AndroidHealthClinic

Beenoefening alternatief??

dannyh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
108kg
Door een oude knie blessure zijn mijn knieen wat zwak.

Bij het trainen van voor en achterkant van de bovenbenen komt er een stekende pijn van de knie.
zijn er oefeningen waarbij de knie minder bealst word?

krijg vooral de pijn bij squaten en leg curls en fietsen en rennen.

alvast bedankt

probeer dan je squats licht te pakken en je teckniek te perfectioneren, verder kun je misschien de ouderwetse leg extension en leg curl proberen, gaat legpress trouwens ook niet?

Hoe squat je?

Romp positie?
Bar positie?
Diepte?
Voeten plat of iets onder je hiel?

Vanuit je hielen kracht zetten en zorgen dat je knieen niet naar binnen gaan staan tijdens de opwaartse beweging. Wat mij de laatste tijd echt helpt is bij de deadlift en squat denken dat je de grond weg wilt drukken inplaats van de barbell omhoog te brengen (moeilijk uit te leggen). Tijdje terug had ik ook last van mijn knieen, vooral met squaten maar nu ik op deze factoren let heb ik er geen last meer van

• Topic Starter Topic Starter
gisteren benen weer geprobeerd en met hulp erachter gekomen dat ik mijn knieen soms naar binnen draai.
volgens fysio was de pijn ook te vergelijken als knie verdraaien.

Ben nu licht begonnen kijken wanneer de stammen gaan komen.

Bedankt voor jullie hulp

gisteren benen weer geprobeerd en met hulp erachter gekomen dat ik mijn knieen soms naar binnen draai.
volgens fysio was de pijn ook te vergelijken als knie verdraaien.

Ben nu licht begonnen kijken wanneer de stammen gaan komen.

Bedankt voor jullie hulp

Voeten schuin naar buiten richten \ / en je knie'en de zelfde baan als je voeten laten volgen. :) Rustig opbouwen en niet forceren. Als het echt niet gaat zit er wat fout in je knie.

Terug
Naar boven