AndroidHealthClinic

Beginners vraag (staat niet in stickys)

Flevoland25

Novice
Waardering
0
Even een vraag,..

Ik ben een echte novice, sinds ik hier posts lees merk ik dat ik eigenlijk een verkeerd beeld over mijn training en voeding heb. (leer momentje) ik zou dan ook graag jullie mening horen.

Ik wil graag groeien en sterker worden. Puur natuur!

Mijn interpretatie van voeding:

"Ik eet, daar waar mogelijk eiwitten, omdat ik anders niet groei"
"Ik let er op dat ik niet te veel vet eet, geen sauzen etc."
"Ik drink tijdens mijn training 1 kleine eiwit shake, dat helpt??"
"Ik drink na mijn training 1 groote shake, omdat dit helpt mijn spieren te herstellen"

ik drink:
Koffie(met 1 suikerklontje), thee(suiker), melk, water, spa (rood/blauw)

en drink geen: Frisdranken met suiker.

Mijn training:
om de dag trainen:
Dag 1: Borst-Benen-Biceps-Buik
Dag 3: Rug-schouders-triceps-Buik
Dag 5: Borst- Benen- Biceps-Buik
Dag 7: Rug- Schouders-Triceps-Buik

Verkort idee van mijn sets:
3 oefeningen per spiergroep, 3 sets
15 herhalingen- 12 herhalingen 10 herhalingen (soms 4e set van 8reps)
gewicht steeds iets zwaarder.

Ik word wel sterker maar groei niet.

Vraag:
Is dit het juiste trainingschema?
Zo ja, help! mijn voeding is niet goed....

zo niet, help me out!

Ik ben heel erg gemotiveerd, en heb geen probleem met veel eten, maar wil wel weten WAT ik eet en WAT het voor impact heeft nu en later (last van maag problemen etc.)

Alvast bedankt en met hartelijke groeten,
Patrick.

Om te groeien moet je boven onderhoud gaan eten. Je moet dus berekenen hoeveel je verbruikt op een dag en daar iets van 500 KCal boven gaan zitten. Succes met de stickies nog een keer doorlezen ;) Er zal er vast wel één zijn over "bulken". Daar moet genoeg informatie te vinden zijn over hoe je moet groeien ipv alleen sterker worden. Probeer daarna een goed voedingsschema op te stellen.

goeie 1e post man
altijd leuk als er leden bijkomen die goed gemotiveerd zijn
post anders es een foto van hoe je lichaam er momenteel bij staat
zo kunnen we misch gerichter tips geven
je schema ziet er volgens mij niet slecht uit
maar als je geen groei hebt,schort er iets met je training of je voeding (of zelfs eventueel je rust, dat je te weinig je spieren laat rusten of te weinig slaapt)
misch eet je niet genoeg calorieën, wat je ook kan doen is gewoon elke spiergroep 1 keer per week trainen (dan wel telkens goed zwaar gaan en goed vermoeien) en dat telkens die spiergroep een week laten rusten
dus bvb schema
dag 1 borst biceps
dag 2 benen kuiten
dag 3 schouders onderarmen
dag 4 rug triceps
weet wel dat een algemene gouden tip voor massatoename niet bestaat, elk lichaam is anders en reageert anders op verschillende prikkels zoals soort training en voeding
dus experimenteren is int begin de boodschap
veel suc6

• Topic Starter Topic Starter
dus bvb schema
dag 1 borst biceps
dag 2 benen kuiten
dag 3 schouders onderarmen
dag 4 rug triceps

Hoi Spark,
bedankt voor je reactie, dit lijkt me een prima schema..
Wellicht beter dan wat ik nu doe, eerst rug en dan schouders is wel zwaar en ik ben mijn energie al kwijt voor ik uberhaupt toe kom aan triceps.

Ik ga die van jou eens proberen.
Ik ben geen beginnende gewicht heffer, ik train bij elkaaar ruim 3 jaar, en heb kort benchpress competities gedaan (top was 95K) maar heb nog nooit echt aan voeding gedacht, nu ik na 1 jaar niets doen door omstandigheden merk dat ik rond mijn middel dikker ben geworden ben ik me bewust van het belang van voedsel..

Ik ben onderstussen dan ook wat kilotjes kwijt maar nog niet voldoende.
Ik box 2 dagen in de week m.i.v. volgende maand en wil 3 dagen trainen in de sportschool. Voor die tijd een goed energie verbruik berekenen lijkt me dus wel zo verstandig wil ik nog in staat kunnen zijn om te werken overdag...

Jou schema geeft ook iets meer flexibiliteit i.v.m. boxen,..
Thnx.

Ik zal mijn foto`s vanavond na het werk even posten, koud en warm zodat ik wat gerichte tips kan krijgen voor dat mooie strakke lichaam,......

• Topic Starter Topic Starter
De foto`s staan nu in mijn profiel.. publiekelijk...
Kon maar niet uitvinden hoe ik fotos kan showen in het bericht zelf... maargoed.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Terug
Naar boven