XXL Nutrition

Beginnen met Afvallen

Jesper P

Novice
Waardering
0
Hey ik ben Jesper 21 jaar ben 1,81m en weeg 82 kilo. ik wil van de overtollige kilotjes af zoals iedereen daqt wel wil.
ik ben zelf een plan gaan maken qwa training ik wil 4 keer per week cardio doen op een lege maag (blijkt beter tezijn voor vetverbranding)
met cardio bedoel ik een half uur hard lopen per keer.

voor de rest wil ik 2 keer in de week kracht training doen, met kracht training ben ik al een half jaar bezig en dat gaat opzich goed.
maar het probleem is dat ik nog geen goed voedings schema heb,
ik heb al veel gelezen over schema's maar het lukt me toch niet om een goed schema in elkaar te zetten wat voor mij goed is.
Mijn Bmr is 1932,9 zover ben ik dan weer wel maar wat ik er veder mee moet weet ik eigelijk niet precies.

Ik zoek dan ook iemand die mij wil helpen met een goed voedings schema te maken en misschien me trainings schema aan tepassen.

voor de rest ben ik voorplan om supplementen te gaan gebruiken om sneller een evectiever vet te verbranden iemand die daar nog tips voor heeft ?

Alvast bedankt,

Jesper

Hey ik ben Jesper 21 jaar ben 1,81m en weeg 82 kilo. ik wil van de overtollige kilotjes af zoals iedereen daqt wel wil.
ik ben zelf een plan gaan maken qwa training ik wil 4 keer per week cardio doen op een lege maag (blijkt beter tezijn voor vetverbranding)
met cardio bedoel ik een half uur hard lopen per keer.

voor de rest wil ik 2 keer in de week kracht training doen, met kracht training ben ik al een half jaar bezig en dat gaat opzich goed.
maar het probleem is dat ik nog geen goed voedings schema heb,
ik heb al veel gelezen over schema's maar het lukt me toch niet om een goed schema in elkaar te zetten wat voor mij goed is.
Mijn Bmr is 1932,9 zover ben ik dan weer wel maar wat ik er veder mee moet weet ik eigelijk niet precies.

Ik zoek dan ook iemand die mij wil helpen met een goed voedings schema te maken en misschien me trainings schema aan tepassen.

Plaats wat je hebt en je zult genoeg feedback krijgen.

voor de rest ben ik voorplan om supplementen te gaan gebruiken om sneller een evectiever vet te verbranden iemand die daar nog tips voor heeft ?

Ik heb wel een tip: NIET doen... Echt, het kost handen vol met geld en voegt niets substantieels toe. (tenzij je er zo arm van wordt dat je geen geld meer hebt om bier en chips te kopen.. in dat geval zeg ik: DOEN !)

Na zelf veel te hebben gelezen kan ik je het volgende melden:

Supplementen zijn geen substituut voor vet verbranding je zal er voor moeten werken. Stackers en andere rotzooi helpt 2% ofzo waar 80% van het resultaat uit een goede voedings programma komt.
Enigste supplementen die nuttig kunnen zijn, zijn: Multivitamine en Whey.

Je zal zeker een goede schema moeten maken omdat je voor het verliezen van vet je spijsvertering maximaal op gang moet krijgen.

Als je geen voedings schema kan maken, probeer dan bij te houden wat je eet en wanneer, vervolgens kun je op papier zien wat je fout doet en dit corrigeren.

Verder is je 4x per week 30min cardio zeker een goeie. Neem wel direct na het (op de lege maag) cardiooen op een lege maag genoeg eiwitten tot je. Er zijn ook mensen die zweren bij het cardio'en na KT.

Suc6 ermee

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb wat onderzoek gedaan, ik ga beginnen met een 3 daagse split training.

Op maandag: doe ik Rug/Triceps
Op woensdag: doe ik Borst/Biceps
Op vrijdag: doe ik Benen/Schouders

Voor elke training begin ik met 5 Minuten cardio als opwarming
Na het trainen doe ik elke keer nog 20 minuten cardio.

Elke dag slik ik multi vitaminen, vitamine c, vitamine e, omega 3, en l-carnitine

op een trainings dag slik ik multi vitaminen, vitamine c, vitamine e, omega 3, dubbele dosis l-carnitine, bcaa, en creatine

mijn eet patroon is als volgt ik ontbijt met 1 bruin pistoletje met rosbief
eet 1 appel tussen door, in de middag eet ik bruin brood met kipfilet, tussen door een sultana, in de avond rijst of aardapelen met kip

misschien kan ik nu wat tips over krijgen over wat ik nog kan verbeteren aan me schema. en tips over eventule voedings suplementen.

Mvg,

Jesper niet om te b**chen maar je supplementen zijn al zowat een maaltijd. Zelf ben ik ook maar kort bezig hoor.

