XXL Nutrition

Beginner met vragen zoekt antwoorden

Bezoekers in dit topic

reg park novice 5x5 , een programma waar je jezelf keihard gaat tegenkomen maar goede resultaten mee boekt
 
reg park novice 5x5 , een programma waar je jezelf keihard gaat tegenkomen maar goede resultaten mee boekt
Hoe verschilt dit programma's vergeleken met de andere programma's?
 
het tweede geniet mijn voorkeur , was ooit mijn eerste programma wat ik draaide . het zal goede massa bouwen en ook kracht . zeker als een meer old school physique je aanspreekt is dit een mooie kennis making
 
jouw link dus
 
het tweede geniet mijn voorkeur , was ooit mijn eerste programma wat ik draaide . het zal goede massa bouwen en ook kracht . zeker als een meer old school physique je aanspreekt is dit een mooie kennis making

Waarom zou dat schema beter zijn voor een old school physique (wat dat ook mag zijn) dan SL,SS of GS?
 
nou was meer in zijn geheel , sl is zeker goed , starting strenght ook . gewoon een stukje nostalgie richting reg park 5x5 gewoon een voorkeur imo
 
Maar zolang je na een deload telkens weer een paar stappen verder komt kan je er gerust mee doorgaan toch? Als je na een deload geen stappen met verder komt is het natuurlijk wel klaar met en dergelijk programma.
Greyskull is bedoeld om langer mee door te gaan dan een puur beginnersprogramma als Starting Strength bijvoorbeeld. Dat gezegd hebbende kan je ook GS LP niet eeuwig uitmelken en wordt het straks tijd voor wat anders.
 
Dat gezegd hebbende kan je ook GS LP niet eeuwig uitmelken en wordt het straks tijd voor wat anders.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, er komt een moment dat je telkens weer tegen hetzelfde plafond loopt en daar niet meer middels deloaden en opbouwen aan voorbijkomt. Dan heb je het principe echt volledig uitgemolken en wordt het tijd wat anders te gaan doen, althans, zo zie ik het momenteel.
 
Greyskull is bedoeld om langer mee door te gaan dan een puur beginnersprogramma als Starting Strength bijvoorbeeld. Dat gezegd hebbende kan je ook GS LP niet eeuwig uitmelken en wordt het straks tijd voor wat anders.

Ik kwam dit filmpje gister avond nog tegen van Alan Thrall over hoe verder na een 3x5 of 5x5 program

 
Je kunt natuurlijk ook zelf een schemaatje in elkaar draaien, en dit met tijd en nieuwe kennis bijschaven.
Het voordeel is dat je een schemaatje kunt maken dat goed past met het aantal dagen en tijd die je door wilt/kunt brengen in de gym.

Mocht het voorkomen dat ik maar 2x per week kan trainen (het minimum) dan zijn dit beide compound dagen (lb/ub), aangevuld met een beetje isolatiewerk van spiergroepen.
Alle extra dagen is ouderwets specifieke spiergroepen met isolatiewerk bestoken.

Zo vul ik mijn 4 tot 5x per week op.
 
Je kunt natuurlijk ook zelf een schemaatje in elkaar draaien, en dit met tijd en nieuwe kennis bijschaven.
Het voordeel is dat je een schemaatje kunt maken dat goed past met het aantal dagen en tijd die je door wilt/kunt brengen in de gym.

Mocht het voorkomen dat ik maar 2x per week kan trainen (het minimum) dan zijn dit beide compound dagen (lb/ub), aangevuld met een beetje isolatiewerk van spiergroepen.
Alle extra dagen is ouderwets specifieke spiergroepen met isolatiewerk bestoken.

Zo vul ik mijn 4 tot 5x per week op.
Als je 2x per week traint is 2x full body wel een stuk effectiever.
 
Ik kan zovaak trainen als mijn lichaam toelaat, ik heb verder geen verplichtingen (werk, school, enz).
 
Als je 2x per week traint is 2x full body wel een stuk effectiever.

Als je echt maar 2x kan trainen.... ja, dan is dat een beter idee.
Maar de keren dat ik maar 2x train zijn zeldzaam.
 
Je traint 4 ipv 3 dagen en er zitten iets meer oefeningen in verwerkt, dus de kans is kleiner dat je zelf er nog vanalles bij verzint. Het resultaat zal niet merkbaar anders zijn.
 
Welk schema je ook besluit te doen, wees je er van bewust dat mensen die obees zijn vaak onbewust neigen meer te gaan eten als ze meer gaan sporten. Blijf altijd consistent onder je dagelijkse behoefte eten, als je eenmaal onder de 100 kilo zit, heb je de beste vooruitgang geboekt ongeacht hoeveel gains je hebt kunnen meenemen
 
Back
Naar boven