AndroidHealthClinic

Beginner needs help

yolo12

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Hallo heren/dames,

Ik ben een jongeman van 19 jaar oud en ben 191 cm en weeg 107 kg (dikkertje dap ;))

Na 3 jaren bijna niet gesport heb ik nu besloten in de vakantie om toch maar weer te gaan beginnen bij de lokale sportschool. Ik heb best wel veel vetpercentage(richting 40%) maar ook redelijk wat spiermassa, mijn conditie is al een tijd redelijk bagger dus ik hoop dit ook te kunnen verbeteren.

Maar nu komt het, ik ben eigenlijk een beginner en hoop dat iemand mij hier een beetje in de goeie richting kan pushen. Ik ben vanmijzelf al best breed gebouwd en wil niet een extreme bodybuilder worden. Mijn doel is om redelijk wat Kilo's af te vallen en daarnaast redelijk 'normaal' gespierd worden, hierbij moet je denken aan een sixpack maar niet te extreem. Weet niet echt hoe ik dit moet omschrijven.

Nu heb ik al redelijk rondgesnuffelt hier op het forum om een beetje de termen te snappen etc, maar wat mij vooral opviel is dat het ook vooral per persoon verschilt.

Bulken gaat hem sowieso niet voor mij worden weeg al redelijk wat en hoop eigenlijk direct te kunnen beginnen met cardio + cutten en dit samen te combineren om af te vallen maar daarbij direct mijn spiermassa te verhogen. Ik weet dus niet super veel hier vanaf en vraag me dus af of dit ook mogelijk is.

Ik heb nu in de vakantie aardig wat tijd om te gaan sporten, straks wanneer school weer begint en ik moet ook nog is werken heb ik aardig wat minder tijd hiervoor. Wat voor soort schema zouden jullie mij nu dan aanraden om mee te gaan beginnen.

Qua voeding ben ik echt een leek, ik eet een lange tijd al redelijk ongezond en dit begint een gewoonte te worden en dit moet niet de bedoeling zijn. Ik heb geen idee aan wat voor soort schema qua voeding ik moet gaan kijken met mijn eisen die ik hierboven heb neer gezet.