XXL Nutrition

Beginnen met ....

Tiam

Novice
Waardering
0
Hi,

Even voorstellen aan al de hulpvaardige zielen hier.
Ik ben een man van 24 jaar en ben 1m98 groot echter heb ik een 'probleem' met mijn gewicht voor deze lengte. Ik ben nl. maar 81.8kg wat in de BMI schaal als goed beschouwd wordt maar het is toch maar aan de lage kant.

Sinds 1,5 jaar ben ik begonnen met fitness (krachttraining), dit gaat me goed af en ik merk dat ik ook iets ben 'gegroeid' t.o.v. vroeger. Alleen na 1,5 jaar vind ik wel dat er iets meer resultaat had mogen zijn. Spieren zijn nadrukkelijker aanwezig als voorheen maar toch is de massa te weinig om mooi te zien voor iemand van mijn lengte.

Qua eten denk ik dat ik toch meer dan genoeg eet, ik zal niet overdrijven maar toch eet ik meer dan genoeg.

Graag had ik wat meer massa gehad en daarom had ik eens gedacht om met Creatine te beginnen. Alleen heb ik hierover nog een aantal vragen.

* Hoe weet je welke Creatine goed is voor je? Bij ons in de fitness kan je Creatine van Perfect verkrijgen (Decathlon - CREATINE 500 GR - topsporters die meer spierkracht wensen tijdens korte, hevige en veelvuldige inspanningen.). Maar ik heb gelezen dat Creatine Ethyl Esther sneller effect heeft en minder nadelen. Dus hier weet ik niet goed wat nemen. Is het mogelijk om te testen? Want als ik ineens een hele pot koop en er geen voordeel van ondervind is het weggesmeten geld...

* Hoeveel kost dit ongeveer in totaal? Je moet bijna constant pillen/poeder nemen. Hoe lang kom je ongeveer toe met een pot? Niet dat ik niet genoeg verdien, integendeel, maar ik wil hier nu ook niet al mijn geld in stoppen.

* Kan ik stoppen met Creatine zonder problemen? Ik zie mij bv. niet op vakantie Creatine o.i.d. inemen . Ook verwacht ik niet dat ik heel mijn leven Creatine ga nemen. Heeft dit impact op je lichaam?

* Is het nodig om heel strikt de hoeveelheden en tijdstippen na te leven, of valt dit mee? Kan ik een dag overslaan of is dit niet goed?

Ik verwacht jullie hulpvaardige antwoorden, bedankt!

creatine is gewoon een stofje die je lichaam ook aan maakt, dus je zal er weinig last van hebben

meschien een heel klein beetje vocht

het beste is om 6 weken te pakken 3 weekjes te stoppen en terug 6 weken, zodat je eigen productie goed blijft, der zijn er ook die gewoon non stop doen

hoelang het mee gaat, ligt er aan hoeveel gram je moet pakken van die jij hebt, dat deel je dan door die 500gr en dan weetje hoeveel dagen die verpakking mee gaat

hey welkom!

ik heb hetzelfde probleem in grotere mate gehad, ik ben vorig jaar begonnen met 54 kilo @ 180m!!!

ik adviseer je om een goede weight gainer te pakken met goed trainings schema en voedingsschema! ik heb inmiddels een dikke 20 kilo gepakt aan massa en nouwelijks vet! creatine is iets waar ik nu mee begin om intensiever te trainen en extra kilo's te pakken, het lijkt mij ook verstandig dat te gebruiken om nog wat kilo's te pakken..

ik heb zelf een zeer goede kwaliteits creatine gepakt (size on) deze is wel redelijk duur, maar is zijn geld zeker waard, 55 euro heb ik ervoor betaald. ik ben nu net klaar ermee en heb nog in 1 maand 4 kilo extra gepakt i.c.m. goed eten en trainen. ik heb zelf het product niet erg consequent gebruikt (dag overslaan) echter heb ik het wel elke training als intra workout gebruikt en dat werkt super!

ik zou zeggen probeer gewoon 1 maal een verpakking en kijk wat het voor jou doet, mij heeft het zeker geholpen.

groeten.

p.s. zorg wel dat je als je langdrurig wilt gebruiken je een schema van 6 weken on 4 weken off hanteerd;) suc6!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de tips!

Leuk om te horen dat je zoveel progressie geboekt heb RWD ecto. Dat maakt het voor mij meer dan waard om er eens mee te beginnen. Dinsdag ga ik eens met een trainer van de fitness hier praten. Een trainingsschema heb ik al, ik doe ook 3 keer per week een training dus dat zit wel ok denk ik. Gewichten heb ik ook geen echt probleem mee. Ik pak zelfs zwaardere gewichten, zonder me te overbelasten, dan sommige van mijn trainingsbuddies (echter hebben zij wel een mooiere massa vorming dan ik :() Wat het voedingsschema betreft, dit kan ik ook laten opstellen in samenwerking met mijn trainer? Hier denk ik dat ik het meeste probleem mee ga hebben, ik woon nog niet apart en ben dus afhankelijk van wat er hier op tafel komt...

voedingsschema, ja dat is natuurlijk iets heel persoonlijks, maar dit zou je inderdaad goed met een trainer samen kunnen stellen..

dat je nog thuis woont hoeft geen probleem te zijn toch? avond eten is dan neem ik aan de enige maaltijd die je niet zelf in kan vullen toch? en zolang dat niet elke dag patat of pizza is kan dat niet zoveel kwaad denk ik??

Dan heb je zelf nog 5 maaltijden die je zelf kan bedenken om het te compenseren zegmaar:P gewoon even kijken wat je nodig hebt met je trainer en dan die 5/6 maaltijden zelf invullen... (doe ik ook als ik bij me ouders ben, ik heb altijd zelf eten mee voor de dagen dat ik thuis zit en eet alleen avond eten mee) bovenste plank van de koelkast vol kwark/kip/vis e.d.:P

dat je sterker bent is al mooi, maar je bedoeld dat hun fysiek er beter uit ziet? staan ze niet gewoon veel lager wat vet% of iets?? want met juiste voeding kan je zeer veel berijken!
suc6!

Meer op voeding letten, crea werkt wel maar is geen wondermiddel, is je voeding niet goed heb je ook niks aan crea

• Topic Starter Topic Starter
Zal mijn voedingsschema eens bespreken met mijn trainer en eens kijken wat er dan uitkomt. 's Avonds komt er altijd vrij gezond eten op tafel, ik eet maximaal een keer per week frieten (of andere vetzakkerij ;))

Ik ben gewoon sterker en mijn spieren zijn nadrukkelijker aanwezig als vroeger maar voor mijn lengte heb ik gewoon meer massa nodig. Hoe kan ik mijn vet% berekenen/weten?

vet% kan je laten doormeten (is niet zo nauwkeurig, ene keer sta ik 9 en andere keer 12%, met een dag ertussen ofzo..)

het meest nauwkeurige is huidplooimeting met een tang.. mr daar moet je dan mr ff naar google ofzo:P..

Terug
Naar boven