Fitness Seller

Begonnen!

tobo

Novice
Waardering
0
Hallo allen.

Ik ben t.b word dit jaar 32 jaar.
Ik ben altijd een lichtgewicht geweest maar daar wil ik dus verandering in maken.
Ik ben eind februari begonnen met pushups te doen in 7 verschillende manieren en wat meer beginnen eten.
Ik ben 1m72 groot en woog eind februari nog 57,5 kilo rond dit gewicht hang ik al jaren.
Nu 6 weken laten weeg ik 61,5 kilo dat is dus plus 4 kilo in 6 weken. Uiteraard blij maar mijn doel is 75 kilo dus hier moet nog aan gewerkt worden!

Afgelopen weekend heb ik me een dumbells set en bankje aangeschaft. wil me hier 3a4 keer per week een uur fullbody gaan trainen. Ik zie er momenteel mager maar gespierd uit, moet dus vooral in algemeen struiser worden.

De kcal die ik nodig heb is 2400, daar moet ik dus 500 bij gaan doen

Mijn voeding wat ik nu reeds een week aanhoud is volgende

6u30 100gram havermout 250 halfvol melk
8uur na 13 km fietsen naar werk werk 1 banaan
9u30 5 meergranen of volkoren sneden met kip, kaas of droogworst
12u35 idem hierboven
15uur koek of fruit tijdens werktijd
17uur avondeten. Wij eten veel gezond. Kip rijst,vlees, pasta patat bonen etcetera. Eet zoveel als ik op kan, 2 a 3 vol borden
19uur 250 ml kwark of havermout 100gram met 250 melk
21 uur eiwitshakes eiwitshake met 250 halfvol melk
22uur a 22u30 slapen

Ik heb een tupperware drinkfles van 750 ml welke ik 3 keer leeg drink op een dag is dus meer dan 2 liter water per dag.

Eventuele tips, aanmerkingen altijd welkom.

Laatst bewerkt:
4 kilo in 6 weken is netjes , ik snap dat je snel je doel wilt bereiken maar zorg dat je ook niet opeens teveel gaat eten.
Zeker op je huidige gewicht en leeftijd, zou ik mikken op 1 à 2 kilo per maand.
Zeker in het begin heb je echt niet gigantische hoeveelheden nodig om te groeien.
Dus merk je dat het iets te snel gaat, ook al brengt dit je sneller bij je streefgewicht, schroef de calorieën dan iets terug.
Alles wat je meer aankomt is vet en moet je ook weer kwijtraken.

• Topic Starter Topic Starter
Die 4 kilo op 6 weken is nog niet van het eten.
Heb veel pushup oefeningen gedaan. Alsook buikspieren. De spieren, vooral buik,schouders en borst komen er al mooi uit.
Daar ik struiser wil worden en niet een gespierde panlat, heb ik mijn voedingschema opgevoerd en zijn er dumbells gekomen voor ook mijn rug benen en biceps.

Ik ben altijd mager geweest, lijkt me zi ongeloofwaardig dat ik niet te veel mag gaan eten omdat er anders teveel vet komt.

Hierbuiten fiets ik ook 26 km per dag en 5 dagen per week (woonwerk)

Die 75 kilo hoeft echt niet snel te gaan. dat is gewoon mijn einddoel 75 kilo droog gespierd en van zodra ik dat bereikt heb dit proberen aanhouden.

Ik eet nu meer, maar heb ook nu de indruk dat ik meer honger heb desondanks ik al meer eet.

Die 4 kilo op 6 weken is nog niet van het eten.
Heb veel pushup oefeningen gedaan. Alsook buikspieren. De spieren, vooral buik,schouders en borst komen er al mooi uit.
Daar ik struiser wil worden en niet een gespierde panlat, heb ik mijn voedingschema opgevoerd en zijn er dumbells gekomen voor ook mijn rug benen en biceps.

Ik ben altijd mager geweest, lijkt me zi ongeloofwaardig dat ik niet te veel mag gaan eten omdat er anders teveel vet komt.

Hierbuiten fiets ik ook 26 km per dag en 5 dagen per week (woonwerk)

Die 75 kilo hoeft echt niet snel te gaan. dat is gewoon mijn einddoel 75 kilo droog gespierd en van zodra ik dat bereikt heb dit proberen aanhouden.

