Fitness Seller

Beginner voedingsschema (bulk)

Kevintj

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
81kg
Hallo beste mensen, ik ben sinds vorige week actief bezig met fitness en heb me er dan ook al aardig wat in verdiept. Ik heb een voedingsschema samengesteld, maar ik weet niet zeker of dit wel helemaal goed is. Jullie hulp/advies/verbeteringen kan ik zeer goed gebruiken. Mijn doel is het gainen van massa in een zo kort mogelijke tijd, ik volg het rippetoe schema.

Dit is wat ik doorgaans eet (op een trainingsdag)

’s Morgens

Opstaan 8:00
1 Bolletje pindakaas
250 ml melk

Ontbijt 11:00
2 Bolletjes vlees (kipfilet/varkensvlees en soms kaas)
250 ml water

Middag

Middageten 13:00
3 Bolletjes vlees (kipfilet/varkensvlees en soms kaas)
500 ml water

Voor het avondeten 15:30

30 gr eiwitshake
250 ml water

Avond

Avondeten 17:30
Wat de pot schaft (groente, aardappelen en altijd 2 stukken vlees)
Vla 200 ml
Water 250 ml
’s avonds

Pre-Workout (uur ervoor) 20:00

1 Bolletje pindakaas
250 ml water

tijdens workout: 21:00
Veel water

na workout: 22:00

Direct dextrose 50 gr + 15-30 min erna 40 gr eiwitshake
1 Bolletje pindakaas

Voor het slapen 23:30

500 gr. Kwark

Totaal : 3245 Kcal
242,5 gr. Eiwit
312,7 gr. Koolhydraten
90,5 gr. Vet

Ik heb mijn minimale dagelijkse behoefte berekent (in de sticky waarbij je dus alleen maar op een stoel zit de hele dag) en dat komt uit op 1800 kcal.

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr. Kevin

Laatst bewerkt:
Hahaha "bolletjes" pindakaas en vlees. Macros zien er goed uit maar kan me niet voorstellen dat als je dat eet je op 3245kcal uitkomt

Wat bedoel je met bolletjes vlees en pindakaas?
Ik ben nu drie maanden an het trainen en mijn doel is om uit te zetten en bij te komen,
in spiermassa weliswaar. Ik ben op zoek naar een goed voedingsschema dat past bij
deze doelen. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Gr.Kenneth :D

Ben je antilliaans ofzo alles in bolletjes maar ziet er leuk uit om mee te beginne ;)

• Topic Starter Topic Starter
Haha ja ik vind bolletjes lekker. Ik eet altijd bruine bolletjes met vlees of pindakaas :) Dus mijn voedingsschema is wel goed dan? Ik zit erover na te denken om creatine te gebruiken, echter ben ik nog niet zo heel lang aan het fitnessen. Is het dan verstandig om te beginnen en wanneer is het beste tijdstip om het te gebruiken? Moet ik het dan gebruiken na de training als ik mijn dextro ook neem en dan halfuur erna eiwitshake nemen? Sorry als ik een beetje off-topic ga, maar alvast bedankt voor de hulp.

Gr. Kevin

eerlijk gezegd mis ik veel dingen:

- noten
-vis
-havermout
eiwit shake zijn geen wonder middelen
-500 gr magere kwark per dag (AH 69 cent per stuk koop er 7 stuks voor de hele week)

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 17:09 ----------

ik adviseer geen creatine gebruiken als je natural wilt blijven...

- noten
-vis
-havermout
-500 gr magere kwark per dag (AH 69 cent per stuk koop er 7 stuks voor de hele week)

helemaal eens met je post behalve
"ik adviseer geen creatine gebruiken als je natural wilt blijven"
:haha:

- noten
-vis
-havermout

Wtf? Hoezo geen creatine als je natural wilt blijven het zijn geen steroids ofzo hoor je krijgt er alleen iets meer kracht door en het houd vocht vast..:fuu:

Wtf? Hoezo geen creatine als je natural wilt blijven het zijn geen steroids ofzo hoor je krijgt er alleen iets meer kracht door en het houd vocht vast..:fuu:

Het wordt als Naturel beschouwd, maar heb je enig idee hoeveel vlees 5g creatine is? 500g rood vlees. Daarom is het wel erg bevorderend.

Maar als je naturel wilt zijn dan mag en kan je nog wel creatine gebruiken..:rolleyes:

Alles kan, maar ikzelf vind Creatine door zijn sterke werking ook een twijfelgevalletje of het nu wel of niet natuurlijk is. Zelf houd ik het bij Whey en BCAA's.

Alles kan, maar ikzelf vind Creatine door zijn sterke werking ook een twijfelgevalletje of het nu wel of niet natuurlijk is. Zelf houd ik het bij Whey en BCAA's.
Ja oké maar officieel ben je met creatine nog wel naturel hea ;).. Ikzelf gebruik een pwo muscle&pump extra en creatine van body&fitshop en eerlijk gezegt ga ik er lekker op!

Mooi om alle reacties te zien :) Ik eet wel degelijk 500 gr. Magere kwark voor het slapen, zoals aangegeven in mijn voedingsschema. Ik ga morgen direct naar de super en beginnen met noten, elke dag een handje vol.

Ik ben anderhalf week begonnen met trainen en gebruik nu dextrose en whey shake na de training en heb nu bij bodyenfitshop.nl creatine + zakken dextrose besteld. Ik heb me goed ingelezen over creatine en het gebruik daarvan (laden en moment van inname enz.) en hopelijk kan ik zo nog meer massa gainen :) Ik kan nu al elke training minimaal 2,5 kg bij elke oefening opschroeven (rippetoe) en hopelijk ga ik dat vasthouden :)

Gr. Kevin

Veel succes.
En vergeet niet dat handje met noten he!

Over creatine zeggen ze altijd dat er een laad-fase aan zit maar dat zou ik niet doen gewoon 5 gram per dag innemen en minimaal 2,5 liter water per dag drinken dan komt alles goed!

Ja dat zou kunnen, maar door deze diagram:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Group 1: 20 g/day, for 6 days
Group 2: 20 g/day, for 6 days
+ 2 g on the following 28 days
Group 3: 3 g/day, for 28 days

Ben ik ervan overtuigd dat laden wel beter is, want anders duurt het 2 a 3 weken voordat je op je maximale creatine hoeveelheid zit, dus dan eerst 2 a 3 weken niet maximale gain. En als je dan na een maandje ook weer een maandje stopt, dan zit je net 5 dagen op je max creatine en dan stop je alweer...

Ja dat zou kunnen, maar door deze diagram:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Group 1: 20 g/day, for 6 days
Group 2: 20 g/day, for 6 days
+ 2 g on the following 28 days
Group 3: 3 g/day, for 28 days

Ben ik ervan overtuigd dat laden wel beter is, want anders duurt het 2 a 3 weken voordat je op je maximale creatine hoeveelheid zit, dus dan eerst 2 a 3 weken niet maximale gain. En als je dan na een maandje ook weer een maandje stopt, dan zit je net 5 dagen op je max creatine en dan stop je alweer...
Snap wat je bedoelt maar wat heb je liever? binnen 6 dagen al het resultaat zien of dat je opbouwend resultaat ziet en niet supersnel, Ik deed zelf de eerste keer ook een laadfase maar daarna niet meer gebruik het nu ook gewoon zonder 4 weken tussendoor te stoppen omdat het nog steeds niet bewezen is dat je natuurlijke creatineaanmaak stopt.. Heb dit gehoord van een sportbegeleider van onze sportschool.

Terug
Naar boven