AndroidHealthClinic

BCAA's echt nodig?

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
hey, ik heb het sticky gelezen over de bcaa's maar heb alsnog een vraagje. ik gebruik alleen whey, geen bcaa capsules of poeder of wat dan ook. maar zijn die bcaa's echt een 'must have'? zijn ze echt nodig? als je ook zonder kan dan laat ik het bij de whey!
 
BCAA zijn voor direct na de training, een shake +/- uurtje later. Hoesneller je spieren de bouwstoffen krijgen hoe beter je herstel, en dit is geen fabeltje. Whey doet er ook een uur over om Aminozuren te maken en op te nemen in het bloed. BCAA werkt dus.
 
BCAA zijn voor direct na de training, een shake +/- uurtje later. Hoesneller je spieren de bouwstoffen krijgen hoe beter je herstel, en dit is geen fabeltje. Whey doet er ook een uur over om Aminozuren te maken en op te nemen in het bloed. BCAA werkt dus.

ja, dat weet ik. maar ik bedoelde meer: kan het 'kwaad' als ik het niet neem?

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

en is het trouwens beter om dan capsules te nemen of poeder?
 
het kan geen '' kwaad'' om het niet te nemen lijkt mij , het is wel beter om wel te doen.

ik heb poeder vorm veel fijner snel opdrinken na intens trainen
 
Uiteraard kan het geen kwaad als je iets niet neemt. Maar BCAA's en andere amino's zijn wel echt een goede toevoeging rondom je training.

Poeder is meestal in verhouding een stuk goedkoper dan caps. Wij hebben BCAA poeder met een punch smaak, dat is gewoon lekker weg te drinken.
 
Als je je whey (waar ook BCAA's inzitten) voor de training neemt komen die ook beschikbaar voor je spieren aan het einde van die training , dus kan het ook zonder alleen BCAA's:D
 
Ik denk dat ik maar eens een potje poeder ga bestellen dan. Ik boks ook veel, is het ook nuttig om het poeder rondom een bokstraining in te nemen?
En zijn er nog suggesties voor welke bcaa's ik moet nemen? Niet te duur en t liefs van XXL, ben net een bestelling aant maken, dan kan die er gelijk bij
 
Niet ECHT nodig, maar is wel beter natuurlijk
 
Eten is ECHT nodig, de rest zijn supplementen en dus niet echt nodig. Als je perse iets wilt kopen is whey al voldoende. Heb je echter iets meer geld of wil je varieren dan kun je naar bcaa ofzoiets gaan. Maar ECHT nodig, nope
 

Omdat je lichaam een constante stroom van amino's moet hebben en vooral rondom de training voor optimale herstel en spiergroei, maar zoals ik al zeg het is niet perse nodig.
 
Eten is ECHT nodig, de rest zijn supplementen en dus niet echt nodig. Als je perse iets wilt kopen is whey al voldoende. Heb je echter iets meer geld of wil je varieren dan kun je naar bcaa ofzoiets gaan. Maar ECHT nodig, nope

Als je maar 1 product wil kopen zou ik zeker voor amino's gaan. Niet voor whey. Eiwitten kan je voldoende uit voeding halen. De snelle en perfecte opname van losse amino's zijn uniek.
 
Als je maar 1 product wil kopen zou ik zeker voor amino's gaan. Niet voor whey. Eiwitten kan je voldoende uit voeding halen. De snelle en perfecte opname van losse amino's zijn uniek.
Amino's zijn toch gewoon BCAA's? Deze zitten ook al in whey dus waarom dan amino's kopen?
 
BCAA's zijn amino's. Losse amino's (of nog beter di- en tripeptides) worden veel beter en sneller opgenomen dan volledige eiwitten die eerst verteerd moeten worden. Als je overgaat op losse amino's, bijv. in de ochtend en rondom de training zal je snel genoeg meer vooruitgang zien.
 
BCAA's zijn amino's. Losse amino's (of nog beter di- en tripeptides) worden veel beter en sneller opgenomen dan volledige eiwitten die eerst verteerd moeten worden. Als je overgaat op losse amino's, bijv. in de ochtend en rondom de training zal je snel genoeg meer vooruitgang zien.
Als ik amino's neem in de ochtend/na de training, eet ik daarna een maaltijd, dan zijn de amino's toch ook niet meer 'los'? Dus dan zou je toch net zo goed whey kunnen nemen omdat daar vak al 5 gram BCAA inzitten, waarom zetten de meeste merken het er dan zo groot op?
 
Als ik amino's neem in de ochtend/na de training, eet ik daarna een maaltijd, dan zijn de amino's toch ook niet meer 'los'? Dus dan zou je toch net zo goed whey kunnen nemen omdat daar vak al 5 gram BCAA inzitten, waarom zetten de meeste merken het er dan zo groot op?

Je moet dus ook niet direct een maaltijd nemen. Geef de amino's even de tijd om volledig opgenomen te worden (10 a 20 minuten).

BCAA's, Glutamine etc zijn vaak bekende termen voor supplementengebruikers. Vandaar dat het marketingtechnisch nogal aantrekkelijk is om lekker groot op de pot te vermelden.

Beetje hetzelfde verhaal als heel groot het aantal eiwitten per serving op de pot te zetten. Terwijl dat totaal niets zegt.
 
Back
Naar boven