Ik eet nu meer, maar heb ook nu de indruk dat ik meer honger heb desondanks ik al meer eet.

Ik zeg niet dat je niet veel mag eten, zeg alleen dat als je 2 kilo per maand aankomt het geen zin heeft om nog meer te eten. Van meer eten kan je idd meer honger krijgen, en als je zoveel fietst enzo zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

meer honger is normaal, als je een tijdje elke 3u iets eet, dan raak je daaraan gewend en word je lastig als je een keertje 4u zonder eten zit :)

Als je nou eens de auto neemt naar het werk? dan zul je wel bijkomen

Heel de winter maanden ga ik met de auto en alle regendagen. en ook maar tegen 25 per uut. helpt ook mede aan mijn beenspieren en uithoudingsvermogen.

Zo ben ik ook begonnen (jaar geleden) push ups, pull ups, dumbells aangeschaft.
Op een gegeven moment rugzakje met schijven erin (voor de push ups).
Inmiddels bank, barbell, meer schijven aangeschaft.

Zeker in het begin zul je veel vooruitgang boeken.
Gewoon stug en gedisciplineerd door blijven trainen.

Komt goed :)

Zo ben ik ook begonnen (jaar geleden) push ups, pull ups, dumbells aangeschaft.
Op een gegeven moment rugzakje met schijven erin (voor de push ups).
Inmiddels bank, barbell, meer schijven aangeschaft.

Zeker in het begin zul je veel vooruitgang boeken.
Gewoon stug en gedisciplineerd door blijven trainen.

Komt goed :)

Hey marr, jij bent al oudere generatie. Ik zie hier al dat jong geweld, dacht dat ik zelf al aan de late kant begonnen was.

Waar ik op moment aan twijfel, de workouts met dumbells. Heb nu 6 kilo per arm, gaat me gemakkelijk af tot de 15de rep, dan ist echt.. Werken.
Moet ik zwaarder gewicht, zodat het al zwoegen word bij bv de 8ste rep of Gewoon zoals nu tot failure?.

Hey marr, jij bent al oudere generatie. Ik zie hier al dat jong geweld, dacht dat ik zelf al aan de late kant begonnen was. Waar ik op moment aan twijfel, de workouts met dumbells. Heb nu 6 kilo per arm, gaat me gemakkelijk af tot de 15de rep, dan ist echt.. Werken. Moet ik zwaarder gewicht, zodat het al zwoegen word bij bv de 8ste rep of Gewoon zoals nu tot failure?.

Als ik jou was zou ik inderdaad je gewicht op gaan hogen, 15 reps die gemakkelijk gaan is veel te licht.
Het mooiste is als je maximaal 8 tot 12 reps max kunt halen, dat werkt het beste voort spiergroei.
Gewoon zelf even kijken wat het beste voelt, 15 is veel te veel.

Je bent echt nog niet aan de late kant, ik train pas +/- 13 maanden en ga nog steeds vooruit.
Inmiddels ga ik ook 2x per week naar de sportschool voor mijn benen.

Hoeveel gewicht kan er op je dumbells ?
:D

Dat weet ik niet moet ik eens bekijken. Heb van iemand overgenomen met stalen en plastiek schijven. Heb totaal aan 30 kilo liggen.

Heb een kcal teller op smartphone gezet. Scheelt me hoop geschrijf en getel en staat alles netjes bij vermeld hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten. Gewoon product scannen en hoeveelheid invoeren.

Zit nu aan mijn 5 de dag dat ik iedere dag ruim boven mijn benodigde calorieën kom. Is gemakkelijk uit te houden.
Bv mij spaghetti twee lepels olijfolie scheelt ook wel weer, extra kaas etcetera..
Heb al die jaren gewoon te weinig gegeten.
Het fabeltje van ' ik kan eten wat ik wil kom niets bij is idd echt een fabeltje.

Ook at ik nooit ontbijt, geen zin in smorgens. Nu schreeuwt mijn maag om eten smorgen.
800 kcals binnen eerste uur dat ik wakker ben. Was vroeger nooit sprake van.
Het gaat me goed...

