XXL Nutrition

Beginner wil een startpunt

Dropkick

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
85kg
Ik ben momenteel 28jaar. En zou graag beginnen met fitness. Ik heb altijd intensief sport gedaan en nooit op men eetgewoontes moeten kijken. Ik speelde bij 3 minivoetbalploegen en ook nog eens bij een veldvoetbalploeg. Enkel op maandag was ik dus niet aan het sporten maar dan ging ik nog joggen.

Helaas 3jaar geleden sloeg het noodlot toe en door een ernstige blessure aan mijn knie kan ik niet meer voetballen. Zelfs joggen is uitgesloten als ik niet op latere leeftijd wil blijven manken of het risico wil lopen een prothese moeten zetten. Mijn knie speelt mij de dag erna al parten dus voetbal of joggen heb ik echt wel opgegeven.

Sinds men blessure heb ik echter altijd blijven eten als er voor en ben ik redelijk wat gewicht bij gekomen. Vooral aan men buik. Tot op een punt dat ik mij er echt niet meer goed bij voel. Ik voel ook dat veel minder kracht heb ik men armen en benen. Ik ben 1m70 en weeg 89kg.

Ik zoek dus een eetschema en oefeningen om buikvet te verbranden en geleidelijk aan weer wat vorm aan men lichaam te geven. Eventueel vetverbranders of thee aankopen is geen probleem maar wil het vooral door oefeningen en een aangepast dieet doen. Joggen en oefeningen waarmee ik men knie zwaar belast zijn echter uitgesloten. Ik heb mij wel een hometrainer aangeschaft. Fietsen en zwemmen vormen geen probleem voor men knie. Momenteel rijd ik 5 keer per week een 45min op men hometrainer. Dit sinds ik mijn hometrainer heb aangekocht 6/02/2012. En drink ik veel water en heb ik de cola al verbannen.

- onderhoud in kcal berekenen
- hier 500kcal onder gaan zitten
- 3x per week 1u krachttraining doen
- 3-5x per week 1u intensief cardio doen
- afwachten of dit werkt (waarschijnlijk wel;))

Krachttraining helpt spieren behouden/opbouwen tijdens afvallen (opbouwen alleen als beginner obv). Ook verbrand je nog redelijk veel tijdens krachttraining en gaat je onderhoudsniveau omhoog als je meer spieren krijgt.

• Topic Starter Topic Starter

Krachttraining helpt spieren behouden/opbouwen tijdens afvallen (opbouwen alleen als beginner obv). Ook verbrand je nog redelijk veel tijdens krachttraining en gaat je onderhoudsniveau omhoog als je meer spieren krijgt.

Hoe bereken je onderhoud in kcal... er staan zoveel topics hier en vind niet onmiddelijk een formule terug. Of moet je dit laten berekenen ergens?
Heb mij in weekend ook gewichten gekocht en heb oefeningen opgezocht. Ben ook begonnen met sit-ups en pompen s'morgens en s,avonds.

Nou heb ik de ballen verstand van afvallen, maar is 500kcal onderhoud + 3* cardio niet veel te veel?

Ik heb zelf ook nog nooit aam afvallen gedaan maar kdacht dat -500kcal + paar uur cardio standaard was. Misschien beginnen met alleen -500kcal dan idd. ;)

Onderhoud berekenen is googlen, of typ het hier ff in in de zoekbalk. Et is wel een beetje natte vingerwerk maar het geeft je een indicatie.

Ik heb zelf ook nog nooit aam afvallen gedaan maar kdacht dat -500kcal + paar uur cardio standaard was. Misschien beginnen met alleen -500kcal dan idd. ;)

Onderhoud berekenen is googlen, of typ het hier ff in in de zoekbalk. Et is wel een beetje natte vingerwerk maar het geeft je een indicatie.

Ja heb het opgezocht maar kom soms wel op uiteenlopende resultaten. Heb zo een beetje de guldenmiddenweg dan maar gekozen. Ik at dus veel te veel brood. Wist niet dat het zo een dood doener was. En mijn vlees heb ik ook moeten halveren om er te komen. Kortom ik at veel te veel.

Nu op 7 weken ben ik al wel 7-8kg vermagert. Dat is al heel goed. Zeker omdat ik de eerste week niet echt op men eten heb gekeken. Begin ook minder spierpijn en stijfheid te voelen maar het volgend probleem is dat ik niet juist weet hoe ik mijn spieren moet beginnen trainen. Ik google een beetje naar oefeningen. Nu weet ik niet of ik dit op men eentje thuis kan blijven doen. Is het beter om te trainen in een fitness en is het verstandig om suplementen te nemen of kan ik beter zonder blijven trainen?

Ik spendeer gemiddeld 2uur per dag oefeningen. 1uurtje fietsen op hometrainer, en dan met gewichten en sit-ups en of pompen. Dat is ook beetje het maximum van tijd dat ik in de week kan spenderen. Moet ook nog werken. In weekend ben ik ook begonnen met zwemmen... 2 keer 25minuten baantjes trekken. En dat ga ik de komende weken iedere zaterdag doen. In de voormiddag is het daar eigenlijk nog wel ontspannend vertoeven.

Het is idd veel beter om bij een sportschool te trainen. Thuis zijn groepen als rug/benen lastig te trainen als je geen complete homegym aan wilt schaffen. Situps en pushups worden op een gegeven moment zo makkelijk dat je er geen vooruitgang meer mee boekt.

Supplementen zijn niet nodig, de enige die je kan overwegen is whey in het geval dat je moeite hebt om genoeg eiwitten binnen te krijgen. De rest heeft geen meerwaarde nu

Ja een volledig gym aankopen ligt net niet binnen men budget :p
Zal volgende week een eens zien wat er hier in de buurt zo al ligt. Thuis trainen was voor mij gewoon makkelijk, je verliest geen tijd en kan trainen zodra je tijd hebt.

Zal alvast eens opzoeken of ik baat bij heb whey... het was gewoon dat ik overal reclame en in topics lees over supplementen en vetverbranders...

Simpel door men eetgewoonte aan te passen en alle dageln op mijn hometrainer te kruipen ben ik aardig wat gewicht verloren. Vanmorgen stond ik 78kg. Dat was aardig meer als wat ik verwachte op zo een korte tijd.

Dit is ongeveer het gewicht dat ik wil vasthouden. Geloof me eens ik de grens van 82 bereikt had ging het nog heeeel traag vooruit. De laatste 4 kg is tergend traag gegaan maar als ik onder 80 kg kan blijven ben ik tevreden.

Maar mijn buik ziet er redelijk slecht uit. Duurt het lang voor de huid zich aanpast... of kan ik hier oefeneningen voor doen ???
Moet wel toe geven dat ik bijna enkel en alleen sport op men hometrainer getraind heb en heb een paar spinning marathons gedaan de afgelopen weken.

Was gaan kijken naar een fitness gelegenheid bij ons in de stad maar ik vond de mensen daar onvriendelijk en kort. Het enige wat ze zeiden waren promoties, abonnementen en prijzen. Maar vragen wat men doel was of hoe we iets gingen bereiken kwam er niet. Zelfs niet als ik zelf over wou beginnen. Was precies puur om geld en winst te doen.

Terug
Naar boven