AndroidHealthClinic

Beginner gaat trainen

Leuk logje, ben 5 weken geleden met rippetoe begonnen dus ga jou ook zeker volgen.

Is inderdaad handig om wat extra kleine gewichten erbij te halen want je kan niet te grote stappen nemen met rippetoe.

Training ziet er al goed uit!

Ik ben om, ik ga voor de full body de komende weken (of maanden) ik ga het rippetoe schema volgen:

A.
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Dead Lift

B.
3x5 Squat
3x5 Military Press
3x5 Bent over Row

En dan train in op maandag, woensdag en vrijdag. Vanavond begin ik met A!

Ik vind dit wel een heel mager schema gast.
Ik val al in slaap als ik er naar kijk.
Hoezo doe je niet wat meer oefeningen? Ik weet niet welke facaliteiten je allemaal tot je beschikking hebt, maar met een stangetje en wat dumbbells valt heel veel meer te doen.
Ik ben niet zo thuis in rippetoe, maar dit vind ik wel heel minimaal.

Ik vind dit wel een heel mager schema gast.
Ik val al in slaap als ik er naar kijk.
Hoezo doe je niet wat meer oefeningen? Ik weet niet welke facaliteiten je allemaal tot je beschikking hebt, maar met een stangetje en wat dumbbells valt heel veel meer te doen.
Ik ben niet zo thuis in rippetoe, maar dit vind ik wel heel minimaal.
In het begin val je ook in slaap met de oefeningen doen. Maar na verloop van tijd begint het wel te werken.
Ik ben nu zo'n 6 week bezig en kan merken dat ik sterker ben geworden en ook wel ben gegroeid. Vooral me benen zijn er erg op vooruit gegaan.

Ze zeggen dat je niks aan rippetoe moet toevoegen enkel wat chinnen en dippen.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is wat ik vandaag (eigenlijk al gister) gegeten heb:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zonder true mass shake dus 2779 calorieen met 3479, nog niet genoeg maar al wel een vooruitgang. Ik blijf doorgaan :) . Heb trouwens nu al zin om te gaan trainen vanavond!

PS in de sheet van de beginpost is nu ook een tab "eten" bijgevoegd. Hier (probeer) ik mijn eetschema ook bij te houden!

@Kivela: Dat moedigd zeker aan! Vooral het eten vind ik lastig, heb jij ook een log?

@baksteen123: Thx, ik heb nog geen vast voedingsschema, ik probeer tot een schema te komen wat me lukt kwa opeten zo gaandeweg. Ik kan helaas nog niet zoveel eten als ik zou willen :( .

@coolermaster: Ik volg jouw logje ook al een tijdje!

@Loo: Er is mij aangeraden om het Rippetoe schema te volgen en eigenlijk niks te wijzigen, wel kan ik er chins en dips bij doen. Wat ik vandaag ook zeker ga proberen!

Zoo, net klaar met Workout B:

3x5 Squat, 52KG
3x5 Military Press, 33KG
3x5 Pendlay Rows, 33KG

Vooral de Military Press was heel zwaar en haalde ik echt nog maar net. Eetschema update ik vanavond!

Zoo, net klaar met Workout B:

3x5 Squat, 52KG
3x5 Military Press, 33KG
3x5 Pendlay Rows, 33KG

Vooral de Military Press was heel zwaar en haalde ik echt nog maar net. Eetschema update ik vanavond!
Hmm dat lijkt me nog niet echt de bedoeling. Vooral de 1e week moet makkelijk gaan.. 2de vaak ook wel.. Daarna zal het steeds zwaarder worden.

Ben je nog niet te zwaar begonnen voor je gevoel?

Voor mijn gevoel niet, maargoed ik ben dan ook een beginner... Ik kijk volgende week even hoe het gaat.

Voor mijn gevoel niet, maargoed ik ben dan ook een beginner... Ik kijk volgende week even hoe het gaat.

Ik ben ook nog beginner en ben begonnen met 20KG op alles om sowieso de techniek onder controle te krijgen.

Ben veel afgevallen maar ook veel spier verloren dus ben sowieso nog niet echt sterk maar zit nu op 36KG ongeveer met MP en die vind ik behoorlijk zwaar :P

Nja zolang jij elke workout er weer extra gewicht op kan knallen zal het vast goed gaan!

@Kivela: Dat moedigd zeker aan! Vooral het eten vind ik lastig, heb jij ook een log?

