XXL Nutrition

Help een beginner op weg

Bezoekers in dit topic

Ergens gaat er wat mis in je berekening volgens mij. Startgewicht had je een VVM van 70,97kg en 2 maanden later 74,48 kg vvm. Oftewel je bent in 2 maanden tijd 10% gezakt in BF maar wel 3,5 kg spiermassa aangezet.

Of je behoord bij de lucky few. Hoe heb je je VP laten meten ?

Sorry, maar het is toch echt zo. In de sportschool op dezelfde manier gemeten door dezelfde persoon.
Het is niet zo dat ik daarvoor nooit gesport heb he. Heb alleen een lange tijd stilgestaan
 
Oke ja als je zegt dat het zo is geloofd ik je hoor, vindt het alleen een wonderbaarlijke prestatie.
 
Oke ja als je zegt dat het zo is geloofd ik je hoor, vindt het alleen een wonderbaarlijke prestatie.

heel eerlijk was dit mijn doel over 4-6 maanden, dus ben net zo verrast als jij haha. Blij verrast uiteraard :) ik merk de laatste tijd wel dat het nu echt wel aan het stagneren is.. daarom ben ik nu weer op onderhoud en soms er iets boven aan het eten. 2 weekjes en dan weer door richting 10%
 
maar volgens mij verneuk ik TS zn topic nu een beetje haha

Excuus
 
Zie mijn eerdere log.
Ik ben eind april begonnen met de volgende stats:

184cm
94kg
24,5% BF
Buikomtrek 100cm



Nu (2 maanden later)
87 kg
14,4% BF
Buikomtrek 87cm


Dus ja het kan zeker wat je wil
MITS; je je voeding optimaal hebt, en niet net wel, net niet; gewoon perfect. ik zat 500kcal onder mijn onderhoud
MITS; je discipline hebt, want er zijn dagen dat je er even flauw van bent, doorzetten en je hebt er snel weer zin in
MITS je je trainingen goed doet, oftewel naar de gym gaan!!

Cardio heb ik zelf niet veel gedaan. na elke training 15-20 minuten max.

Succes in ieder geval :)

Dat zijn nette resultaten, respect! Voeding ga ik morgen voor zitten, mijn kladje ziet er vooralsnog goed uit. Ik kom uit op 3217 kcal met een ratio van 50/30/20 KEV. Discipline heb ik genoeg en daar ben ik dan ook totaal niet bang voor, de trainingen zijn het leukste deel, vind ik. Ik heb een aantal weken lang uitvoerig filmpjes bekeken met mijn zwager en deze vervolgens in de hersenpan gestampt. Samen hebben we gekeken naar vorm en techniek en houden elkaar daarin in de gaten.

Ik noem het liever geen cheat maar een refead. 1x in de zoveel tijd afhankelijk van je vp +500 boven je onderhoud eten. Uit mijn hoofd boven de 12% 1x in de 2 weken en onder de 12% 1x per week

Duidelijk, ga ik in mijn schema bijvoegen! Bedankt.

maar volgens mij verneuk ik TS zn topic nu een beetje haha

Excuus

Geen probleem, ik ben niet zo moeilijk. Vind het juist fijn dat je jouw ervaringen deelt! :thumb:
 
Dat zijn nette resultaten, respect! Voeding ga ik morgen voor zitten, mijn kladje ziet er vooralsnog goed uit. Ik kom uit op 3217 kcal met een ratio van 50/30/20 KEV. Discipline heb ik genoeg en daar ben ik dan ook totaal niet bang voor, de trainingen zijn het leukste deel, vind ik. Ik heb een aantal weken lang uitvoerig filmpjes bekeken met mijn zwager en deze vervolgens in de hersenpan gestampt. Samen hebben we gekeken naar vorm en techniek en houden elkaar daarin in de gaten.



Duidelijk, ga ik in mijn schema bijvoegen! Bedankt.



Geen probleem, ik ben niet zo moeilijk. Vind het juist fijn dat je jouw ervaringen deelt! :thumb:


Top!
Wat is je kcalbehoefte? of is dat de 3217 wat je aangaf?
 
BMR is 2100 kcal.
Onderhoud is 3780 kcal afgerond.

Stats:
Geslacht:
Man
Leeftijd: 25
Lengte: 189 cm
Gewicht: 93 kg
Middel: 93 cm
Nek: 40 cm

bf%: 19,1
KG Vet: 17,7
VVM: 75,3
 
oke. als je ergens hulp in je schema nodig hebt plaats hem hier dan gewoon hor.

De meeste hulp heb ik ook op dit forum gehad.
Door veel (HEEL VEEL) te lezen en te vragen
 
Ik lees heel veel inderdaad maar dat doe ik altijd voordat ik ergens aan begin; als je iets doet, doe het dan meteen goed!

