XXL Nutrition

Beetje over acne voor dummies

Bezoekers in dit topic

Wat een lange lap tekst voor iets waar je weinig concreets verteld.
Er zijn heel veel verschillende oorzaken van acne, en vaak is het een combinatie van factoren. Zolang iemand zijn eigen oorzaak niet weet, is het altijd 'zomaar wat proberen'.
 
Acnee blijft een mysterie, heb nu echt heel erg veel last van witte en zwarte meeeters, waar dit door komt echt geen idee.

Toen ik begon met trainen dronk ik 4 liter volle melk per dag voor 6 maanden, kwark en whey erbij en me huid was punt en punt gaaf. Drink al dit hele jaar geen melk meer maak enkel gebruik van whey en blijf er last van hebben.

Acne **** you
 
Acnee blijft een mysterie, heb nu echt heel erg veel last van witte en zwarte meeeters, waar dit door komt echt geen idee.

Toen ik begon met trainen dronk ik 4 liter volle melk per dag voor 6 maanden, kwark en whey erbij en me huid was punt en punt gaaf. Drink al dit hele jaar geen melk meer maak enkel gebruik van whey en blijf er last van hebben.

Acne **** you
Je weet hoe whey geproduceerd wordt?
 
Ik ben iets tegengekomen maar ik weet niet of het echt wel help, iemand ervaring [Link niet meer beschikbaar]?
 
Wat een lange lap tekst voor iets waar je weinig concreets verteld.
Er zijn heel veel verschillende oorzaken van acne, en vaak is het een combinatie van factoren. Zolang iemand zijn eigen oorzaak niet weet, is het altijd 'zomaar wat proberen'.

Dit is veel concreter inderdaad :o
 
Weet jij toevallig wat die pusvorming inhoudt, letterlijk dan: Wat zit er in of uit wat bestaat het? Dat witte spul dat tot uiting komt bij acne, zijn dit leukocyten? En zo ja, welke?
 
Om even in te gaan op de rol van voeding.

Ik loop al sinds mijn 14e bij een dermatoloog. Op de basisschool had ik al last van beginnende pukkels en dit heeft dan ook heel mijn leven (tot nu toe) volgehouden. Ik heb al meerdere roaccutane kuren achter mijn kiezen en ben zlefs naar een speciaal medisch centrum gestuurd. Zij konden niks verklaren en de enige manier om het op te lossen was nog meer roaccutane.

Onlangs ben ik gestopt met zuivel. Ondanks dat mijn dermatoloog altijd beweerde dat voeding geen reet uitmaakt, heeft mij dit enorm geholpen. Mijn huid is voor mijn doen echter super rustig. Achteraf gezien jammer dat ik het nu pas ontdek, dan had ik misschien niet zoveel roaccutane kuren hoeven krijgen

Wel neem ik nog whey isolaat en casseine eiwit
 
er is een nieuw onderzoek gedaan naar de werking van tijm tegen acne ,

http://www.leedsmet.ac.uk/about/thyme-for-a-more-natural-cure-to-acne27032012.htm

er is echter nog niets kant en klaar te koop.

ik heb bij een kruidenwinkeltje tijm gekocht en mix dit met een natuurlijke huidolie om mijn acne tegen te gaan. na 2 weken was mijn huid helemaal glad. heb ook roaccutane gehad maar het is nooit echt helemaal weggegaan. nu dus wel.

Interesting.. kun je meer vertellen?
 
Ik gebruik nu sinds twee dagen geen twee- en meervoudige suikers meer (SCdiet), daarvoor rustig afgebouwd. Het is klote ivm energiepeill voor sporten en wordt er beetje chagrijnig van. Ik hoop dat dit gauw overgaat en het lichaam eraan gewend raakt.

Aan de huid merk ik dat deze veel rustiger is en geen nieuw uitbraken. Voorbeeld wanneer ik roggebrood at, kreeg ik echt veel last. Kan dan natuurlijk ook gluten-allergie zijn, maar bij rijst ik het niet veel minder.

Ik hoop dat dit nu eens eindelijk werkt, alhoewel ik best wel onhandig vind om dit dieet te volgen (soort paleo), even 's middags een volkoren boterham met kipfilet is er niet meer bij. En omdat lactose in de categorie valt van dubbele suikers worden deze ook helaas weggelaten. Dus geen kwark meer voor het slapen.

Als er nog iemand is met verdere ervaring van het SCdiet dan hoor ik dat graag. http://www.scdiet.nl/

grtz
 
Lol, als je glutenallergie hebt, dan had je wel iets meer dan alleen acne. ;)
 
Mijn ervaring is dat voeding er niks mee te maken heeft (heb veel uitgeprobeerd). Ook bepaalde zeep of andere middelen zijn geen directe oorzaak, al is het wel onverstandig om je gezicht met agressieve middelen al clearasil of zeep te wassen. Bepaalde middelen als biergist en vitamines kunnen werken maar dat is geen garantie. Het enige middel wat voor mij echt gewerkt heeft is Roa, aangezien dit echt de kern van het probleem aanpakt. Sindsdien heb ik geen last meer acne, wel zo nu en dan een puistje, maar dit is naar mening heel simpel te verklaren -> te weinig zonlicht. Zodra het zomer is ben ik helemaal puistjes vrij. Zonnebanken helpt ook.
 
Zonnebank i.c.m. weinig/geen melk helpt wel voor mij.
 
Minder protein in je dieet kan ook helpen

Misschien voor andere, maar ik heb geprobeerd geen melk en whey te nemen (toen ik nog veel last had van acne) en het hielp totaal niet.
 
Mischien nog een idee
Zwavelzeep

Na mn tevergeefse behandeling met Vichy spulllen, ga ik dit proberen.

(ik heb hetzelfde met protein/whey, kan het uit mn schema halen maar lijkt geen donder uittemaken)
 
sinds ik noten (40gram) ben gaan toevoegen aan me cutschema zit ik helemaal vol. In het verleden in me bulkschema dronk ik liters melk. geen acne. Veral op me rug en schouders heb ik nu acne. Zal wel door de vetten komen denk. Ook als ik een keer zondig en naar de mac ga zit ik geheid na 2 dagen met een pukkel op me wang of lip.
 
sinds ik noten (40gram) ben gaan toevoegen aan me cutschema zit ik helemaal vol. In het verleden in me bulkschema dronk ik liters melk. geen acne. Veral op me rug en schouders heb ik nu acne. Zal wel door de vetten komen denk. Ook als ik een keer zondig en naar de mac ga zit ik geheid na 2 dagen met een pukkel op me wang of lip.

Welke noten bedoel je? Bijvoorbeeld pinda's, wat eigenlijk peulvruchten zijn, geven bij veel mensen klachten. Welke soort bedoel je?

grtz dave
 
Back
Naar boven