AndroidHealthClinic

BBJuice's Log: Shut the **** up and train

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

BBJuice

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
BBJuice's Log: Shut the f**k up and train

Na gisteren in de gym de tip gekregen te hebben om al m'n trainingen in een schrift te gaan bijhouden. Heb ik besloten om hierbij een log te gaan starten. Hierin zal ik mijn trainingen en hopelijk progressie met jullie delen.

Heb wel enige ervaring in de sportschool, maar ga vanaf nu echt serieus aan de slag.

M'n huidige stats zijn:
Lengte: 1.83m
Gewicht: 95kg (meting van 1 maart '11)
Bodyfat: 14% (meting van 1 maart '11)
Arm: 39cm
Borst: 103cm
Buik: 89cm

Benchpress: 5 x 5 x 70kg max
Squats: 5 x 5 x 100kg max
Deadlift: 5 x 5 x 110kg eerst techniek verbeteren

Voedingsschema (aangepast 7 maart '11)
06.30: 1 shake van whey delicious / dextro juice pro met 250ml magere melk

07.00: 1 bak magere yoghurt met havermout en 1 appel erdoor.

10.00: 2 boterhammen 1x kipfilet 25gram en 1x tonijn op waterbasis 75gram

12.30: 100 gram rijst met 100 gram kip en 75gram roerbakgroente

15.15: 2 boterhammen 1x kipfilet 25gram en 1x tonijn op waterbasis 75gram

17.30: 100 gram rijst met 100 gram kip en 75gram roerbakgroente

18.00 tot 19.30: Trainen (KT + Cardio)

Post-WO: 1 shake van whey delicious / dextro juice pro met 250ml magere melk

20.30: handje vol cashewnoten

22.00: 500 gram kwark

Voor de rest drink ik uitsluitend water of groene thee lemon.

Trainingsschema (aangepast naar Rippetoe per 5 maart '11)
Workout A:
Squats = 3 x 5
Bench = 3 x 5
Deadlift = 1 x 5

Workout B:
Squats = 3 x 5
Overhead press = 3 x 5
BOR = 3 x 5

Trainingsdagen
Dinsdag
Donderdag
Zaterdag

Mijn doel is voornamelijk om m'n kracht en techniek te gaan verbeteren en dat ik van de zomer op een mooie 10% ga zitten qua bodyfat. Qua bouw zit ik voor deze periode namelijk wel goed, maar vet moet gewoon echt minder.

Mochten jullie nog tips en op- en aanmerkingen hebben meld ze dan graag. Hou namelijk wel van wat opbouwende kritiek om mezelf verder te kunnen pushen en ontwikkelen.

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Hierbij nog mijn training van gisteren, viel me niet tegen alhoewel ik volgende keer iets minder lange warm-up doe voor m'n squat. Was kapot na de laatste 5 herhalingen:

Warm-up: Squat
12 x 60
10 x 60
6 x 70
3 x 80
1 x 90

Squats
5 x 5 x 100

Leg Press
2 x 10 x 100

Leg Curls
2 x 10 x 75

Seated Calf Raises
5 x 15 x 70

Weighted Crunches:
2 x 15 x 75

Crunch machine
2 x 10 x 75

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Vanavond de armen lekker aanpakken heb er nu al zin in! Eerst zo weer lekker file rijden... en dan goed bord met nasi wegwerken :)

Laatst bewerkt:
1.83 en 93 kg met 13% Bf is wel goed lijkt mij zo. Alleen je krachtniveau komt niet echt overeen met je status. Of ben je pas begonnen met benen trainen?

Succes metj e log

• Topic Starter Topic Starter
1.83 en 93 kg met 13% Bf is wel goed lijkt mij zo. Alleen je krachtniveau komt niet echt overeen met je status. Of ben je pas begonnen met benen trainen?

Succes metj e log

Bedankt, deed benen nu zo goed als voor de eerste keer. Wel eens gedaan, maar nooit serieus aandacht aan besteed. Was sowieso eerste keer squats voor me, moet vooral nog aan houding werken. Ga wel helemaal tot parallel maar scheen net iets kleins verkeerd te doen met rug. Maar op welk gebied klopt krachtniveau dan niet? In algehele aspect of oefening specifiek?

