XXL Nutrition

Beginner

Cee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
53kg
Hallo

ik ben hier net nieuw, ik ben 15 jaar 1m 63 en 54kg

Er heeft iemand mij gezegt dat ik tussen de 15 a 20 reps moet maken maar krijg ik daar massa van want ik zou graag massa krijgen

Stickey's, stickey's en nog eens stickey's

nee, 15+ is voor conditie (3 setjes)
1-7 of minder voor kracht (4 setjes)
8-10 voor massa (4 setjes)

niet naar die instructeurs met hun 15 reps luisteren

stickies lezen trouwens

ohja
welkom!

OF neem creatine!! maar met whey zou ik nog ff wachten dat is te heftig.

• Topic Starter Topic Starter
Stickey's, stickey's en nog eens stickey's
Wat zijn stickey's ???

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

nee, 15+ is voor conditie (3 setjes)
1-7 of minder voor kracht (4 setjes)
8-10 voor massa (4 setjes)

niet naar die instructeurs met hun 15 reps luisteren

stickies lezen trouwens

ohja
welkom!
Het kan dus geen kwaas als ik nu al met massa begin?

ik zou nog een paar jaar wachten tot je met massa begint!

sticky's zijn fora delen of sub- fora/topics

voor massa zou ik tussen de 8 en de 15 herhalingen gaan, eventueel 5x5 kan ook nog.

variantion is the key ;)

Moet je heel veel groenten en fruit eten!

Bij opleidingen gericht tot sport en fitness wordt vaak maar 1 soort schema gehanteerd.
Dat is dus. Alles 3x15. Kan leuk zijn om zoiets te doen maar dat schiet op den duur ook niet echt op.

Hier op het forum wordt beginners vaak rippetoe aangeraden. Verdiep je hier een beetje in en ook in de voeding, die ga je nodig hebben. Begin rustig aan, je hebt tijd zat.

goed eten
goed rusten
6-12 reps maken per set.
goed schema maken/regelen

Hey dat is toevallig ik was 13, 1.63 en 54kg dus zelfde lengte & gewicht :D
Ik denk dat je eerst maar gewoon wat je nu eet moet verdubbelen maar dan wel schoon eten dus geen burger king etc. bijvoegen. Begin maar met meer opscheppen 's avonds.
Om verder te leren kun je het beste zelf gaan lezen (zoals andere al zeggen: stickies over training en voeding) dan heb je altijd eigen kennis en kun je je eigen vragen grotendeels beantwoorden.

• Topic Starter Topic Starter
Hey dat is toevallig ik was 13, 1.63 en 54kg dus zelfde lengte & gewicht :D
Ik denk dat je eerst maar gewoon wat je nu eet moet verdubbelen maar dan wel schoon eten dus geen burger king etc. bijvoegen. Begin maar met meer opscheppen 's avonds.
Om verder te leren kun je het beste zelf gaan lezen (zoals andere al zeggen: stickies over training en voeding) dan heb je altijd eigen kennis en kun je je eigen vragen grotendeels beantwoorden.
Dat is nu juist het probleem ik eet veel maar niet gezond???
En zelf mijn eten maken kan ik niet:)

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

goed eten
goed rusten
6-12 reps maken per set.
goed schema maken/regelen
Rust wat is rust ik train 4 keer in de gym en dan nog is 3x maal voetbal (2x maal training en 1x maal match )

:D
Dat is nu juist het probleem ik eet veel maar niet gezond???
En zelf mijn eten maken kan ik niet:)

Dan moet je mama maar duidelijke uitleggen wat je wilt bereiken (NADAT JE BENT INGELEZEN DOOR DE STICKY"S) en dat ze daarom gezonder eten voor je moet maken.
Wellicht gaat ze met je meedoen!

Zonder goede voeding hoeft je echt niet aan massa te denken, tenminste....MASSA"S VET, da's niet zo moeilijk.:D

Eerst voedingsschema en daarna KT schema.

Aantal reps en setjes is niet het belangrijkste, als je je spieren maar genoeg belast. HOE? Dat kan op vele manieren. Ook daar heb je sticky's voor. Kijk maar bovenaan elk subforum, daar staan ze.

Kant en klare oplossingen daar doen we niet aan. Je helpen en advies geven nadat je je eigen schema's hebt gepost....dat doen we graag;)

Waarom blijven die jochies die geen sticky's lezen steeds terug komen? HEt lijken wel vliegen op een stuk stront. :D

Het is zo , stront heb je nou eenmaal altijd en vliegen ook , dus de combinatie van de 2 is onvermijdelijk !

Nu ontopic : Lees de stickies over voeding en tiener bodybuilding en fitness , alles van informatie dat je nodig hebt staat erin !.

Terug
Naar boven