XXL Nutrition

Beginners hulp gevraagd ;)

Shogan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
13%
Beginners , hulp gevraagd ;)

Hallo iedereen , Ik ben eigenlijk just begonnen met fitnessen ( 1 week geleden of zo ).
Ik heb een lengte van 1m78
Ik heb een gewicht van 66KG
en ik ben 19 jaar oud
en heb een +- 14% vet index.

-Ik heb veel gelezen op de forum maar ik blijf eigenlijk met vragen als :
Wat als je (vb. juist niet genoeg eiwitten binnenkrijgt ? vb 120g ipv 132g
Heeft dat dan een invloed op je spiermassa?.
-mijn 2de vraag is: Als ik vb machine gebruik die bedoeld is om je borst te trainen , dan voel ik eigenlijk meer mijn schouders werken dan mijn borst
wilt dat zeggen dat ik het verkeerd doe ? :(

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
als je een oefening doet voor je borst en je voelt verzuring in je schouders doe je het idd fout.
net zoiets als je vraagt ik doe een oefening voor mijn armen en ik voel het in mijn benen :P

• Topic Starter Topic Starter
*

als je een oefening doet voor je borst en je voelt verzuring in je schouders doe je het idd fout.
net zoiets als je vraagt ik doe een oefening voor mijn armen en ik voel het in mijn benen :P

Hahahah , maar het probleem is is dat ik door een "trainer" geassisteerd word en volgens hem wordt dat wel juist uitgevoerd.

Hoe ziet je voedingsschemaeruit? Typ het eens neer hier wat je eet op een dag.
Stel je eet een dag net ff een klein beetje minder is dat echt geen ramp. Omdat je beginner bent zal je toch wel groeien..

Hoe ziet je trainings schema eruit? Welke spiergroepen en welke oefeningen doe je ervoor?

En als 3e.. zelf uitzoeken hoe je oefeningen moet doen en niet teveel op die trainers vertrouwen. Vaak weten die er weinig van..

Hoe ziet je voedingsschemaeruit? Typ het eens neer hier wat je eet op een dag.
Stel je eet een dag net ff een klein beetje minder is dat echt geen ramp. Omdat je beginner bent zal je toch wel groeien..

Hoe ziet je trainings schema eruit? Welke spiergroepen en welke oefeningen doe je ervoor?

En als 3e.. zelf uitzoeken hoe je oefeningen moet doen en niet teveel op die trainers vertrouwen. Vaak weten die er weinig van..

Mijn eet schema:
'S morgens : Kopje thee met 2 boterhammen meestal kaas

's middags 3 boterhammen met salami of zo en een drankje ( cola of zo )

's avonds is het warm eten en dat varieert vaak: van vlees tot kip , vis , rijst , ...
en na dat ik begonnen ben met trainen heb ik besloten om meer melk te drinken ( +- half liter per dag )

En wat mijn training schema betreft , wil ik vooral aan mijn borst en rug spieren werken , vaak zijn et 4 sets van 15 - 12 - 10 -8

Alvast bedankt voor je reactie

lees voeding sticks man, dat is veel te weinig

haha ja je moet echt even voeding sectie wat gaan lezen... je lichaam heeft bouwstoffen nodig om te groeien en jij echt veel te weinig

haha ja je moet echt even voeding sectie wat gaan lezen... je lichaam heeft bouwstoffen nodig om te groeien en jij echt veel te weinig

Kan iemand mij een goede link geven aub ,
Kheb om de forum proberen te zoeken maar niet erin geslaagd om iets te vinden
alvast bedankt :D

Bekijk de stickies in de secties in het onderdeel voeding, en gezien je het net begonnen met fitnesses zou ik eigenlijk alle onderdelen goed bestuderen. Neem er de tijd voor scheelt je veel frustaties en onnodige vragen in de toekomst

Dat is nou weer ff overdreven :p bij borst oefeningen gebruik je soms ook je schouders (bankdrukken bijv). ik zou het wat lichter proberen, aangezien je de oefening volgens je trainer goed uitvoert

Bij mij werkt het altijd goed als ik de rug aanspan dan voel ik de borst veel beter dan als ik mijn rug niet aanspan. En dit is vooral bij dumbbell fly. bench press heb ik niet echt een trick gewoon goed uitvoeren ;)

Dat is nou weer ff overdreven :p bij borst oefeningen gebruik je soms ook je schouders (bankdrukken bijv). ik zou het wat lichter proberen, aangezien je de oefening volgens je trainer goed uitvoert
Trainers zijn niet hardcore :(

Hallo iedereen , Ik ben eigenlijk just begonnen met fitnessen ( 1 week geleden of zo ).
Ik heb een lengte van 1m78
Ik heb een gewicht van 66KG
en ik ben 19 jaar oud
en heb een +- 14% vet index.

-Ik heb veel gelezen op de forum maar ik blijf eigenlijk met vragen als :
Wat als je (vb. juist niet genoeg eiwitten binnenkrijgt ? vb 120g ipv 132g
Heeft dat dan een invloed op je spiermassa?. ja, ga jij dit merken? wss niet
-mijn 2de vraag is: Als ik vb machine gebruik die bedoeld is om je borst te trainen , dan voel ik eigenlijk meer mijn schouders werken dan mijn borst
wilt dat zeggen dat ik het verkeerd doe ? :( misschien, incline bench press is bvb voor zowel borst als anterior delts dus kan zijn dat dit bedoeling is

Alvast bedankt!

Een paar tips:
1. leer eten
2. leer lezen
3. leer eten
4. leer trainen
5. leer eten
6. eet

:pround 2!

:pround 2!

Terug
Naar boven