Hallo allen,
Ik ben al maanden gefacineerd door het bodybuilden en lees een tijdje mee op het forum. Een anderhalve maand terug heb ik een squatrack met 150kg gewichten van een mede forummer overgenomen. Hierbij zat ook een bankje, ook heb ik een 2tal halters van ieders 15KG. Hiermee wil ik dus flink aan de slag gaan. Ik ga de komende tijd het Rippetoe schema volgen totdat ik een acceptabel aantal KG kan gebruiken.
Over mij:
25 Jaar
Dun gebouwd
59 kilo
ongeveer 1.83m
Mijn doel:
Ik wil voor of op 1 Mei:
- 65 Kilo wegen
- Zichtbaar(der) spieren gekweekt hebben over heel mijn lichaam (moet toch een motivatie hebben, heb wel door dat het niet snel zal gaan)
- Veeeeeel eten (gaat nog het moeilijkst worden)
Natuurlijk stel ik na 1 Mei weer een nieuw doel in! Heb het liefst een haalbaar doel!
Om mijn progressie bij te houden heb ik de volgende spreadsheet gemaakt die ik ook na elke training bij zal gaan houden. Als het goed gaat blijven de grafieken stijgen
.
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pwLjPj0L81ktMS4EM02_OFg
Er zijn 2 tabbladen: op de eerste hou ik mijn trainingen bij en wat ik weeg, op de 2e wat ik eet.
Ik wil mij wekelijks gaan wegen, in de ochtend na het opstaan.
Ik volg het standaard Rippetoe schema:
A.
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Dead Lift
B.
3x5 Squat
3x5 Military Press
3x5 Bent over Row
En dan 3 keer in de week: Maandag, woendag, vrijdag.
Na de trainingen neem ik een whey shake.
Ik moet er even bijvermelden dat ik hier eerst een splitschema had staan, de eerste paar reacties waren dus ook op dat schema! NAV die reacties ben ik verder gaan kijken dan mijn neus lang is en besloten de eerste weken/maanden Rippetoe te gaan doen totdat ik aan aanvaardbare gewichten zit. Bedankt Rafa89!
Ik ben al maanden gefacineerd door het bodybuilden en lees een tijdje mee op het forum. Een anderhalve maand terug heb ik een squatrack met 150kg gewichten van een mede forummer overgenomen. Hierbij zat ook een bankje, ook heb ik een 2tal halters van ieders 15KG. Hiermee wil ik dus flink aan de slag gaan. Ik ga de komende tijd het Rippetoe schema volgen totdat ik een acceptabel aantal KG kan gebruiken.
Over mij:
25 Jaar
Dun gebouwd
59 kilo
ongeveer 1.83m
Mijn doel:
Ik wil voor of op 1 Mei:
- 65 Kilo wegen
- Zichtbaar(der) spieren gekweekt hebben over heel mijn lichaam (moet toch een motivatie hebben, heb wel door dat het niet snel zal gaan)
- Veeeeeel eten (gaat nog het moeilijkst worden)
Natuurlijk stel ik na 1 Mei weer een nieuw doel in! Heb het liefst een haalbaar doel!
Om mijn progressie bij te houden heb ik de volgende spreadsheet gemaakt die ik ook na elke training bij zal gaan houden. Als het goed gaat blijven de grafieken stijgen
.http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pwLjPj0L81ktMS4EM02_OFg
Er zijn 2 tabbladen: op de eerste hou ik mijn trainingen bij en wat ik weeg, op de 2e wat ik eet.
Ik wil mij wekelijks gaan wegen, in de ochtend na het opstaan.
Ik volg het standaard Rippetoe schema:
A.
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Dead Lift
B.
3x5 Squat
3x5 Military Press
3x5 Bent over Row
En dan 3 keer in de week: Maandag, woendag, vrijdag.
Na de trainingen neem ik een whey shake.
Ik moet er even bijvermelden dat ik hier eerst een splitschema had staan, de eerste paar reacties waren dus ook op dat schema! NAV die reacties ben ik verder gaan kijken dan mijn neus lang is en besloten de eerste weken/maanden Rippetoe te gaan doen totdat ik aan aanvaardbare gewichten zit. Bedankt Rafa89!
Laatst bewerkt:

Hier kunnen nog zat oefeningen bij. Echter train je thuis en dat belemmerd je. ga naar een sportschool en ga eens kijken naar leg extension, calf raises, deadlifts, legg press, lunges, leg curl en variaties hiervan.