- Afvallen met creatine gaat je tegenwerken omdat crea mono ervoor zorgt dat je keihard vocht vasthoudt. Bij mij was het in de kilo's. Ben ook gestopt tijdens het cutten.
- Omega3 kun je inwisselen voor bijv. lijnzaad olie.
- De meeste vitaminen krijg je binnen al door goede voeding, voor vitaminen kun je best wat gemengde groenten eten.

Als ik jou was zou ik alle supplementen laten vallen en alleen een combi-multivitamine innemen om drastische tekorten te kunnen opvangen. Dan wachten tot je merkt dat je vast loopt en kijken welk supplement je erdoor kan helpen.

Verder adviseer ik complex-carbs zoals groente, havermout, etc. Eiwitten zoals whey voor spier opbouw.

Nog meer tips voor ik een nieuw schema maak ?

Dit is mijn voedings schema ik denk dat ik hiermee een eind kan komen.

Maandag, Woensdag, Vrijdag, Zondag

08:30 2 Bruin pistolet Rosbief, Multi vitaminen 50cl water

10:30 1 Appel 50cl Water

12:30 1 Bruin pistolet kipfilet. 50cl Melk

15:00 1 bruin brood, tomaat, kip, sla. 50cl Water

18:00 rijst met vlees/kip en groeten 50cl Water

20:30 opkikker soepje van magi Kip, 50cl Water

Dinsdag, Donderdag, Zaterdag

8:30 4 bruine broodjes met jonge kaas, ham+Multi vitaminen. 50cl water

10:30 1 Appel 50cl water

12:30 1 Bruin pistolet rosbief 50cl water

15:00 1 bruin, brood tomaat, kip, sla 50cl Melk

18:00 aardappelen groeten vlees/kip 50cl water

20:30 opkikkersoepje van magi tuinkruiden, 50cl water

met me training schema kom ik er nog niet helemaal uit, ik wil een 3 daagse split doen met eerst KT en daarna 20 minuten cardio en dan op 1 rustdag nog een keer 1 uur hardlopen misschien iemand die mij met de laatste dingen wil helpen ?

Alvast bedankt

Verder is je 4x per week 30min cardio zeker een goeie. Neem wel direct na het (op de lege maag) cardiooen op een lege maag genoeg eiwitten tot je. Er zijn ook mensen die zweren bij het cardio'en na KT.
Daar ben ik er een van. Of het beter is dan aparte cardio of andere variaties dat weet ik niet precies, maar ik doe het vooral omdat het handig is en perfect in m'n schema past. Daarnaast ben ik dan toch al bezweet, dus een beetje meer zweten maakt dan ook niet meer uit. :D

Zit in een multivitamine niet al alles wat je nodig hebt aan vitaminen? Het heet niet voor niets multi. :D

met me training schema kom ik er nog niet helemaal uit, ik wil een 3 daagse split doen met eerst KT en daarna 20 minuten cardio en dan op 1 rustdag nog een keer 1 uur hardlopen misschien iemand die mij met de laatste dingen wil helpen ?

Alvast bedankt

Volgens mij is dit wel erg weinig, je kunt beter iets rustiger afvallen door bijv 200 kc onder je dagelijkse behoefte te eten. Kun je eens berekenen hoeveel calorieën je binnenkrijgt met dit schema?

Jesper niet om te b**chen maar je supplementen zijn al zowat een maaltijd. Zelf ben ik ook maar kort bezig hoor.

- Afvallen met creatine gaat je tegenwerken omdat crea mono ervoor zorgt dat je keihard vocht vasthoudt. Bij mij was het in de kilo's. Ben ook gestopt tijdens het cutten.
- Omega3 kun je inwisselen voor bijv. lijnzaad olie.
- De meeste vitaminen krijg je binnen al door goede voeding, voor vitaminen kun je best wat gemengde groenten eten.

Als ik jou was zou ik alle supplementen laten vallen en alleen een combi-multivitamine innemen om drastische tekorten te kunnen opvangen. Dan wachten tot je merkt dat je vast loopt en kijken welk supplement je erdoor kan helpen.

Verder adviseer ik complex-carbs zoals groente, havermout, etc. Eiwitten zoals whey voor spier opbouw.
lijnzaadolie is volgens sommige onderzoeken slecht voor mannen

http://www.ergogenics.org/alfalinoleenzuur.html

Alvast bedankt

Je moet veel meer, en dan bedoel ik echt veel meer proteine aan je schema toevoegen. Dan bedoel ik geen shakes, maar volwaardige voeding.:
- kwark naturel
- yoghurt naturel
- vis
- noten ( hazelnoten, walnoten, pecannoten)

Dit moet een onderdeel zijn van elke maaltijd alwel tussendoortje.
Hogere eiwit inname betekent ook stabielere insuline spiegel, hetgeen je vetverbranding ten goede komt.

