaakt.

Maar tot mijn schrik kreeg ik vanochtend te horen dat Django het vandaag eigenlijk al druk genoeg had met zijn studie en bijkomende zaken. Ondanks dit wilde hij wel trainen mocht ik geen andere trainingspartner vinden in deze korte tijd. Omdat ik geen misbruik wilde maken van zijn loyaliteit en mijn perceptie niet zo zelfzuchtig is als hij soms over mag komen, heb ik hem vrij gegeven.

Ik moest deze training geweldig maken. Zonder Django moesten er dan ook extreme maatregelen genomen worden. Ik ging supersets gebruiken, giantsets, stripsets, dropsets en alles wat mijn spieren ook maar kon breken, alles wat mij met pijn zou overladen.

Borst
BB benchpress: 10x20kg, 2x10x60kg, 3x90kg, ik mag nog niet vermoeid raken, 1x110kg, hierna maakte ik nog 2 negatieve herhalingen zoals beloofd, waarbij mijn vader me tijdens het positieve gedeelte redde. 7x90, ik raakte al moe gezien dit luttele aantal, maar mijn vader gooide er schijven af en ik ging meteen door: 5x60kg.
BB incline benchpress: 10x60kg, 8x80kg, 30 seconden rust, 3x80kg, geen rust, 4x60kg.
DB Flyes: 8x22kg. Mijn borst was overleden. Ik gaf hem 2 minuten stilte louter vanuit respect.

Triceps
BB Skull chrusher: 8x40kg, meteen gevolgd door BB Close grip benchpress: 6x40kg.
6x40kg, evenzo gevolgd door BB Close grip benchpress: 6x40kg.
De pijn was te hevig. Ik kon er enkel nog een close grip uitgooien. Deze close grip was dan wel zo close dat mijn duimen elkaar raakten: 12x40kg. De laatste drie herhalingen waren herhalingen waarbij ik het traanvocht niet tegen kon houden. Als in een hallucinatie stond Django achter mij te schreeuwen om die laatste herhalingen. Waarschijnlijk was dit het resultaat van Spiritus zijn merkwaardige vindingrijkheid.
DB Skull crusher: 2x10x12kg (Eerste keer)
DB seated overhead tricep extension met twee handen (ik probeer iets duidelijk te maken): 10x22kg, 6x27kg en zonder rust 5x22kg

Schouders
BB Military press: 10x40kg en onbeheerst cheating met de benen 10x60kg, met als afsluiter een even onbeheerste 15x50kg.
DB Lateral raises: 14x17kg, meteen gevolgd door DB bent-over lateral raises: 12x17kg. De laatste herhalingen heb ik er schreeuwend uitgeperst bij beide oefeningen.
10x17kg, evenzo gevolgd door DB bent-over lateral raises: 12x17kg en vervolgens nog 3 gebrekkige herhalingen DB lateral raises. Ik was moe, voldaan en gebroken.

Gezien Django beloofd heeft elke dag te schrijven, ben ik benieuwd welk een trainingloos verslag er vanavond nog zal verschijnen.

Gegroet,
Groot pandabeest.

lekker bezig beest!

Thnx

Er zijn weer wat berichten verstreken, welke u natuurlijk altijd kunt bekijken via de link.
Maar hier het nieuwste bericht.

[Bart] Geconcentreerde agressie

Kleine woorden met grote impact. Records vanuit frustratie vol met twijfels. Dit alles tot maar één doel: het hoogste niveau der motivatie bereiken. Het niveau van een Mr Olympia-evenement met twee naturel deelnemers,welke tevreden zijnde met een top vijf plaats de wereld overweldigen en provocerend de grootste gebruikers van het universem het podium afblazen. Dit niveau omschrijft geconcentreerde agressie.

