XXL Nutrition

Beginner fullbody workout

Berend1999

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
71kg
hallo,
Ik ben sinds een paar weken begonnen met krachttraining en ik zou willen vragen wat jullie van mijn schema vinden en of ik misschien meer zou moeten trainen voor optimaal resultaat.
Ik train nu op maandag, woensdag en vrijdag.

Maandag en vrijdag:

5x5 bench press
3x10 incline dumbell press
2x10 dips
5x5 pull up
5x12 (ik weet niet hoe het heet maar een machine voor je rug en schouders en je moet het naar je toetrekken)
3x12 shoulder fly
3x8 rear delt fly
4x12 tricep extension
4x8 bicep curl

woensdag:

5x10 squats
4x12 leg curl
4x12 leg extension
5x12 stiff leg deadlift
4x 1min plank
4x20 leg raises

alvast bedankt!

Dit is hemaal geen fullbody schema....

Stronglifts 5x5 gaan doen.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, maar is dit dan geen goed schema want ik vind het wel fijn trainen.

Als je net begint is dit geen goed schema en als schema zelf zuigt het ook. Als beginner gewoon 3x per full body op compounds knallen met Stronglifts of Starting Strength. Dan train je 3x per week je complete lichaam. En ja, je armen worden gewoon groter zonder bicep curls. Nu doe je 2x per week upper body en 1x per week lower body, dat is dus niet in verhouding.

Dat gezegd hebbende, als je het fijn vind kan je zo best blijven trainen, maar je zult sneller en beter resultaat krijgen op een goed schema. Zowel qua kracht als qua spieropbouw.

Oke bedankt en wat raad je mij dan aan?
De bench press en dumbell press lijken me sws wel goed en de pull ups ook?
En dan nog squats en stiffleg deadlifts voor mijn onderlichaam?
En als ik dat dan ga doen voor hoeveel maanden blijft dat dan een goed schema,
3-6 maanden ofzo?
Ook zat ik te denken is dit schema wel goed als ik nog een extra dag voor mijn onderlichaam doe of is een ander schema dan nogsteeds beter voor progressie?

Men raadt je stronglifts of starting strenght aan ! Zoek deze op. Daar ga je vooruitgang mee boeken. En ook met de ervaren raad die men je hier geeft...

2x per week ub en 1x per week lb is geen goede verdeling. Idd lekker stronglifts gaan doen

Oke bedankt en wat raad je mij dan aan?
De bench press en dumbell press lijken me sws wel goed en de pull ups ook?
En dan nog squats en stiffleg deadlifts voor mijn onderlichaam?
En als ik dat dan ga doen voor hoeveel maanden blijft dat dan een goed schema,
3-6 maanden ofzo?
Ook zat ik te denken is dit schema wel goed als ik nog een extra dag voor mijn onderlichaam doe of is een ander schema dan nogsteeds beter voor progressie?
Heb je mijn antwoord eigenlijk wel gelezen? Ik raad je Stronglifts of Starting Strength aan. Deze blijf je doen tot je hier geen lineaire progressie meer op kunt maken en dan switch je naar een ander programma voor gevorderden. Dat kan 3 maanden duren, maar ook meer dan een half jaar.

Inderdaad gewoon stronglifts doen. Snap dat je andere dingen hoort en mensen ziet doen in de sportschool, of misschien lijkt het je niet goed of whatever. Maar het werkt.

Oké ik zal ermee beginnen!
Heel erg bedankt voor jullie reacties

doe stronglifts en

upload_2016-7-5_1-52-17.jpeg

Terug
Naar boven