BMR berekent het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft als je NIKS doet.
Aangezien je 3x in de week gaat krachttrainen, dien je je BMR x 1,55 te doen.
Je komt dan op 2995 kcal als onderhoud uit.

Je doel is afvallen, dus moet je er ongeveer 500 kcal onder gaan zitten. Je voedingsschema dient dus rond de 2400 a 2500 kcal te zitten! (en niet rond 1900). Doe je hier nu ook nog cardio bij, dan gaat het natuurlijk helemaal goed. Mik op max 1kg per week. Als het (te) snel gaat, kan je beter iets meer gaan eten, anders ga je eventueel spier verliezen.

Idd meer eiwitten in je schema gooien. Ik had altijd magere melk, tonijn in water, kippetje, rookvlees, kipfile(beleg), magere kwark, whey, enz.

Volgens mij staat er, ergens op dit forum, een mooi excel voedingsschema online. Misschien even zoeken, of misschien weet iemand hem zo te vinden?:rolleyes:

Voor de rest succes!:D

Je moet veel meer, en dan bedoel ik echt veel meer proteine aan je schema toevoegen. Dan bedoel ik geen shakes, maar volwaardige voeding.:
- kwark naturel
- yoghurt naturel
- vis
- noten ( hazelnoten, walnoten, pecannoten)

Zitten in vis en noten veel eiwitten? Ik dacht dat het altijd om de goede vetten ging en de vertragende werking op kwark. Just curious...

Laatst bewerkt:
lijnzaadolie is volgens sommige onderzoeken slecht voor mannen

http://www.ergogenics.org/alfalinoleenzuur.html

Uit jouw bron:

Het gunstige effect op hart- en vaatziekten doet meer goed dan dat het effect op de prostaat kwaad doet. Er gaan uiteindelijk acht keer meer mannen dood aan hart- en vaatziekten dan aan prostaatkanker.

Verder ben ik momenteel hennepolie aan het testen door een betere verhouding omega-3 en omega-6.

Voor mij neem ik het om makkelijk te schijten ;)

Mijn bedoeling is om heel droog te worden als ik dan kwark ga eten kom ik toch alleen maar meer aan ? het is zeker niet de bedoeling om me spieren te gaan verteren maar ik wil over 4 a 5 weken rond de 73 kilo te wegen dus vandaar zo weining voeding. kracht training is toch goed om te blijven doen of raden jullie mij aan daar mee te wachten tot ik echt droog ben ?

heel erg bedankt voor jullie reacties, daar heb ik echt veel aan :D

Kwark is een langzame eiwitbron. Daarom eten mensen het voor het slapen gaan. Zo krijgt het lichaam, gedurende de nacht, zijn eiwitten om spierafbraak te minimaliseren. Men zegt dat kwark voor een 'dikkere huid' zou zorgen. Zelf heb ik dat niet zo ervaren. Ik zou dus geen reden weten om niet aan de magere kwark te gaan. Misschien als je onder de 10% wilt, dan gaat men zuivel uit het voedingsschema halen (weer ivm dikke huid).

Tja, 9 kilo in 4 a 5 weken is vragen om spierafbraak. In het boek "burn the fat, feed the muscle" wordt duidelijk aangegeven dat ongeveer 1 kg vet per week het maximaal haalbare is. Dan moet je dus echt eens super voedingsschema hebben, voldoende en juiste cardio doen, enz! Dus die 1 kg vet halen is al moeilijk!!
Jij zou dan rond de 2 kg per week verliezen. Zeg voor het simpele dat daar 1 kg vet tussen zit, dan verlies je uiteindelijk nog 1 kg spier.

En natuurlijk gewoon doorgaan met krachttraining! Je zult misschien merken dat je iets minder sterk wordt. Probeer gewoon steeds het maximale te halen. Het afvallen in combinatie met krachttraining zorgt er wel voor dat je veel eiwitten moet eten.

Uit eigen ervaring:
Ben op mijn avatar--> 23 jaar, 182cm met een gewicht van 82kg.
2 jaar eerder woog ik 76kg, zonder krachttraining of iets, maar geloof me, bij lange na geen sixpack hoor. Alles was bijvoorbeeld nog papperig.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je niet teveel moet focussen op lichaamsgewicht en hoeveel kilo's je verliest. Het gaat meer om de verhouding spier/vet. Probeer dus zoveel mogelijk spier te behouden/aan te maken en zoveel mogelijk vet te verliezen. Deze 2 doelen kunnen vrijwel niet tegelijk gehaald worden. Als je persee wilt afvallen, probeer dan nog 4 a 5 kg vet de komende 4 weken te verliezen. Als je het mij vraagt, zou ik gewoon op onderhoud of iets erover gaan eten (clean bulk) en proberen zoveel mogelijk spier te kweken. Als je volgend jaar dan het vet eraf haald, ziet het er 10x beter uit!