Ik vind je status erg goed voor een beginner die 1x 90 kg squat. Misschien ben je wel een natuurtalent?

1.83 93kg met een BF van 13% klinkt erg goed voor iemand die nog nooit zijn benen heeft getraind.

Ik vind je status erg goed voor een beginner die 1x 90 kg squat. Misschien ben je wel een natuurtalent?

1.83 93kg met een BF van 13% klinkt erg goed voor iemand die nog nooit zijn benen heeft getraind.

Bedankt, heb natuurlijk wel enige ervaring in de sportschool maar geen serieuze schema's gevolgd en dergelijke. Was ook verbaast dat squats gewoon 5x5 op 100kg lukte. Ben benieuwd hoe de armen gaan voel me in ieder geval goed op lichte verkoudheid na...

je voedingsschemais echt slecht man waar is je preworkout? // te veel brood = vervangen dmv rijst.. meer variatie

Succes met je logje en je doelen. Ik ga je volgen :).

je voedingsschemais echt slecht man waar is je preworkout? // te veel brood = vervangen dmv rijst.. meer variatie

Weet dat momenteel het één en ander schort aan m'n voedingschema... Ga komende tijd sups aanschaffen waarmee ik m'n pre-, tijdens en post-wo wil invullen. Ook wil ik in de ochtend meteen een whey shake toe voegen en in de middag om 12.30. Hierdoor kan ik ook meer gaan variëren. Wil sowieso ook rijst gaan toevoegen, maar moet bij nieuwe werkgever nog zorgen voor een magnetron in de kantine ;). Ben namelijk niet zo fan van de koude rijst.

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Succes met je logje en je doelen. Ik ga je volgen :).

Bedankt, ga nu aan de slag met biceps / triceps workout hopen dat ze beetje willen :D

zou maar snel doen :p het is echt 20% trianing 80% voeding rijst kan je toch ook gewoon meenemen niet zo zeuren over die koude rijst :P raak je van zelf gewend aan?

Zo de training weer gehad!
Was zwaar maar wel weer goed voor me gevoel.
Ook gelijk even op laten wegen en meten helaas wel wat tegenvallend.

Gewicht: 94
Bodyfat: 14%

Dus wat aangekomen in vet... Wordt de pindakaas sowieso al schrappen :).
Nou hier de resultaten van vandaag.

Warm-up: Skullcrushers
10 x 20
6 x 30
3 x 40
1 x 45

Skullcrushers
2 x 5 x 50 (werd me daarna net te heavy dus...)
3 x 5 x 45

Warm-up: Barbell curls:
10 x 20
6 x 30
3 x 40
1 x 45

Barbell curls:
2 x 5 x 45 (schoot daarna in m'n pols, oude tennisblessure, dus afgerond met...)
Standing cable curls
3 x 5 x 65

Triceps push down V-bar
2 x 10 x 50

Incline Hammer Curls
2 x 8 x 18 (per DB)

Dip-machine:
2 x 10 x 50

Preacher curls
2 x 10 x 45

Overall kan ik wel tevreden zijn volgende keer even goed letten op de oefeningen vanwege m'n pols dus...

Nu weer ff lekker bordje nasi wegwerken. Dan straks bakkie kwark en dan weer lekker slapen...

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

zou maar snel doen :p het is echt 20% trianing 80% voeding rijst kan je toch ook gewoon meenemen niet zo zeuren over die koude rijst :P raak je van zelf gewend aan?

Hehe, merkte het idd gelijk, laatst wat meer brood toegevoegd aan schema en zie gelijk toename in gewicht en vet... Toch weer wat strenger voor mezelf zijn. Scheelt ook dat ik minder ben gaan cardio'en natuurlijk...

Nou zal me dan toch maar op de koude rijst storten. Ga binnenkort ook op mezelf dus dan wordt het ook wat makkelijker met inkopen en bereiden van eten :)

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Inderdaad. Koude rijst is echt goed te eten! :)

Hehe, wordt 2 tegen één dan toch maar mezelf eraan wagen...

