MuscleMeat

Begin-Vraag.

samlomm

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
55kg
Vetpercentage
11%
Beste Mensen,
Om me ff voor te stellen ik ben Sam, een normale jongen die graag aan bodybuilding wil gaan doen.
Ik ben 14 jaar oud, ik ben 174cm groot een weeg 55kilo.

Nu heb ik een vraagje,
Moet ik eerst gewicht aankomen, of moet ik gewoon beginnen?
Aan de ene kant vind ik mezelf te licht maar mn BMI is perfect.

Hebben jullie enige adviezen over mijn gewicht om te beginnen met bodybuilding?

Sam

Beste Mensen,
Om me ff voor te stellen ik ben Sam, een normale jongen die graag aan bodybuilding wil gaan doen.
Ik ben 14 jaar oud, ik ben 174cm groot een weeg 55kilo.

Nu heb ik een vraagje,
Moet ik eerst gewicht aankomen, of moet ik gewoon beginnen?
Aan de ene kant vind ik mezelf te licht maar mn BMI is perfect.

Hebben jullie enige adviezen over mijn gewicht om te beginnen met bodybuilding?

Sam

Niet eerst in gewicht aankomen.

Je doet het gewoon samen terwijl je begint.

Maak een voedingsschema, post het hier, dan helpen mensen je en met dat voedingsschema ga je dan beginnen terwijl je traint.

Ik zou je aanraden om te bulken (boven onderhoud eten, om bij te komen), en zou niet al te veel letten op die bmi.

En aangezien je 14 jaar bent, wat erg jong is en je weinig weegt, ga ik ervan uit dat je niet zo snel aan komt dus zou ik echt alles eten wat je kan. Natuurlijk niet allen junk, dat zal je wel snappen, maar als je niet aan komt met alleen "clean eten" dan kan het geen kwaad om een beetje junk erbij te doen, want als jonge persoon verbrand je toch enorm veel.

• Topic Starter Topic Starter
Niet eerst in gewicht aankomen.

Je doet het gewoon samen terwijl je begint.

Maak een voedingsschema, post het hier, dan helpen mensen je en met dat voedingsschema ga je dan beginnen terwijl je traint.

Ik zou je aanraden om te bulken (boven onderhoud eten, om bij te komen), en zou niet al te veel letten op die bmi.

En aangezien je 14 jaar bent, wat erg jong is en je weinig weegt, ga ik ervan uit dat je niet zo snel aan komt dus zou ik echt alles eten wat je kan. Natuurlijk niet allen junk, dat zal je wel snappen, maar als je niet aan komt met alleen "clean eten" dan kan het geen kwaad om een beetje junk erbij te doen, want als jonge persoon verbrand je toch enorm veel.

Oke bedankt ik zal ff kijken, maar een voedingsschema word vrij moeilijk sinds ik vrij weinig te zeggen heb over wat we eten, of bedoelen jullie wat ik tussendoor eet etc.

Je moet in principe zeker 6 maaltijden per dag eten.
Als je niks hebt te zeggen over het avondeten, probeer dan zoveel mogelijk grip te krijgen op de andere 5 maaltijden (en daar dus een schema van maken). Maak tijdens het avondeten wel goede keuzes. Dus áls je ongezond eet, probeer dit dan wat te beperken.

Hallo,
Dit is wat ik eet:

ONTBIJT:
1 Boterham met Pindakaas
1 Glas Melk/Yoghurtdrink

LUNCH:
500ml Perfekt Lime&Lemon Drink (Frisdrank)
1 Broodje Schouderham
(af en toe nog een broodje gezond of iets in die richting)

AVOND:
Altijd verschillend (vaak aardappelen vlees groenten)
2x normale portie
1 Glas Melk/Yoghurtdrink

TUSSENDOOR:
1 Sultana (1x3 koekjes)
Vaak nog een klein zakje snoep.
En dan nog zon 6 glazen water of limonade

Ik Denk dat dit te weinig is, maar ik zou het zelf niet weten.
Ik hoop dat jullie hier o.a. verbeteringen aan me kunnen geven.

Sam

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 19:57 ----------

Als je niks hebt te zeggen over het avondeten, probeer dan zoveel mogelijk grip te krijgen op de andere 5 maaltijden (en daar dus een schema van maken). Maak tijdens het avondeten wel goede keuzes. Dus áls je ongezond eet, probeer dit dan wat te beperken.

Heb je enige tips, wat ik dan als andere 3 maaltijden kan nemen, wat niet te duur is en wat wel goed is.

