Pros:
-Goedkoop
-DB tot 40 kilo
-Veel verschillende barbels (gewicht en lengte)
-Was voorheen een Fitness first, daarna Health City en nu dus een basic fit. Dus er is ook een soort "luxe" aanwezig.
-Apparaten zijn zowat allemaal van Techno gym
-Goed koop 15 euro als je per 1 jaar betaald, 17,50 per maand.
-Drankjes voor meerprijs van 2,80 p/m Yenga sportdrank (gebruik deze zelf niet)
-Fysieke groepslessen dus niet alleen op beeld.
-Masseuse
-Fysio
Cons:
-Druk
-Mensen weten niet wat ze doen maken apparaten stuk
-Geen persoonlijke begeleiding van uit de sportschool
-Kapotte apparaten worden pas na 2 tot 6 weken gemaakt.
-Apparaten gaan bijna om de twee weken stuk. (Door onkundig gebruik)
-De losse gewichten worden nooit meer opgeruimt.
-Basic fit peeps krijgen zelfs dumbells kapot... ?? (lagers na de klote)
-Veel zitten op hun telefoon houden dus apparaten/bankjes lang in gebruik
-Druk in de avond
-Mensen die tijdens je setje vragen hoeveel je er nog moet.
-De beachboys met 0% spier die staan te flexen voor je neus terwijl je bezig bent.
-Iedere dag is voor veel mensen UPERBODY DAY! (dus geen bankjes beschikbaar)
-Groepjes met "ego lifters" als het dan al een "lift" te noemen is
Ik train nu alweer een half jaar bij basic fit, omdat dit voorheen een Health city was. En sinds een half jaar dus is overgenomen. Zo als boven beschreven is het helemaal geen verkeerde sportschool.
Maar omdat de prijs zo 'goedkoop' is krijg je een heel ander soort publiek als voorheen. Dan toen de prijs nog 60 euro per maand was. Denk toch aan wat vager volk en aan mensen die alles wat ze doen filmen & foto's van maken en direct op fb/instagram plaatsen en niet te vergeten vragen waarom jij bepaalde oefening doet, terwijl ze op instagram iets heel anders hebben gezien (Bv: niet 180 kilo 1x squaten, maar 90/100 kilo 12x).
De reden waarom ik er nog steeds train is omdat de sportschool 5 minuten van mijn huis ligt. De prijs echt bizar laag is, maar daar voor komt in de plaats enorme drukte van 18:00 tot 20:00.
Maar mijn conclusie is toch wel, het is een goede sportschool. Maar verwacht niet veel als je 15,- euro per maand betaald.
Basic fit sinds: Half jaar (voorheen Health City)