Zo stond op vanmorgen en conclusie was gelijk dat m'n benen nog steeds vol zitten van maandag... Vanavond dan tennistraining, wordt leuk strompelen over de baan hehe... :p

Lekkere training ;). Zou trouwens niet beginnen met skullcrushers. Dan belast je je pezen te veel zonder dat ze goed opgewarmt zijn. Begin bijv. met simpele cable push downs. Pak je 1 a 2 warming-up setjes, daarna werksets. En vervolgens de skullcrushers.

En laat je benen leeg lopen dan :D. Succes!

Lekkere training ;). Zou trouwens niet beginnen met skullcrushers. Dan belast je je pezen te veel zonder dat ze goed opgewarmt zijn. Begin bijv. met simpele cable push downs. Pak je 1 a 2 warming-up setjes, daarna werksets. En vervolgens de skullcrushers.

En laat je benen leeg lopen dan :D. Succes!

Bedankt, voelde ook goed op "last" van de pols na dan.
Ga volgende keer:

Close-Grip BB Bench Press of Reverse Triceps Bench Press doen.
Is ook compound oefening wat beter bij het 5x5 principe past ;).

Maar bedankt voor de tip :)
Kon ik het maar, spierpijn ebt wel goed weg nu in de loop van de dag.
Heb nu gewoon alweer zin om vrijdag te sporten!
Gelukkig vanavond tennissen kan ik daar wat energie in kwijt.

Hmmm... net klaar met training maar kan niet tevreden zijn... Verkoudheid en hoesten hebben toch dusdanig effect op m'n fysiek. Gebrek aan iemand die wou spotten hielp ook al niet mee.

Warm-up: (BB Bench Press)
12 x 40
10 x 40
6 x 50
3 x 60
1 x 70

BB Bench Press
1 x 5 x 75
2 x 5 x 70
2 x 5 x 60

Incline DB Press
2 x 10 x 18

Cable Flyes
2 x 10 x 25

Volgende keer wat later op de dag gaan of kijken of ik iemand mee kan krijgen. Merk wel dat ik een spotter nodig heb om me door de laatste paar reps te krijgen. Misschien volgende keer ook wat kortere Warm-Up.

Zo net de training en weer opzitten en er achter gekomen dat deze training manier het voor mij niet gaat worden.
Ben nu momenteel te veel tijd kwijt in de gym in combinatie met m'n werk, studie en overige vrije tijd.
Daarom besloten om over te stappen op Rippetoe SS. Dit mede vanwege het feit dat ik weer begonnen ben na een periode van 6 maanden geen training.

Heb hier veel positieve verhalen over gehoord en via deze link:
Rippetoes - Starting Strength FAQ
Een plan van aanpak voor de komende maanden (half jaar).

Wordt namelijk goed in aangegeven hoe je telkens op het programma kan gaan uitbouwen en daardoor dus verder kan vorderen.

Training vanaf komende maanden gaat er dus als volgt uit zien:

Workout A:
Squats = 3 x 5
Bench = 3 x 5
Deadlift = 3 x 5 (wordt 1x5 aanbevolen, maar vindt ik wel erg weinig)

Workout B:
Squats = 3 x 5
Overhead press = 3 x 5
BOR = 3 x 5

Trainingsdagen
Dinsdag
Donderdag
Zaterdag

Lijkt het jullie een verstandige keuze voor mij gezien de tijd die ik heb te besteden en de vorderingen die ik hiermee kan maken?

Vorderen kun je zeker op dit schema. Maar deze work-out hoeft niet perse minder tijd in beslag te nemen..

Vorderen kun je zeker op dit schema. Maar deze work-out hoeft niet perse minder tijd in beslag te nemen..

Gaat het wel doen voor mij. Was vandaag met m'n programma gewoon veel tijd kwijt. Aangezien ik nu dan:

3 x (3 x 5) ga doen en ik dan rust aan houdt van 2min kom ik op:

3 x 3 x 2 = 18min.

Nou neem daar wat warm-up setjes bij en de tijd die ik voor de uitvoering besteed. Kom ik maximaal denk ik op zo'n 30 à 40min uit.

Dat red ik nu over het algemeen niet. Ook merk ik dat ik beter weer terug kan gaan naar basics om m'n algehele techniek en kracht weer te verbeteren ;).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven