Fitness Seller

Beginner: Bulken, Cutten of Onderhoud - Zie fotos

richard1234

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Ik ben nu momenteel aan het cutten en zit op 1800/1900 inname per dag, onderhoud is 2300.
Mijn doel is om nog een paar procent in vet percentage te zakken 12a13 en daarna te gaan (clean)bulken.

Dit heb ik berekent met de volgende stats ( behulp van meetlint, weegschaal ):
31jr, 1,72, 66kg 14a15%

Is het cutten realiseerbaar van een paar procent tot eind oktokber?
Het cleanbulken wou ik dan vervolgens doorzetten tot februari en dan overgaan in cutten om in de zomer wat droog te staan.

De meningen zijn verdeeld de ene zegt, ga direct over na een cleanbulk de ander zegt kijk naar de spiegel en kijk van daaruit. Wat wel belangrijk te vermelden is dat ik bijna geen spiermassa heb, dus als ik ga cutten blijft er niet veel over. Aan de andere kant nu een cleanbulk loop ik het risico naar een % van 20 te gaan.

Ik moet dus extra oppassen als dat ik vanuit een lager vetpercentage ga.

Ik denk dat mijn vetpercentage hoger uitvalt dan 14a15%, wat vinden jullie?

Hieronder fotos:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je zelf zegt is cleanbulken het slimst. De zomer is om, dus wat laat je?
Lekker gaan bulken en dan paar maandjes voor de zomer gaan cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke duidelijk.

Er word aangegeven dat in een cleanbulk, 0,3-0,5 per week de vuistregel is.
Moet ik hier ook nog rekening houden met vochttoename, een keer overschrijding van de cal. inname, beginnergains?

Ik heb een analoge weegschaal en die weegt per kg, kan je het daarmee accuraat genoeg zien?
Dan kan ik toch onmogelijk zien of ik 0,2-0,5 pw aan ben gekomen?

Hoe kan dat je het beste bijhouden in een (clean)bulk schema.

Laatst bewerkt:
Als je echt voor het eerst gaat trainen, of vanuit een cut de bulk in gaat, kom je de eerste paar weken wat sneller aan dan normaal, maar dat is voornamelijk vocht. Pas na die weken kun je goed zien of je 0,3-0,5 kg per week aan komt.

Om het goed bij te houden zul je een goede weegschaal moeten aanschaffen waarbij het gewicht wordt aangegeven met tienden.

Over het algemeen is 0.5 kg wel te veel, zou de spiegel goed in de gaten houden dat je vetpercentage niet teveel oploopt anders moet je dalijk in december al beginnen met cutten.

Over het algemeen is 0.5 kg wel te veel, zou de spiegel goed in de gaten houden dat je vetpercentage niet teveel oploopt anders moet je dalijk in december al beginnen met cutten.

Wat kan ik het beste doen als blijkt dat ik "te hard ben gegaan" in een week tijd en ben 1a2 kilo aangekomen.
Of als voorbeeld dat ik naar een verjaardag ga en ik maak een overschot van 500a800 hoe vang ik dit op met de rest van de week.

Dit compenseren door een week te gaan cutten of volgende dag minder eten?

Zoals in andere topics al door anderen gezegd. Dan neem je in de ochtend alleen een beetje whey en een banaan en ga je ff naar de gym :D

Wat voor vetpercentage zal ik hier hebben?
Ik twijfel toch tussen een cleanbulk of te gaan cutten naar 10a12,

Aangezien ik misschien op een te hoog vetpercentage om en dan erg lang moet gaan cutten?

Ik begrijp je echt niet, je krijgt van alle kanten het advies om te gaan clean bulken.
Op dit forum en op bodynet, justme1234.

Je plaatst de laatste dagen echt zoveel topics. Waarom doe je er dan niets mee?

Ik begrijp je echt niet, je krijgt van alle kanten het advies om te gaan clean bulken.
Op dit forum en op bodynet, justme1234.

Je plaatst de laatste dagen echt zoveel topics. Waarom doe je er dan niets mee?

Snap ik, alleen als ik in de spiegel kijk schat ik het toch op een 16a17 misschien wel 18 procent (?).
Als ik zou gaan cleanbulken kom ik volgend jaar april misschien rond de 20 te staan als het beetje tegenzit.

Hoeveel werk moet het dan wel niet kosten om dat kwijt te raken?

Jij vind jezelf te dik, dat is duidelijk.
Vind je jezelf "niet" te dik, ga bulken.
In jouw geval moet je dus gaan cutten.

Problem solved :p

Jij vind jezelf te dik, dat is duidelijk.
Vind je jezelf "niet" te dik, ga bulken.
In jouw geval moet je dus gaan cutten.

Problem solved :p

Ga nog even een maand een cut erin houden ietsje lager nog, dan cleanbulk :)

Ik weet dat een meetlint en weegschaal niet 100% betrouwbaar is.

Maar als ik het volgende invoer:

buikomtrek: 83
nekomtrek: 40
gewicht: 66kg
lengte: 1,72

Dan kom ik uit op een vetpercentage van 14,2%?
Als je dat vergelijkt met mijn fotos kan dat dan kloppen?

Die formule lijkt me niet erg nauwkeurig, ik schat je vetpercentage wel hoger in, 17-18 wel i guess.
Laat het anders een keer in je sportschool meten met een vetmeter door een ervaren persoon, dan weet je het zeker.

Dank jullie wel voor de reacties, ik ga nu maar zelf het aan de levende wijze ondervinden.
Aangezien ik nu met deze topics altijd wel kan terugvallen.

Misschien ga ik wel mijn eigen blog openen, ben ik nog niet helemaal overuit, ieder geval een hoop geleerd :-)

Ga bulken.. En paar maanden voor de zomer cutten.. Eerst bulken dan cutten

Terug
Naar boven