Nogmaals succes:D

Laatst bewerkt:
dank je wel voor je reactie ik ga dan in de ochtend nog een eiwitten shake er bij doe en na het trainen een eiwitten shake. het de kwark wacht ik nog even.

mijn doel wordt nu toch dan om naar de 5 kilo vet te verliezen deze maand. in plaats van 9, om zo me spieren niet af te breken. (Thx voor de tip)
dit ga ik aan de hand doen van het volgende schema. als iemand nog op of aan merkingen heeft hoor ik het graag.

Voeding schema:

08:00 Eiwitten shake

16:00 Eiwitten shake

8:00 Eiwitten shake

16:00 Eiwitten shake

Training schema:

Op maandag: Rug/Triceps
Op Dinsdag: 1 uur Hard-wandelen berg op waards 6 kilometer per uur
Op Donderdag: Borst/Biceps
Op vrijdag: 1 uur Hard-wandelen berg op waards 6 kilometer per uur
Op Zaterdag: Benen/Schouders
Op zondag: rust

Voor elke training begin ik met 5 Minuten cardio als opwarming
Na het trainen doe ik elke keer nog 30 minuten cardio.

probeer je pistoletje te vernagen sochtends door brinta/havermout/cornflakes oid met magere yoghert is dat een goed ontbijt, daarbij je whey.. dan heb je al een goede start van de dag..

en voor het slapen gaan toch maar de kwark vind ik.. als je dat ECHT niet lust of wat dan ook pak je nog een shake net voor het slapen zo krijg je toch je eiwitten binnen..
wil je een supplement denk dan aan essentiele aminozuren eventueel in combinatie met bcaa's.. gewoon om tijdens de cardio minder spierverlies te hebben en tevens voor de opbouw van je spieren..

ik ben zelf ook van plan om te gaan cutten (ook wel nodig pff) maar zo zal ik het gaan doen ongeveer, ook ik heb wat moeite met mn voedingsschema vooral het uitrekenen van alles maar ga er toch eens goed voor zitten een deze dagen.. de kennis is er, de zin iets minder, bekend verhaal voor velen heb ik al gehoord.. maargoed succes en bij vragen gewoon stellen, ik blijf dit in iedergeval volgen voor mezelf ook handig..
maar zou eens naar die supps kijken wat ik zei, handig in de cut!

BMR berekent het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft als je NIKS doet.
Aangezien je 3x in de week gaat krachttrainen, dien je je BMR x 1,55 te doen.
Je komt dan op 2995 kcal als onderhoud uit.

Je doel is afvallen, dus moet je er ongeveer 500 kcal onder gaan zitten. Je voedingsschema dient dus rond de 2400 a 2500 kcal te zitten! (en niet rond 1900). Doe je hier nu ook nog cardio bij, dan gaat het natuurlijk helemaal goed. Mik op max 1kg per week. Als het (te) snel gaat, kan je beter iets meer gaan eten, anders ga je eventueel spier verliezen.

Idd meer eiwitten in je schema gooien. Ik had altijd magere melk, tonijn in water, kippetje, rookvlees, kipfile(beleg), magere kwark, whey, enz.

Volgens mij staat er, ergens op dit forum, een mooi excel voedingsschema online. Misschien even zoeken, of misschien weet iemand hem zo te vinden?:rolleyes:

Voor de rest succes!:D

Zitten in vis en noten veel eiwitten? Ik dacht dat het altijd om de goede vetten ging en de vertragende werking op kwark. Just curious...

Eiwitten zijn belangrijke bouwstoffen voor het lichaam, een voldoende inname van eiwitten via de voeding is daarom noodzakelijk. Ook voor mensen die graag willen afvallen zijn eiwitten essentieel, dit komt door het verzadigende effect van eiwit en de rol die de stof speelt in de aanmaak van spierweefsel. Uit onderzoek blijkt verder dat mensen in totaliteit minder eten als ze relatief veel eiwit nuttigen. Eiwitten zitten onder andere in peulvruchten, vlees, gevogelte, eieren, vleeswaren, vis, melkproducten en noten.

Ga maar ff googelen.

Laatst bewerkt:
Ik weet het nut van eiwitten wel. Wist alleen niet dat vis en noten als eiwitbron naar voren kwamen. Dacht dat het bij deze producten meer om de onverzadigde vetten (omega) ging, wat natuurlijk ook noodzakelijk is. Maar weer wat geleerd.

Terug
Naar boven