AndroidHealthClinic

Beginner needs help

yolo12

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Hallo heren/dames,

Ik ben een jongeman van 19 jaar oud en ben 191 cm en weeg 107 kg (dikkertje dap ;))

Na 3 jaren bijna niet gesport heb ik nu besloten in de vakantie om toch maar weer te gaan beginnen bij de lokale sportschool. Ik heb best wel veel vetpercentage(richting 40%) maar ook redelijk wat spiermassa, mijn conditie is al een tijd redelijk bagger dus ik hoop dit ook te kunnen verbeteren.

Maar nu komt het, ik ben eigenlijk een beginner en hoop dat iemand mij hier een beetje in de goeie richting kan pushen. Ik ben vanmijzelf al best breed gebouwd en wil niet een extreme bodybuilder worden. Mijn doel is om redelijk wat Kilo's af te vallen en daarnaast redelijk 'normaal' gespierd worden, hierbij moet je denken aan een sixpack maar niet te extreem. Weet niet echt hoe ik dit moet omschrijven.

Nu heb ik al redelijk rondgesnuffelt hier op het forum om een beetje de termen te snappen etc, maar wat mij vooral opviel is dat het ook vooral per persoon verschilt.

Bulken gaat hem sowieso niet voor mij worden weeg al redelijk wat en hoop eigenlijk direct te kunnen beginnen met cardio + cutten en dit samen te combineren om af te vallen maar daarbij direct mijn spiermassa te verhogen. Ik weet dus niet super veel hier vanaf en vraag me dus af of dit ook mogelijk is.

Ik heb nu in de vakantie aardig wat tijd om te gaan sporten, straks wanneer school weer begint en ik moet ook nog is werken heb ik aardig wat minder tijd hiervoor. Wat voor soort schema zouden jullie mij nu dan aanraden om mee te gaan beginnen.

Qua voeding ben ik echt een leek, ik eet een lange tijd al redelijk ongezond en dit begint een gewoonte te worden en dit moet niet de bedoeling zijn. Ik heb geen idee aan wat voor soort schema qua voeding ik moet gaan kijken met mijn eisen die ik hierboven heb neer gezet.

Ik hoop dit alles allemaal natura te kunnen doen en dus zonder supplementen. (Ik durf het te overwegen maar dan moeten jullie mij wel overtuigen haha!)

Sorry voor de wazige informatie maar probeer het te vertellen met de kennis die ik heb. Ik hoop dat jullie mij de juiste kant op kunnen helpen!

Dankjulliewel.

Laatst bewerkt:
Hey YOLO,

Ik heb wat opmerkingen en tips voor n.a.v. je verhaal hierboven.

1. Die 40% vet klopt dit? dat betekend dat jij meer dan 40 kg vet meedraagt.
2. Je wordt niet in een keer een bodybuilder.
3. Sixpack is vet% omlaag 10% of lager ongeveer.
4. Hoeveel dagen wil je trainen? Je moet dit na de vakantie doorzetten overigens.
5. Stickies over voeding goed doorlezen dan kom je al heel ver.
6. Wat bedoel jij met natura/zonder suplementen?

Ik denk dat je a.h.v. deze punten een duidelijk verhaal moet kunnen maken. Of nog meer vragen dat kan ook natuurlijk, stel ze ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hey loeka,

bedankt voor je reactie,

1. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
2. Dat weet ik.
3. Ok dankjewel voor deze informatie
4. In de vakantie maakt mij het niet zoveel uit, het is wel dat ik straks als mijn stage begint ik een stuk minder tijd heb, straks zou 4x bijv wel kunnen maar heb ik wel echt onregelmatige dagen!
5. Zal ik nu zo direct doen
6. Nouja ik wil zover mogelijk komen met alleen een goed voedingsschema en een goed trainingschema.

Dankjewel.

Sommige dingen gaan lastig worden maar kunnen wel, als eerste moet je afvallen om je spieren te kunnen zien, je zegt dat je dit met cardio wil gaan doen maar eigenlijk is krachttraining beter. Dan niet krachttraining met veel gewicht maar met veel herhalingen in je oefeningen.

Cardio is eigenlijk een extra oefening en zou je 10-15 min na krachttraining kunnen doen, of naast min 2 a 3 keer krachttraining.

Over het eten kan ik je het volgende vertellen, je wil cutten dat houd in dat je onder je toegestane calorieën, vetten en koolhydraten moet gaan zitten. Via internet heb je veel sites waar je dit kan uitrekenen met je lengte gewicht. Als ik jou was zou ik hier 400 calorieën onder gaan zetten. En verdeel je eten over de dag, dus minimaal 5 maaltijden.

Dingen die je kan eten zijn bv:

Ochtend (kan overigens ook rest van de dag)

Havermoutpap
Kwark
Broccoli
Kipfilet
Ei

Middag & Avond o.a.

Bloemkool
Spreziebonen
Spinazie
Andijvie
Kipfilet
Zalm
Kabeljauw
Rundergehakt
Rijst
Noten (walnoten en cashewnoten)

Voor het slapen gaan
Franse kwark

Drinken
Veel water (min 2 a 3 liter)
2 keer groene thee

Vergeet Brood, Aardappelen en andere dingen waar veel Koolhydraten inzitten. (en natuurlijk geen ongezonde dingen als snoep, chips, patat en sauzen).

Hey,

Ikzelf train 3 dagen in de week omdat ik ook niet meer tijd heb/wil.
Wel op vaste dagen maandag woensdag en donderdag.
Gebruik stronglift 5x5 programma. Alleen whey shake qua suplementen. Maar miss dat jij ook cardio erbij moet aangezien er wat vet van je lichaam moet. Mijn schema staat ergens tussen mijn posts.
en anders kan ik je dit sturen of je moet kijken op stronglifts.com

Uiteraard kun je ook een heel andere training kiezen, overigens weet ik ook niet of je thuis of gym gaat en wat voor gym.

suc6

Bedankt voor de informatie tot dusver, begin het allemaal al steeds beter te begrijpen. Ga me nu eerst is wat verdiepen in een voedingsschema en het uitrekenen van mijn totale behoefte op een dag.

Ok, zou het zeer op prijs stellen als iemand mij zou willen helpen met een voedingsschema, ben nu de hele tijd al aan het kloten en heb hier ook nog niet voedingschema's gezien die ook maar precies hetzelfde doel hebben als ik. Dus afvallen maar wel meer spiermassa.

ik zal die calculator ook met een korrel zout nemen

oOWpuRh.jpg

mijn stats 11% lichaamsvet en 10.4 kilo over gewicht wtf ? ik ben een fatty !!.. als ik die berekeningen bekijk mag ik dus 1.4kg lichaams vet hebben om geen fatty te zijn....

denk als je op dat punt komt dat het niet meer uitmaakt of je een fatty bent omdat je dan
3 meter onder de grond ligt tussen 6 planken..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven