XXL Nutrition

Beginner met wat vragen!

Andijvie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
64kg
Hoi mensen,

Het afgelopen jaar heb ik een paar pogingen gedaan om meer spiermassa te kweken, en de laatste keer ging het best wel goed - totdat ik een operatie moest ondergaan waardoor ik drie weken lang aan bed gekluisterd zat en alleen maar vloeibaar voedsel weg kon krijgen.

Ik viel in die drie weken bijna tien kilo af, dus mijn vooruitgang heeft een flinke schop gekregen.

Nu wil ik de draad weer oppakken, maar dan een stuk beter!

Mijn situatie:
- Arme student, dus een groot budget heb ik niet.
- 1,74 lang, weeg op dit moment ~64kg.
- Heb twee gewichten, een rail om mijn voeten achter te haken voor situps e.d., een stang voor in de deurpost voor pull-ups e.d., en volg van die 'workout at home' youtube kanalen. Geld voor sportschool heb ik niet echt, daarnaast vind ik thuis trainen enorm veel fijner.
- Uiteraard snoep ik niet, drink ik alleen (zwarte) koffie, magere melk, water, en multivitamine.
- Eten is op dit moment een drama, ik ontbijt met magere kwark, enige broodbeleg is kipfilet, avondeten is meestal een beetje pasta.
- Ik loop twee keer per week hard
- Verder train ik drie dagen per week, omdat ik meestal last heb van enorme spierpijn.

Nu heb ik op dit moment eigenlijk drie dingen waar ik steeds tegenaan loop:
- Tijdens mijn training heb ik altijd last van mijn onderarmen, alsof ik de verkeerde spieren gebruik. Heb al meerdere verschillende dingen geprobeerd, maar de pijn blijft terugkomen.
- Om wat voor reden dan ook voel ik mijn borstspieren nooit branden. Ik heb volgens mij inmiddels wel tien verschillende soort pushups en pullups geprobeerd, maar niks mag baten.
- Ik heb een gebrek aan relatief goedkope en goede recepten voor avondeten.

Dat is, soort van samengevat, mijn situatie nu. Ik weet niet of het de bedoeling is dat introducties zo worden gemaakt - zo niet, dan hoor ik het graag - maar hopelijk hebben jullie tips en adviezen e.d. voor me.

Ik kijk er naar uit!

1) Je bedoelt dus je polsen?
2) Je doet de oefening niet correct, en mijn borst brand niet echt bij mijn uitvoeringen...
3) Dude, kip op allerlei wijze klaarmaken, mager gekapt, biefstuk, haring, zalm, kruiden,... gebruik aub ff google ja.

Succes

2 vd 3 belangrijkste dingen doe je niet.
Goed eten en goed trainen. Dus begin daar eens mee.

meisje van 16 jaar + ook student! betaal me sport school ook zelf! me ouders betalen het voetballen.ik werk 1 keer in de week en aangezien ik zo jong ben verdien ik ook helemaal niet gigantisch veel. Hobby's kosten vaak veel geld maar bedenk eens een manier hoe je wel naar de sport school kan! kan je bij de gym bij jou in de buurt niet voor een jaar betalen? lijkt me sterk dat, dat niet kan :eyes: een jaarkaart kost misschien wel veel geld in een keer, maar als je er even voor spaart heb je veder geen problemen met geld elke maand. ga er eens achter na! en inderdaad wat de andere hier zeggen. verdiep je eens wat meer in het eten! is best interessant! succes!

Hoi mensen,

Het afgelopen jaar heb ik een paar pogingen gedaan om meer spiermassa te kweken, en de laatste keer ging het best wel goed - totdat ik een operatie moest ondergaan waardoor ik drie weken lang aan bed gekluisterd zat en alleen maar vloeibaar voedsel weg kon krijgen.

Ik viel in die drie weken bijna tien kilo af, dus mijn vooruitgang heeft een flinke schop gekregen.

Nu wil ik de draad weer oppakken, maar dan een stuk beter!

Mijn situatie:
- Arme student, dus een groot budget heb ik niet.
- 1,74 lang, weeg op dit moment ~64kg.
- Heb twee gewichten, een rail om mijn voeten achter te haken voor situps e.d., een stang voor in de deurpost voor pull-ups e.d., en volg van die 'workout at home' youtube kanalen. Geld voor sportschool heb ik niet echt, daarnaast vind ik thuis trainen enorm veel fijner.
- Uiteraard snoep ik niet, drink ik alleen (zwarte) koffie, magere melk, water, en multivitamine.
- Eten is op dit moment een drama, ik ontbijt met magere kwark, enige broodbeleg is kipfilet, avondeten is meestal een beetje pasta.
- Ik loop twee keer per week hard
- Verder train ik drie dagen per week, omdat ik meestal last heb van enorme spierpijn.