De setting van gisteren bracht mij in gedachten terug naar de tijd dat ik nog een verwoede blogger was. Slapend in de trein op weg naar een uitdaging. Na de brutale berichtgeving van Django moest hij ruiken aan een dermate geconcentreerde agressie waar geen mens tegen strijden kan. Glorieus zou ik de troon terug veroveren. Haast elke oefening leidde dan ook tot een PR. Mijn training apart nemend heb ik dan ook zeker een punt gemaakt. Maar Django wist letterlijk niet van ophouden. Op een gegeven moment daagde ik hem op de DB BOR uit voor een battle. Ik had in mijn linkerhand(mijn sterkste) een dumbbell van 67kg. Django had in mijn alsook in zijn ogen een voor hem gelijkwaardig gewicht in zijn rechterhand(moge deze zijn sterkste zijn), namelijk een dumbbell van 42kg. Beiden zweerden we op een PR van 5 herhalingen. Met een gezamenlijke start zou de winnaar langer doorgaan dan de verliezer. Versmolten met de verheerlijkte pijn trachtte ik hem schreeuwend te verslaan. Brullend als een leeuw welke gedoemd is te heersen. Maar bij de 10e herhaling leek mijn beweging nergens meer op, levensreddend liet ik met een geweldige klap de dumbbell weer vallen. Verloren en gefrustreerd liep ik onrustig en bedroefd door de schuur. Mijn ogen zochten afleiding terwijl mijn oren elk van Django’s herhalingen levensecht konden ervaren. 20 herhalingen mensen, 20 herhalingen. Moge mijn agressie groter en geconcentreerder worden om deze wedstrijd alsnog te winnen.

Vandaag komt Django deadliften en squatten, als de roemruchtige oefeningen waarvan deze krachtdag in het teken staat.

Ik groet u,
Pandabeer

Laatst bewerkt:
[Bart] Pr 's

Het was een beschamende dag voor iedere BB-er. We hebben met z'n drieën getraind met de beperkte apparatuur van de schuur. We hebben meer dan anderhalf uur gedaan over 3 setjes DL, 4 setjes SQ, 4 setjes shrugs en voor mij nog een paar wrist curls. Pr's zijn onze enige, doch trotse troost.
Waar moet dat heen?

Django
SQ: 1x140kg
DL: 1x170kg

Bart
SQ: 1x130kg
DL: 2x190kg

Laatst bewerkt:
Het nieuwste bericht:

"[Bart] Guess who's back

Zoals gewoonlijk stap ik vol trots de gym(lees:blog) weer binnen. Sommige buffels(lees:lezers) kijken me aan, glimlachen verschijnen en ik groet ze vriendelijk. Wanneer ik de gym(lees:nog steeds blog) doorlopen heb, stap ik richting de kleedkamer(lees:een word-bestand). Daar ga ik zitten en laat in mijn gedachten glorieuze woorden mij inspireren. Mijn Ipod shuffle op shuffle maakte de geweldige cursieve teksten mogelijk.

Leg press(full): 5x50kg, 5x100kg, 5x150kg, 5x200kg(Rammstein-Rosenrot), 7x230kg(PR)(The Game-Red bandana), 5x230kg->4x200kg->6x150kg->8x100kg(DMX-Lord give me a sign).
Ik sta op en wil alle schijven terug op hun plaats hangen, maar mijn benen beletten mij in de snelheid van deze actie. Een moeilijk te plaatsen gevoel in mijn quadriceps laat op mijn gezicht een glimlach verschijnen.
Lying leg curls: 10x35kg, 10x50kg(PR), 4x55kg(PR?), 12x40kg(Rocky-Trainingsmontage)
BB back(?) squat: 10x50kg(DMX-slippin'), 10x100kg(Haha, PR), 9x100kg
Mijn quads konden dit officieel niet aan.
Seated calf raises: 4x12x40kg(Eminem-The way I am)

BB shrugs: 10x70kg, 10x120kg, 8x170kg(PR?), 6x170kg(Headhunterz-Subsonic)

BB wrist curls: 20x70kg(PR)(Headhunterz-Blame it on the music), 18x70kg
BB reverse curls: 10x20kg, 10x40kg (om te imponeren(PR trouwens)), 6x40kg

Tevreden zijnde over mijn bovenlichaam wilde ik mij volledig voor mijn benen geven, met de gedachte de benen-koning met één training van zijn troon te stoten. Ik herinner me de 3x130kg squat van ons beiden namelijk nog als de dag van gisteren. Het gaf hoop. Dus weest voorbereid. Ik ben in ieder geval vastberaden een krachtige poging te wagen onze benen-uitdaging alsnog te winnen.

Op weg naar huis voelde ik mijn quads overigens bij elke trap op mijn trappers, geniaal gevoel, althans niet geheel onbekend.

Pandabeer"

Voor de door u gemiste voorgaande berichten kunt u natuurlijk nog steeds altijd op de link terecht.

Lekkerdanal diePRS!