Schema ga ik sowieso nog plaatsen, als die klaar is. Het is nooit verkeerd als er even meerdere mensen hun licht op laten schijnen ;)

Overigens mijn stats in mijn vorige post bijgevoegd.
 
En wat is dan het advies?

Gewoon 1x in de 3 weken één dag op onderhoud gaan zitten? Hoe moet ik dat zien?

1x elke week is beter, geen schrik hebben voor diene cheat, meer voordelen dan nadelen
 
BMR is 2100 kcal.
Onderhoud is 3780 kcal afgerond.

Stats:
Geslacht:
Man
Leeftijd: 25
Lengte: 189 cm
Gewicht: 93 kg
Middel: 93 cm
Nek: 40 cm

bf%: 19,1
KG Vet: 17,7
VVM: 75,3

Bovenstaande stats zijn van 24/6


Vandaag

Geslacht:
Man
Leeftijd: 25
Lengte: 189 cm
Gewicht: 90 kg (- 3kg)
Middel: 89 cm (- 4cm)
Nek: 38 cm (- 2cm)

bf%: 17,64 (- 1,46%)
KG Vet: 15,88 (- 1,82kg)
VVM: 74,12 (- 1,18kg)

Wat vinden jullie, ga ik te hard?
 
Mijn doel
Wat is dan wel mijn doel? Nou, dat is eigenlijk niet zo moeilijk. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik er een hobby aan heb. Daarnaast wil ik graag wat meer energie en conditie opbouwen. Wat meer kracht opbouwen, een actiever leven hebben en mijn suikers beter onder controle kunnen houden(bewegen en goede voeding). Daarnaast zou het super zijn als ik daar een ‘modellenlichaam’ aan over houdt.

Dat wil zeggen; een goed zichtbare sixpack, flinke borsten, goed gevulde armen, goed gevulde benen en een sterke rug. Ik verwacht hier ongeveer een jaar mee bezig te zijn, intensief.

Ofwel, als ik er een leuk lichaam aan over houdt vind ik dat helemaal super maar is niet mijn primaire doel.

Ik ben nu twee weken serieus aan het trainen en kan daadwerkelijk merken dat ik er meer energie van krijg etc. Volgens mij ook al wat vet verloren, iets wat ik helemaal super vind. Heb vervolgens eerst gemeten wat ik normaal gesproken zo'n beetje at en wil dan nu ook een serieus voedingsschema in elkaar zetten. In deze twee weken ben ik al langzaamaan meer gaan eten. Vanaf maandag wil ik me gaan vasthouden aan die 3200 kcal.

Bepaalde cup maat in gedachte?
 
Bovenstaande stats zijn van 24/6


Vandaag

Geslacht:
Man
Leeftijd: 25
Lengte: 189 cm
Gewicht: 90 kg (- 3kg)
Middel: 89 cm (- 4cm)
Nek: 38 cm (- 2cm)

bf%: 17,64 (- 1,46%)
KG Vet: 15,88 (- 1,82kg)
VVM: 74,12 (- 1,18kg)

Wat vinden jullie, ga ik te hard?

je bent wel veel verloren
 
Maar is het te? Of ben ik gewoon ook vocht kwijtgeraakt?

Onderste drie waardes zijn wellicht niet geheel accuraat aangezien die uit een calculator komen. Maar de vorige stats zijn met dezelfde calculator berekend.
 
1 kg VVM per week is echt veels te veel, ik zou meer rond de 500 gram per week verliezen.
meet uw VVM niet met een calculator maar met huidplooimeter.
 
Vond het zelf ook al redelijk rap gaan ja. Daartegenover staat echter wel dat het mijn eerste echt serieuze week was, als het goed is neemt het tempo af toch?

Denk dat ik het nog even een weekje aankijk, anders kcal's omhoog gooien. Vind het zelf niet zo heel erg om iets spiermassa te verliezen, had toch nog niks opgebouwd. Ik begin meteen met een cut hè, om vervolgens een bulk in te zetten.
 
je hebt nog niets opgebouwd zeg je maar je wilt wel al spieren verliezen, raar
ik zou eerst beginnen met spieren op te bouwen want hoe meer je er gaat hebben hoe sneller je gaat vet verliezen.
 
Ik zat redelijk hoog wat betreft vetpercentage dus ik dacht ik ga eerst cutten naar 10-12% om vervolgens een flinke bulk in te zetten. Het leek me niet verstandig om te bulken met een vetpercentage van 20%. Daarnaast wil ik graag gemotiveerd blijven, vandaar mijn keuze om te cutten. Zoals in de stats te zien zijn er resultaten en dit houdt me gemotiveerd, echter gaat het misschien wat te hard.

Maar jij verteld me nu dat het verstandiger is om te gaan bulken?
 
Back
Naar boven