Fitness Seller

beetje hulp

Tester403

Novice
Waardering
0
Ik wil ook beginnen met powertraining.

Ik zoek enkel hierbij nog een gepast schema aangepast aan mijn mogelijkheden. Mijn doel hierbij is massa bij te kweken.
Ik wil vooral focussen op mijn boven lichaam.

Ik kan 3-4 maal trainen per week. Waarvan 1 ( 2max) in de fitness.
De rest van de trainingen wil ik thuis doen.
Ik heb thuis dumbbells , een benchpress , en veel gewichten.

Kan iemand mij misschien helpen met wat een goed schema voor mij is ?

alvast bedankt !

Helpen wil zeggen dat je zelf al enige moeite hebt gedaan. Doordat je nu nog geen trainingsschema post (hoe goed of slecht dan ook) wil zeggen dat je verwacht dat iemand hier er eentje voor je maakt.

Denk je dat dit gebeurt?

(terwijl er al zoveel trainingsschema's te vinden zijn op dit forum)

Massa krijg je door wat meer herhalingen te doen, als je voor kracht gaat doe je minder herhalingen. Post hier eens een schema dan kunnen wij wel commentaar geven.

Ik vind 'op kracht trainen' altijd zo'n vaag begrip. Kracht is een groot woord. Stel twee mensen voor met hetzelfde gewicht, lengte voeding etc etc. Gewoon twee theoretisch identieke fysieken. Als A vaak op z'n 1RM traint, zal hij idd sterker zijn dan B die dat niet doet. Maar wat als B nou heel vaak traint op zijn 12RM en A nooit.. wss zal B dan weer op dat gebied meer 'kracht' hebben.

Je wordt goed in wat je doet. Wil je veel gewicht kunnen tillen, train daar dan op. Wil je veel herhalingen kunnen maken? Ga dan veel herhalingen maken.

Terug
Naar boven