Sam

Hallo,
Dit is wat ik eet:

ONTBIJT:
1 Boterham met Pindakaas
1 Glas Melk/Yoghurtdrink

LUNCH:
500ml Perfekt Lime&Lemon Drink (Frisdrank)
1 Broodje Schouderham
(af en toe nog een broodje gezond of iets in die richting)

AVOND:
Altijd verschillend (vaak aardappelen vlees groenten)
2x normale portie
1 Glas Melk/Yoghurtdrink

TUSSENDOOR:
1 Sultana (1x3 koekjes)
Vaak nog een klein zakje snoep.
En dan nog zon 6 glazen water of limonade

Ik Denk dat dit te weinig is, maar ik zou het zelf niet weten.
Ik hoop dat jullie hier o.a. verbeteringen aan me kunnen geven.

Sam

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 19:57 ----------

Heb je enige tips, wat ik dan als andere 3 maaltijden kan nemen, wat niet te duur is en wat wel goed is.

Sam

Kipfilet, volkoren rijst/pasta's/brood, eieren, noten, vis, kalkoen, havermout, brinta, avocado, groentes en fruit.
Kijk wat rond in de topics zoals ''wat eten jullie als ontbijt'' en dergelijke om inspiratie op te doen.

Sowieso moet je meer (en gezonder) eten.
Schrap de koekjes en het snoep en schrap de limonade.

Ben niet bang om als ontbijt of lunch een flinke maaltijd te eten, uiteindelijk kom je met alleen een broodje niet aan je hoeveelheden denk ik.

Succes!

Kipfilet, volkoren rijst/pasta's/brood, eieren, noten, vis, kalkoen, havermout, brinta, avocado, groentes en fruit.
Kijk wat rond in de topics zoals ''wat eten jullie als ontbijt'' en dergelijke om inspiratie op te doen.

Sowieso moet je meer (en gezonder) eten.
Schrap de koekjes en het snoep en schrap de limonade.

Ben niet bang om als ontbijt of lunch een flinke maaltijd te eten, uiteindelijk kom je met alleen een broodje niet aan je hoeveelheden denk ik.

Succes!

Oke Bedankt!
Dus eigenlijk ipv snoep en koek gewoon een broodje of 2 extra, en ipv de limonade gewoon water?

Sam

Allereerst is je BMI niet goed, je BMI is 18, dit is de rand van ondergewicht..

Je BMR is 1580 kcal (Harris-Benedict revised by Roza and Shizgal). Ik ga ervanuit dat je 3-5 keer per week wil trainen, dan zit je behoefte ongeveer op 2500 kcal. Je wilt aankomen neem ik aan, ga hier 500 kcal boven zitten, = 3000kcal per dag. Eet ongeveer 2 gram proteïne per kilo gewicht, 1 gram vet en vul de rest aan met Kh.

Je voeding is trouwens bijzonder slecht, heel weinig en veelal troep. Lees de sticky's..

Veeel meer eten, gezonder eten, hard trainen en goed slapen.
Eet wat je nu eet, -snoep en frisdrank, +10 boterhammen met hele dikke laag pindakaas. Bakkkwark voor t slapen

Bedankt allemaal, ik zal morgen beginnen met flink meer eten en geen ongezonde troep meer!

Dan

Probeer het ongezonde idd te beperken tot 10% of minder. Dat wil zeggen als je 2000kcal per dag eet, kan je 200kcal junk eten en de rest zo gezond mogelijk proberen te houden.
6 Maaltijden per dag is echt niet nodig, het is belangrijker dat je genoeg eet om aan te komen. Als je liever 4x per dag eet (ontbijt lunch avondeten en later op de avond nog wat) is prima alleen zal je grotere maaltijden per keer moeten eten. Als je daar moeite mee hebt dan kan je vaker kleinere porties eten. Ik eet zelf liever een paar keer wat grotere porties, imo ben je dan ook meer verzadigd en heb je minder honger.

En waarom zou je 6 maaltijden per dag moeten eten? Om je motortje werkend te houden? Dat is echt de grootste onzin die er is. Als hij het lekker in 2x wil doen moet ie dat vooral doen.

En misschien niet alleen maar pindakaas eten maar ook kipfilet, zodat je toch nog wat meer eiwitten binnenkrijgt. Met alleen die bak kwark + je avondeten en al je boterhammen ga je het denk ik niet helemaal redden.

En waarom zou je 6 maaltijden per dag moeten eten? Om je motortje werkend te houden? Dat is echt de grootste onzin die er is. Als hij het lekker in 2x wil doen moet ie dat vooral doen.

En misschien niet alleen maar pindakaas eten maar ook kipfilet, zodat je toch nog wat meer eiwitten binnenkrijgt. Met alleen die bak kwark + je avondeten en al je boterhammen ga je het denk ik niet helemaal redden.

Ik zeg toch ook: in principe..
Kijk als hij in 3 maaltijd alles wilt proppen en in de tussentijd honger wilt hebben of buikpijn of zo moet hij dat doen hoor, geef alleen advies endeze moet hij niet opvolgen natuurlijk, dat mag.

Terug
Naar boven