Jips,

Het trainen vond ik ook niet zo'n probleem, het houden op slechts 3 x per week met die paar oefeningen en niet gelijk veel te zwaar te gaan vond ik al moeilijker. Eten blijft nog steeds een beetje een struggle. Gemiddeld zit ik 3x week 's ochtends me af te vragen waar ik in godsnaam mee bezig ben als ik weer die havermout met bambix wegsjoefel...
Eenmaal 10u gepasseerd gaat het vlotter, iedere middag friet steak / lasagne en 's avonds avondeten met 2u later pasta met kaassaus en de boterhammen tussendoor + de 500ml yoghurt voor het slapen gaan dat lukt vlot, tis vooral het ontbijt dat nog wat zeer doet.

Ik had me voorgenomen een log te openen als ik ooit de 70kg zou halen, dat was rond nieuwjaar echter al het geval, maar het ziet er nog steeds zo skinny uit dat ik me nu heb voorgenomen dat pas te doen als de weegschaal 75 's ochtends laat zien...

Veel succes, zoals gezegd ga ik deze met belangstelling volgen.

Ben weer verder gegaan, vorige week vrijdag heb ik perongeluk schema B gedaan ipv A, deze heb ik nu omgedraaid dus nu heb ik A gedaan en ga zo verder.

Vrijdag 27-02-09:
3x5 Squat: 52KG
3x5 Military PRess: 28KG (Was vorige keer echt te zwaar)
3x5 Bent over row: 35KG

Net klaar met trainen voor vandaag, schema A:
3x5 Squat: 54KG
3x5 Bench Press: 40KG
1x5 Dead lift: 61KG

Voelde weer goed om vandaag te trainen!

Morgenochtend ga ik mezelf weer eens wegen!

hahaaa lekker getraind! Doe je er nog oefeningen om heen of houd je het hierbij? Heel verstandig!

Ja ging heerlijk, was zwaar maar had wel het idee dat ik de volgende keren nog wat omhoog kan :).

Ik probeer er dips of chins bij te doen, maar dat ging vandaag haast niet omdat de training al lekker intens voor me wordt :).

Ja ging heerlijk, was zwaar maar had wel het idee dat ik de volgende keren nog wat omhoog kan :).

Ik probeer er dips of chins bij te doen, maar dat ging vandaag haast niet omdat de training al lekker intens voor me wordt :).

Ja dat is echt rippetoe man, omhoog gaan met die shit. Dips en Chins zijn niet nodig volgens Rippetoe als de workout zelf al intens genoeg is, het zijn assistance oefeningen. Mooi werk in ieder geval, ben zelf ook aan het rippetoe'en al een half jaar.

Tipje van mij... let niet alleen maar op de calorieen die je binnenkrijgt maar ook de verhouding van eiwitten, vetten en koolhydraten!!
Ik heb echt volgens mij een jaar lopen kloten doordat ik niet genoeg eiwitten binnen kreeg en mijn spieren daardoor slecht konden herstellen!!

Zie bij jou veel brood, cornflakes, brinta, rijst, aardappels staan in je schema en dit zijn bijna uitsluitend koolhydraten die je binnenkrijgt!!! Wordt je alleen steviger door (vettiger) maar wie weet verwaarloos je je spieren en daarmee je spierkracht een beetje!!

Ik eet nu 4000 kcal waarvan ik er 1600 (40%) binnenkrijg door uitsluitend eiwitten! Verschil ga je echt merken met trainen!! Ideale verhouding is in jouw geval iets van 33%, 33%, 33% (eiwitten, vetten, koolhydraten) maar dat moet je zelf maar ff uitzoeken!!

Zoooo, net weer klaar met Workout B.

Ik merk wel dat je in kracht toeneemt, nog niet veel maar de oefeningen gaan nu tenminste zonder trillen en elke sessie kan ik goed afmaken.

3x5 Squat 56
3x5 Military Press 30
3x5 Bent Over Row 37

Heb mezelf vannochten ook gewogen en ik weeg nu 62,5KG .

Ik wardeer je motivatie enorm!!
Mensen zoals jou verdienen het wat mij betreft om groot te worden!
Succes.

Net klaar met workout A:
3x5 Squat: 60KG
3x5 Bench Press: 42KG
1x5 Dead lift: 63KG

Vandaag weer getraint:
Military press: 32KG
Bent over row: 39KG
Squat: 62KG

Ging niet lekker, komt voornamelijk door het weekend en slechte voeding vandaag (stressdag).

Netjes hoor.. je squat al bijna je eigen gewicht! :thumb:

Net klaar met Workout A:
Squat 62KG
Bench Press 43KG
Dead Lift 64KG

Terug
Naar boven