AndroidHealthClinic

BB'er en Hardloper

Jorandh

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Bij deze twee schema's die ik heb gemaakt en zou graag kritiek hebben. De eerste is voor mijn broertje van 16 jaar die NK hardloper is. Ook hij wil een betere voeding gezien hij nu gewoon ochtend, middag en avondeten heeft. Zijn stat's zijn: 185cm - 63kg - 7% BF. Het tweede schema is voor mijzelf, 173cm 73kg - 11% BF en gebaseerd op BB.

Eerste schema

Benodige kcal: 2975
Extra kcal: 0 (op onderhoud)
Totale kcal: 2975
Aantal maaltijden: 6
Ong. kcal per maaltijd: 495

Moet ik nog even maken...

Tweede schema

Benodigde kcal: 3265
Extra kcal: 500 (bulk)
Totale kcal: 3765
Aantal maaltijden: 8
Ong. kcal per maaltijd: 470

8.30
0,5 liter Magere melk
75 gram brinta
250 gram Kwark
eetlepel Olijfolie

10.00
2 stuks Bruine boterhammen
25 gram Kipfilet (2 plakjes)
17 gram Pindakaas

12.00
100 gram Zilvervlies rijst
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

14.00
17 gram Pindakaas

16.00
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

WO
10 gram Dextrose

PWO
20 gram Whey
250 gram Kwark
30 gram Dextrose

18.30
20 gram Whey
50 gram Zilvervlies rijst
50 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

20.15
250 gram Kwark
0,25 liter Magere melk

22.00
0,25 liter Magere melk
25 gram Brinta
20 gram Proteine
eetlepel Olijfolie

Het eerste schema ga ik zo even afmaken. ;)

Ik zou toch wel whey nemen bij het opstaan
ik zou pwo geen langzame eiwitten als kwark nemen
ik zou geen koolhydraten eten om 22.00 maar de kwark met wat noten (groeihormoon verhaal)
ik zou wat BCAA bij je dextro doen in je WO
als ik zo kijk is het enige vet wat je eet die 2el olie en wat pindakaas....dat mag wel wat meer maar ik heb het dus niet uitgerekend. Voeg lekker iets als pindasaus aan je rijst toe.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch wel whey nemen bij het opstaan
ik zou pwo geen langzame eiwitten als kwark nemen
ik zou geen koolhydraten eten om 22.00 maar de kwark met wat noten (groeihormoon verhaal)
ik zou wat BCAA bij je dextro doen in je WO
als ik zo kijk is het enige vet wat je eet die 2el olie en wat pindakaas....dat mag wel wat meer maar ik heb het dus niet uitgerekend. Voeg lekker iets als pindasaus aan je rijst toe.

Waarom zou je geen carbs voor het slapen gaan nemen? Kan best.

Waarom zou je geen carbs voor het slapen gaan nemen? Kan best.

Mannen produceren het overgrote deel van hun groeihormoon in de nacht en wel de eerste helft. Die piek van groeihormoon wordt vertroebelt als er koolhydraten aanwezig zijn en in mindere mate vetten. Daarom kan magere kwark voor het slapen prima maar verder niets. Daarom (als je de zoekfunctie zou gebruiken) lees je van zovelen dat ze hun kwark zonder suiker limonade nemen. Gebeuik verder de zoekfunctie maar is zovaak wat over geschreven.

Hallo,

Bij deze twee schema's die ik heb gemaakt en zou graag kritiek hebben. De eerste is voor mijn broertje van 16 jaar die NK hardloper is. Ook hij wil een betere voeding gezien hij nu gewoon ochtend, middag en avondeten heeft. Zijn stat's zijn: 185cm - 63kg - 7% BF. Het tweede schema is voor mijzelf, 173cm 73kg - 11% BF en gebaseerd op BB.

Eerste schema

Tweede schema

8.30
0,5 liter Magere melk
75 gram brinta
250 gram Kwark
eetlepel Olijfolie

10.00
17 gram Pindakaas

12.00
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

14.00
17 gram Pindakaas

16.00
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

WO
10 gram Dextrose

PWO
20 gram Whey
250 gram Kwark
30 gram Dextrose

18.30
20 gram Whey
50 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

20.15
250 gram Kwark
0,25 liter Magere melk

22.00
0,25 liter Magere melk
25 gram Brinta
20 gram Proteine
eetlepel Olijfolie

Bulk lijstje neem ik van je over!,

Ziet er efficent uit, na de onderzoeken is beginnen met bulk

Mannen produceren het overgrote deel van hun groeihormoon in de nacht en wel de eerste helft. Die piek van groeihormoon wordt vertroebelt als er koolhydraten aanwezig zijn en in mindere mate vetten. Daarom kan magere kwark voor het slapen prima maar verder niets. Daarom (als je de zoekfunctie zou gebruiken) lees je van zovelen dat ze hun kwark zonder suiker limonade nemen. Gebeuik verder de zoekfunctie maar is zovaak wat over geschreven.

Ik kwark zitten ook koolhydraten........

Echt de kleinste mannetjes is de sportschool weten alles over dit soort gedoe en timing en andere shit.

De grote jongens tillen zwaren zware gewichten en gieten op de rand van hun bed nog n grote bak brinta naar binnen!!!

Echt de kleinste mannetjes is de sportschool weten alles over dit soort gedoe en timing en andere shit.

De grote jongens tillen zwaren zware gewichten en gieten op de rand van hun bed nog n grote bak brinta naar binnen!!!

Sowieso heb je voor eiwitopname koolhydraten nodig, zitten er in kwark genoeg om de eiwitten eruit op te nemen?