:D

[Bart] Baby got back

Zachtaardig ketsten de zweetdruppels af op het harde staal. Het harde staal op zijn beurt schoot weer de lucht in. Het was een dumbbell van 54kg. In een oefening waar al drie rugoefeningen aan vooraf zijn gegaan. Rammstein schreeuwde in mijn oren wat ik, gezien Duits niet mijn sterkste kant is, interpreteerde als een schreeuw om die laatste herhaling. Ik ging door. Mijn rug moest groeien. Hij kan namelijk altijd groter. De drang de training uit te schrijven kwam op dat moment naar boven.

BB BOR: 5x20kg, 7x50kg, 7x80kg, 12x100kg, 8x100kg-->5x80kg
Machine pull down (Cutler style): 10x40(?)kg, 10x70(?)kg, 10x110kg, 8x125kg(max), 8x110kg
Pull ups (met two-handed hulpmiddel): 3x10xBW
DB BOR: 10x32kg, 2x12x54kg(max)

BB EZ curls: 10x bar+30kg, 3x8xbar+40kg
Machine preacher curls (One arm): 2x10x30kg
DB standing concentration curls: 3x10x20kg

Mijn buik is er in verband met tijdnood bij ingeschoten. De crunches zullen op een ander tijdstip geschieden.

Misschien een normaal log openen in normale taal of vragen jullie je niet af waarom er geen reactie komt???

• Topic Starter Topic Starter
Ach, we leggen er gevoel in...

Leest wel lekker weg boys, like your style xD

Update:
Gisteren:

[Bart] A week in The Dungeon

Dit is de titel van de DVD waarin Mark Dugdale ondanks tegenslagen nog keihard met Dorian Yates traint in Temple Gym aka The Dungeon. Komende week train ik alleen in ‘De Schuur’. Zonder een omhaal van prikkelingen zal ik hier strijd voeren tegen de stagnatie. Als lezer zal ik u hiervan optimaal op de hoogte houden, totdat u elke zweetdruppel proeven kan. Mijn schuur mag dan wel geen kerker zijn, maar er kan zeker keihard getraind worden.

Voorjaarsvakantie schijnt, zoals vele andere vakanties, voor de universiteit onbekend te zijn. Django zal dus ook niet elke training kunnen benuttigen, maar ook alleen heb ik de schuur al vaak genoeg uitgebaat. Met de pen als mijn trouwe metgezel zal komende week geen genade kennen.

Doelen voor de komende week:
DL 1x195kg --> 1x200kg
BP 1x110 --> 3x110kg
SQ 3x130kg --> 1x140kg

Het vijfdelige verslag dat komen gaat overtreft elke motivator uit de geschiedenis; geen apparaten, lever noch hammer, doch louter losse gewichten welke mijn Corpus pijnigen gaan.

Ps:
Ik train vier maal per week, waarbij Django en ik elkaar op de vrijdag als vijfde dag in de schuur ontmoeten, puur om ons oerinstinct wakker te schudden, puur om te deadliften. Gisteren bezorgde mij dit de deadlift van 195kg.
Vandaag in de schuur met 4 oefeningen mijn rug getraind, met 3 mijn biceps en met 2 setjes mijn buik.

[Bart] Deel 1 - Benen - Featuring Django

De eerste voorbereidingen zijn al getroffen. Mijn haar is eraf en Spiritus staat op scherp. De resultaten zijn overweldigend te noemen. Fenomenaal. Krachtig.

DJ BB Squat: 10x20kg, 10x60kg, 8x90kg, 12x110kg, 3x120kg(moe), 7x110kg en 12x9okg(slow)
Bart BB Squat: 10x60kg, 6x90kg, 8x110kg, 7x120kg, 3x110kg(ging mis), 12-14x90kg

DJ Back Squat: 10x90kg, 5x120kg, 3x150kg, 3x120kg
Bart Back Squat: 10x90kg, 5x120kg, 3x150kg(grip), 5x120kg

DJ BB Stiff leg: 10x60kg, 8x90kg, 5x90kg(voelen -nieuw)
Bart BB Stiff leg: 10x60kg, 5x90kg, 12x90kg(idem)

Django zijn benen zijn gigantisch te noemen. Hij kreeg het ook niet voor elkaar zich in mijn legextension attachment te bewegen. Vanwege dit noodgeval moesten we The Dungeon verlaten om ons vervolgens in een Fiat Seicento, onder het genot van hardcore, richting Django zijn homegym te begeven. Zo'n 7 minuten van The Dungeon verwijdert komen we aan, hier ons verhaal..

