Fitness Seller

Basic fit ervaringen

Ik vind het wel een prima sportschool voor die prijsbudget en ook kan je een private trainer inhuren die je op weg helpt dus helemaal geen begeleiding is er geen sprake van

je mocht eerst met het hele gezin tegelijk en tegenwoordig nog wel alleen om en om

Ik vind het wel een prima sportschool voor die prijsbudget en ook kan je een private trainer inhuren die je op weg helpt dus helemaal geen begeleiding is er geen sprake van

bij mij heb je geen persoonlijke begeleiders. maar dat heb je ook niet nodig als je veel doorneemt op youtube van de uitvoeringen van de oefeningen. of een vriend die goed kennis van dat heeft

Veel te druk savonds, in de namiddag is het nog net te doen hier.

Druk op bepaalde tijden. Bij ons is het druk van ongeveer 16:30 tot een uur of 20:30.
Alles ervoor en erna is dus te doen.
Dumbells tot en met 36 kg, squatrek, benches en natuurlijk cardio genoeg.. haha

Bij de BF hier staat wel eens appeltaart, oliebollen of andere lekkernijen.
Goede manier om je klanten te behouden :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Bij ons hebben ze alleen af en toe gratis wafels. Die krijgen ze van de oliebollenkraam die gebruik mag maken van de wc.

• Like
Waarderingen: mat
Ik nu net begonnen in Sittard. Is net geopend... nog niet zo druk. Hopen dat het zo blijft. Is redelijk klein maar eigenlijk best een fijne sfeer daar.

Ik nu net begonnen in Sittard. Is net geopend... nog niet zo druk. Hopen dat het zo blijft. Is redelijk klein maar eigenlijk best een fijne sfeer daar.

Geen zorgen zal wel drukker worden.

Ik ging naar de FFF hier toe, omdat er bijna niemand daar trainde en ik alles kon doen wat ik maar wou, maar nu... Nu is het een stuk drukker.

In de piek uren echt een hoog straatvuil gehalte. Overdag is het prima.
In de meeste basic fit locaties gaan de bumbells helaas niet verder dan zo'n 40kg. Dus dat is iets om rekening mee te houden. In Amsterdam centrum gaan ze tot 50kg
Verder vind ik het er matig qua hygiene. De medewerkers zijn wel erg vriendelijk.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Ik zie trouwens dat je wel 10 topics geopend hebt in een korte tijd. Alles een beetje gericht op je zoektocht. Je had me ook een PM gestuurd. Helemaal prima natuurlijk, maar ik denk dat je je gewoon in moet gaan schrijven en wat moet gaan proberen. Je zult je altijd moeten vormen en thuis gaan voelen in een sportschool.
Gewoon aanmelden en knallen

Iemand ervaring met de Basic fit in Dendermonde? Wil eerst terug een paar maanden mijn longen en conditie op peil brengen, en lichte krachttraining doen, alvorens terug in een echte club (wink wink) te trainen.
Kan men daar squatten en deadliften?

Ik heb een paar jaar geleden eens een paar maand getraind in Evere, toen dat nog healthcity heette; Was zeker niet slecht als was het krachthonk met free weights wat te klein. De mensen die er trainden waren wel redelijk ok. Heb wel eens een stevig woordje gehad met iemand die daar werkte maar ik weet niet meer waarom. Ik denk omdat het kwam omdat ik hem aansprak omdat er steeds vaker toestellen lang stuk waren. Maar ben het niet zeker dat dat de reden was;

(ah waar is de tijd dat ik trainde in elite gym te gent, bij Pol en Linda, beste club ooit).

• Topic Starter Topic Starter
In de piek uren echt een hoog straatvuil gehalte. Overdag is het prima.
In de meeste basic fit locaties gaan de bumbells helaas niet verder dan zo'n 40kg. Dus dat is iets om rekening mee te houden. In Amsterdam centrum gaan ze tot 50kg
Verder vind ik het er matig qua hygiene. De medewerkers zijn wel erg vriendelijk.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Ik zie trouwens dat je wel 10 topics geopend hebt in een korte tijd. Alles een beetje gericht op je zoektocht. Je had me ook een PM gestuurd. Helemaal prima natuurlijk, maar ik denk dat je je gewoon in moet gaan schrijven en wat moet gaan proberen. Je zult je altijd moeten vormen en thuis gaan voelen in een sportschool.
Gewoon aanmelden en knallen
Ik heb me al ingeschreven bij een sportschool maar zal 119€ kosten doordat er begeleiding bij komt een gerichte trainings en voedingschema

Welke is het geworden?

Ja misschien had je meerdere topics kunnen openen voor advies over verschillende sportscholen!