Heb wel vaker wat over gelezen maar ook dat het anderzijds niets uitmaakt en dat je het gewoon kan nemen. Dus die heeft er gelijk?

Sowieso heb je voor eiwitopname koolhydraten nodig, zitten er in kwark genoeg om de eiwitten eruit op te nemen?

Waar haal je dit vandaan? Zou leuk zijn als je een bron hebt. Wat je wellicht bedoelt is de link koolhydraten insuline respons --> transport van nutriënten waaronder aminozuren afkomstig uit eiwit. Zonder een insulinepiek duurt het transport langer. Maar we hebben het over casseine en ons doel is niet zoveel mogelijk eiwit in zo weinig mogelijk tijd maar de portie kwark en de 40-50 gram eiwitten die daarin zitten over een zo lang mogelijke tijd verspreiden zodat je de nacht doorkomt en door de beschikbare geleidelijke afgifte van aminozuren anti katabole werking hebt.

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 19:47 ----------

Volgens mij discussiëren we over voeding om van elkaar en elkaars argumenten te leren. Als de kennis van de kleinste mannetjes waarheid is dan is dat de discussie waard. De discussie van grote jongens hebben gelijk want zijn groot is niet echt productief in kennis opdoen over voeding. Is nogal een dooddoener van elke discussie dat grote jongens altijd gelijk hebben zelfs al weten ze niet wat ze waarom doen.

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 19:51 ----------

Heb wel vaker wat over gelezen maar ook dat het anderzijds niets uitmaakt en dat je het gewoon kan nemen. Dus die heeft er gelijk?

De een zegt dat ook carbs 24/7 nodig zijn en de ander zegt dat timing beter is op een wijze dat er geen carbs/zo min mogelijk in de maag zitten bij het slapen. Degene die dat zeggen verwijzen naar HGH en IGF-1. Hoe de balans uitpakt van de meerwaarde van carbs de hele dag door vs de meerwaarde van extra groeihormoon bij het slapen weet ik niet. Het enige wat ik daarover gelezen heb zijn persoonlijke stellingname en niet echt onderbouwing. Ik verkies timing ook omdat dit als je peptiden gebruikt een must is.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Eerste schema

Zou je de 1e schema afmaken;)

Tweede schema

8.30
0,5 liter Magere melk
75 gram brinta
250 gram Kwark
eetlepel Olijfolie

10.00
17 gram Pindakaas

12.00
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

14.00
17 gram Pindakaas

16.00
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

WO
10 gram Dextrose

PWO
20 gram Whey
250 gram Kwark
30 gram Dextrose

18.30
20 gram Whey
50 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

20.15
250 gram Kwark
0,25 liter Magere melk

22.00
0,25 liter Magere melk
25 gram Brinta
20 gram Proteine
eetlepel Olijfolie

Zou je de eerste lijst afmaken ???

0,25 liter Magere melk
25 gram Brinta
20 gram Proteine
eetlepel Olijfolie

Wat bedoel je precies met proteine??

Eiwit slimmerd

Weightgainers geloof ik niet zo in, als je denkt dat je caloriën tekort komt, en je moeilijk gewicht aankomt gewoon een bult havermout/whey erbij gooien.

Maar je kan niet precies zijn lijstje over gaan nemen he, je hebt waarschijnlijk een heel ander lichaam en behoefte dus je zult het zelf moeten samenstellen.

Weightgainers geloof ik niet zo in, als je denkt dat je caloriën tekort komt, en je moeilijk gewicht aankomt gewoon een bult havermout/whey erbij gooien.

Maar je kan niet precies zijn lijstje over gaan nemen he, je hebt waarschijnlijk een heel ander lichaam en behoefte dus je zult het zelf moeten samenstellen.

Ja nee klopt,

Ik heb daarom ook uitgerekend wat Ik perdag nodig moet hebben om te bulken , rond 3200,

Hahaha droogkloot ben je ook hé, zal die tip onthouden maat..

Maar wat ik dan nog niet snap is...
Kijk ik weeg nu 60.. Waarom bulken? Kan ik niet bewijze van 15kg spier aankomen ? Waarom bulken,

Kun je mij dat is goed uitleggen..

60kg is niet heel veel, je bent ook niet erg lang maargoed
3200kcal klinkt goed, probeer dat gewoon eens vol te houden 2 weken min. en kijk hoe je lichaam eruit ziet. Als je het niet bevalt stel je het wat bij qua carbs of wat dan ook.
15kg spier is heeeel veel en dat zul je niet zo snel gainen ;) kleine stapjes nemen

60kg is niet heel veel, je bent ook niet erg lang maargoed
3200kcal klinkt goed, probeer dat gewoon eens vol te houden 2 weken min. en kijk hoe je lichaam eruit ziet. Als je het niet bevalt stel je het wat bij qua carbs of wat dan ook.
15kg spier is heeeel veel en dat zul je niet zo snel gainen ;) kleine stapjes nemen

Ja idd, hoelang kun je resultaat verwachten dat kwa gewicht? & hoelang mag ik 't aanhouden ?

Nee idd, weetje wat is... Ik wil niet dun zijn en lijken, wil gewoon huge body krijgen en aangezien ik klein ben heb ik ook niet veel kg nodig om biggy te lijken..

Maar ik kom dan aan in massa vett is dat..
Naast eten ga ik dus 3/4 x in de week gym hangen,

Is 't zo dat je dan de spier omzet ins spier ? Of hoe moet ik dat zien?

Is bij iedereen verschillend hoe snel je resultaat ziet, ligt aan je lichaamstype maar ook aan hoe consistent je je aan je schema en eten houdt.
Spier omzetten in spier wat bedoel je?

Haha nee dat bestaat niet, lees het vaker maar is onzin.

Terug
Naar boven