Legextentions: Het was donker buiten, enkel schemerlicht verlichtte het bankje. De schuurdeur ging dicht. Het is er krap, hardcore en een drang naar meer gewicht vulde de ruimte. De eerste schijven schoven op het dildo-vormige attachment. Eerst ik, 40kg met 12 herhalingen, vervolgens Django, 60kg met 20 herhalingen. Achtereenvolgens gingen we zonder pauzes door. Meer schijven, meer herhalingen. Het hoogtepunt was een twintigtal herhalingen met 110kg en vanaf toen begon het bloed nog maar te stromen. Onze hoofden waren rood en onze benen brandden. We gingen door. Een schijf eraf, 20 herhalingen erbij. Wanneer opstaan uiteindelijk (na ieder een tiental sets) fysologisch onmogelijk werd bevonden, moesten we ons setje staken.

[DJ Interventie]
Ait, ik moet dit toch nog even aanvullen. Het was het ziekste, hardste setje Leg Extensions die ik ooit heb gedaan. Sommige waren hard, sommige waren goed, maar dit, jongen, was te ziek. Want, de klik was automatisch, de energie steeg tot een ongekende hoogte. Het was alsof we los van de wereld stonden. En vanaf het moment dat Bart wankelend opstond, stond ik klaar om te gaan zitten en weer te gaan. Na een 12-20 reps stond ik even wankelend op om Bart zijn ding te laten. Dit alles ging zonder een woord, slechts energie, slechts knallen om de meest gigantische pomp in deze quads te krijgen. Ziekelijk, en oprecht. Bamwz, IN YOUR FACE.
[/DJ Interventie]

Deze onbeheerste, doch waarheidsgetrouwe uiting is niet het laatste wat u van deze training te horen krijgt. Onze warming-up zat erop en onze hamstrings moesten evenzo afsterven.

DJ Standing leg curls: 20x20kg, 16x40kg, 12x40kg
Bart Standing leg curls: 10x20kg, 20x40kg, 10x50kg, 12x40kg

DJ DB Calf raises: 20x45kg, 16x45kg, 25x45, 20x45kg
Bart DB Calf raises: 8x45kg, 2x16x45kg, 20x45kg

DJ DB Shrugs: 20x45kg
Bart DB Shrugs: 5x45kg , mijn goedgevormde gluteus maximus hinderde deze beweging, waardoor we hem moesten staken.

DJ BB Shrugs: 20x94kg, 5x124kg, 2x16x94
Bart BB Shrugs: 20x94kg, 3x20x124kg

[Bart] Deel 2 – Borst

Maandag was het een geweldige training, maar mijn squat doel blijft nog staan. 7 maal 120kg is natuurlijk nog geen 1 maal 140kg. Gelukkig heb ik vrijdag of zaterdag nog een herkansing. Een kans om alsnog dit doel te behalen. Vandaag heb ik mijn borst getraind. Waarschijnlijk de enige dag dat ik deze week borst train. Ik moest dus gerichter trainen om mijn benchpress-doel behalen. Op een vinger na kan ik mijn doel dan ook als behaalt beschouwen. Hier de volledige training.

BB Benchpress: 10x20kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x110kg (derde was met vinger spotter), 1x115kg, 9x90kg(laatste weer die vinger)
BB Incline Benchpress: 10x50kg (warm-up)
DB Incline Benchpress: 6x37kg, 4x37kg, 8x32kg
DB Incline Flyes: 3x7x24kg

BB Skull crushers: 7x40kg, 7x40kg -->BB close(handen tegen elkaar) grip benchpress: 4x40kg.
BB Skull crushers: 6x40kg --> BB close grip benchpress: 6x40kg
DB Kickbacks: 2x8x22kg(Heavy)
DB Seated extensions overhead: 10x32kg, 12x32kg
DB Standing extensions overhead: 5x32kg(hmmz)

BB Military press: 10x40kg, 8x50kg, 7x60kg (Django zou het cheaten noemen), 7x50kg(Deze niet), 12x50kg
Supersets DB Lateral raises en DB bent over lateral raises: 10x17kg --> 12x17kg, 12x17kg --> 10x17kg
DB Lateral raises: 12x17kg
Kapot

Zware trainingen steeds, Hoelang ben je bezig? Wel netjes!

STAT Update?

Terug
Naar boven