Pros:
-Goedkoop
-DB tot 40 kilo
-Veel verschillende barbels (gewicht en lengte)
-Was voorheen een Fitness first, daarna Health City en nu dus een basic fit. Dus er is ook een soort "luxe" aanwezig.
-Apparaten zijn zowat allemaal van Techno gym
-Goed koop 15 euro als je per 1 jaar betaald, 17,50 per maand.
-Drankjes voor meerprijs van 2,80 p/m Yenga sportdrank (gebruik deze zelf niet)
-Fysieke groepslessen dus niet alleen op beeld.
-Masseuse
-Fysio

Cons:
-Druk
-Mensen weten niet wat ze doen maken apparaten stuk
-Geen persoonlijke begeleiding van uit de sportschool
-Kapotte apparaten worden pas na 2 tot 6 weken gemaakt.
-Apparaten gaan bijna om de twee weken stuk. (Door onkundig gebruik)
-De losse gewichten worden nooit meer opgeruimt.
-Basic fit peeps krijgen zelfs dumbells kapot... ?? (lagers na de klote)
-Veel zitten op hun telefoon houden dus apparaten/bankjes lang in gebruik
-Druk in de avond
-Mensen die tijdens je setje vragen hoeveel je er nog moet.
-De beachboys met 0% spier die staan te flexen voor je neus terwijl je bezig bent.
-Iedere dag is voor veel mensen UPERBODY DAY! (dus geen bankjes beschikbaar)
-Groepjes met "ego lifters" als het dan al een "lift" te noemen is

Ik train nu alweer een half jaar bij basic fit, omdat dit voorheen een Health city was. En sinds een half jaar dus is overgenomen. Zo als boven beschreven is het helemaal geen verkeerde sportschool.

Maar omdat de prijs zo 'goedkoop' is krijg je een heel ander soort publiek als voorheen. Dan toen de prijs nog 60 euro per maand was. Denk toch aan wat vager volk en aan mensen die alles wat ze doen filmen & foto's van maken en direct op fb/instagram plaatsen en niet te vergeten vragen waarom jij bepaalde oefening doet, terwijl ze op instagram iets heel anders hebben gezien (Bv: niet 180 kilo 1x squaten, maar 90/100 kilo 12x).

De reden waarom ik er nog steeds train is omdat de sportschool 5 minuten van mijn huis ligt. De prijs echt bizar laag is, maar daar voor komt in de plaats enorme drukte van 18:00 tot 20:00.

Maar mijn conclusie is toch wel, het is een goede sportschool. Maar verwacht niet veel als je 15,- euro per maand betaald.

Basic fit sinds: Half jaar (voorheen Health City)

Laatst bewerkt:
2x geweest echt een rampe fitness club! Merkt goed het verschil tussen een echte hardcore gym en zo'n fitness centrum. Wat een dom volk loopt er rond. En vooral de "groepjes". Ze staan je echt aan te kijken alsof ze iets nieuws zien als je iets doet zoals het hoort. En dan komen er van die kneusjes even zeggen ho het moet (Totaal verkeerd dus) Betaal liever iets meer. Train zelf bij FlashGym in Den Bosch.

het is zeker geen ramp, vandaag voor het eerst wezen sporten (hilversum) dumbells tot 36 k, en het was extreem rustig.
ze hebben de benodigde apparaten (zelfs meer dan de sportschool USC in amsterdam) en extreem veel ruimte.

De kleedkamers zien er ook top uit, groot met kluisjes en alle benodigdheden

Ik zal het alleen niet aanraden voor beginners aangezien er geen een medewerker aanwezig is, alleen de schoonmaakster en de vrouw achter de kassa.

voor de prijs is het dus zeker een goeie fitness club vind ik, naast de groepjes jongeren zoals eerder al is gezegd die geen flauw idee hebben wat ze doen

Ben er gisteren geweest.

Kwam binnen, vroeg om een proef les en die was gratis. Gelukkig mocht ik me eigen ding doen XD

Beneden was cardio deel en een paar rare machines. ..
De trap naar boven ging naar het kracht gedeelde.
In deze ruimte staat eigenlijk alles wat je nodig hebt, alleen waren er niet heel veel schijven en ze wisten niet wat een belt was dip riem enc.. die hadden ze ook niet. Ook was er geen rope, kraan was beneden.. snap dat ook niet.

Dip belt kost 20/30 euro belt 30 euro. Abboment kost 17,95 onbeperkt, oude abbo koste 43 euro onbeperkt. Binnen 1 jaar 275 euro bespaard, kosten materiaal: 50/75 euro

Voordelen:

-prijs+
-heeft squat rack em ruimte genoeg voor lunges enc.

Nadelen:

-weining kennis over oefeningen en voeding.
-dumbels tot 38kg ( ookal heb ik zelf niet hoger nodig)
-zou meer schijven mogen hebben.
-aanschaffen van extra's dip belt, rope enc...

Cijfer: 7,7 ( vooral zo hoog i.v.m prijs)

Voor beginners die echt willen squaten deadliften enc.. zou ik toch ergens anders gaan aangezien hey personeel niet hwel veel kennis heeft over dit deel

Terug
Naar boven