Nu heb ik op dit moment eigenlijk drie dingen waar ik steeds tegenaan loop:
- Tijdens mijn training heb ik altijd last van mijn onderarmen, alsof ik de verkeerde spieren gebruik. Heb al meerdere verschillende dingen geprobeerd, maar de pijn blijft terugkomen.
- Om wat voor reden dan ook voel ik mijn borstspieren nooit branden. Ik heb volgens mij inmiddels wel tien verschillende soort pushups en pullups geprobeerd, maar niks mag baten.
- Ik heb een gebrek aan relatief goedkope en goede recepten voor avondeten.

Dat is, soort van samengevat, mijn situatie nu. Ik weet niet of het de bedoeling is dat introducties zo worden gemaakt - zo niet, dan hoor ik het graag - maar hopelijk hebben jullie tips en adviezen e.d. voor me.

Ik kijk er naar uit!

1. Ik zou het lopen achterwege laten als je doel is om te bulken en massa te kweken, zo verbrand je calorieën en maak je het naar mijn mening wat moeilijker en duurder.

2. I.v.m. je onderarmen, als het vaak bij pullups & oefeningen voor de biceps gebeurt kan het komen door een pijn in de pezen, na verloop van tijd versterken je onderarmspieren vanzelf en heb je er minder last van, als het bij andere oefeningen gebeurt raad ik je aan om op je houding te letten.

3. Probeer eens dumbell fly's terwijl je op de grond ligt , of pushups terwijl je wijd halters vastpakt, ook kan je 2 stoelen wijd plaatsen en zo dips voor je borst doen.

4. Cheap recipes:
Havermout, pindakaas & whey
Rijst, tonijn uit blik, sojasaus
Yoghurt met whey & fruit
Pasta met kippenblokjes, kaas, olijfolie, oregano, mss wat tabasco
1 van mijn favorieten, protein bomb: 1 blikje tonijn, 6 eieren & 50 g kaas ---> bijna 100g eiwit & 45g vet
Pindakaas & confituur boterhammen
Magere kwark & een eetlepel nutella/pindakaas + 1 scoop whey
Spek & eieren

Al bij al:
Eiwitten: Whey, Eieren, Vis uit blik, Huismerk kip, kaas, melk & kwark
Koolhydraten: Rijst, pasta, havermout; fruit en groenten indien je budget het veroorlooft
Vetten: Pindakaas, vette vis (makreel, zalm), olijfolie

5. Ook raad ik je aan, indien je wat online trainingen zoekt, om eens de programma's van "HasFit" te checken op youtube, deze zijn gratis en er zijn zeer diverse trainingen van kickboks tot krachttraining waar je niets voor nodig hebt

6. Nog goedkope dingen die je kan aanschaffen: chest expander, van die handklemmen voor grip strength.

P.S. hoeveel kg heb je beschikbaar voor je halters?

meisje van 16 jaar + ook student! betaal me sport school ook zelf! me ouders betalen het voetballen.ik werk 1 keer in de week en aangezien ik zo jong ben verdien ik ook helemaal niet gigantisch veel. Hobby's kosten vaak veel geld maar bedenk eens een manier hoe je wel naar de sport school kan! kan je bij de gym bij jou in de buurt niet voor een jaar betalen? lijkt me sterk dat, dat niet kan :eyes: een jaarkaart kost misschien wel veel geld in een keer, maar als je er even voor spaart heb je veder geen problemen met geld elke maand. ga er eens achter na! en inderdaad wat de andere hier zeggen. verdiep je eens wat meer in het eten! is best interessant! succes!

Jezus je spelling, zinsopbouw en grammatica branden in mijn ogen. Claimen dat je student bent maar me als een bezittelijk voornaamwoord gebruiken...

Jezus je spelling, zinsopbouw en grammatica branden in mijn ogen. Claimen dat je student bent maar me als een bezittelijk voornaamwoord gebruiken...
Lekker belangrijk, moet ik mijn dyslexie verklaring hier ook nog op weergeven? ik doe mijn best hoor? :dunno: Maar sorry dat sommige mensen op de wereld wat minder slim zijn :zzz:

... je voeten ergens achter haken met buikspieren trainen...

:finger:

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

CIOS'ers noemen ze tegenwoordig ook studenten hé..

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Niet dan...? en hoe weet je dat ik cios doe?

Waarom is eten een drama?kosten, recepten of krijg je het niet weg?
Gewoon naar een goedkope supermarkt gaan.

En zoals hier boven gezegd genoeg te vinden op Internet. !

Inderdaad.. 'Ik studeer!! Op het mbo niveau 2'

Beter niveau 2 studeren, dan in de stad rondhangen en ouderen lastig vallen.
Na die niveau 2 kan je altijd verder studeren en hogere opleidingen doen.

Ja kan altijd erger.
Nee studeren zou ik het ook niet noemen haha.

Lekker belangrijk, moet ik mijn dyslexie verklaring hier ook nog op weergeven? ik doe mijn best hoor? :dunno: Maar sorry dat sommige mensen op de wereld wat minder slim zijn :zzz:
It's important to see criticism as criticism and not a smart remark on its own. Just criticism. How you act upon it depends on the intention and the reason of this criticism. The reason is that this person can't stand bad writing. The intention is to make you do whateva DA FCK he wants.

Tell him to sack ya click.

Mbo = scholier.

Terug
Naar boven