Dat weet ik niet moet ik eens bekijken. Heb van iemand overgenomen met stalen en plastiek schijven. Heb totaal aan 30 kilo liggen. Heb een kcal teller op smartphone gezet. Scheelt me hoop geschrijf en getel en staat alles netjes bij vermeld hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten. Gewoon product scannen en hoeveelheid invoeren. Zit nu aan mijn 5 de dag dat ik iedere dag ruim boven mijn benodigde calorieën kom. Is gemakkelijk uit te houden. Bv mij spaghetti twee lepels olijfolie scheelt ook wel weer, extra kaas etcetera.. Heb al die jaren gewoon te weinig gegeten. Het fabeltje van ' ik kan eten wat ik wil kom niets bij is idd echt een fabeltje. Ook at ik nooit ontbijt, geen zin in smorgens. Nu schreeuwt mijn maag om eten smorgen. 800 kcals binnen eerste uur dat ik wakker ben. Was vroeger nooit sprake van. Het gaat me goed...

Nou goed bezig dan :D

Ben benieuwd naar wat voor oefeningen je allemaal doet en met welke gewichten.
Heb je ook een schema ?

Met de dumbells ben ik nog niet aan de gang geraakt, buiten wat proberen welk gewicht goed voor me is. Het is beetje vreemde week geweest. Heb dus nog geen schema voor de dumbells, alleen nog bezig geweest met lichaamsgewicht.

Pushup schouderhoogte 5x20
Pushup leggs raised 5x20
Pushup wide voor borst 5x20
Crunshes 4x8
Leg raises
Dit Is/was mijn lichaamsgrwicht schema om de dag.

Maar nu wil ik vooral gaan werken met de dumbells dus tips voor schema van harte welkom.

Heb al tamelijk resultaat met lichaamsgewicht, hoop dat de dumbells me nog beter gaan evolueren.

ik vind mijn weg mog niet echt met de dumbells.
Kan iemand me de basisoefeningen wat zeggen waar ik mee moet beginnen. zodat ik goede start heb en niet met het ene overdrijf en andere te weinig.

ik vind mijn weg mog niet echt met de dumbells. Kan iemand me de basisoefeningen wat zeggen waar ik mee moet beginnen. zodat ik goede start heb en niet met het ene overdrijf en andere te weinig.

Heb je een bankje Tobo ?
Dan kun je flyes doen vlakke/schuine bank.
Als alternatief kun je een twee persoons bed gebruiken, beter iets als niets.
Dan moet je met volledig gestrekte armen starten en als ze bij elkaar zijn (de dumbells tegen elkaar en borst extra aanspannen).

Bicepscurl.
Triceps kickback bijv. (even op googelen er zijn meerder varianten).
Dumbell pull over
Squats / deadlifts met dumbells (hier moet je in de toekomst eigenlijk een barbell aanschaffen met meer gewicht).
Upright row met twee dumbells.
Militairy press
Bent over row 2 dumbells

Ik zou voor de rest even googelen op hoe je eea uit moet voeren, in elk geval zo kun je beginnen.
In het begin zul je merken dat je vlug sterker wordt en dat je het gewicht niet op kunt voeren, je kunt dan in elk geval meer herhalingen doen.

Heb je een hangende stang ? Dan kun je ook beginnen met pull en chin ups.

Succes !

---------- Toegevoegd om 05:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:35 ----------

Als je wat wil weten post je maar hoor, ik ben niet de expert hier, maar wat ik weert zal ik delen.
;)

Thanks marr! Heb al veel aan u gehad.

Voor de oefeningen kijk ik op dumbelloefeningen.nl
Het gaat mij meer om hoeveel keer etc.
BV de biceps oefeningen met elleboog tegen dij. Die deze dan 4 x 8 reps per arm maar is dit wel genoeg, zou er in principe nog 4 sets van 8 kunnen doen maar dan is het wrs weer overkill.

In ieder geval nu ik aant bulken ben, ik zie mijn lichaam echt veranderen. Weer een ruime kilo op een week bij mogen tellen... Altijd zo een smal pissertje geweest. Snap niet dat ik niet 10 jaar eerder hiermee begonnen ben.

Thanks marr! Heb al veel aan u gehad. Voor de oefeningen kijk ik op dumbelloefeningen.nl Het gaat mij meer om hoeveel keer etc. BV de biceps oefeningen met elleboog tegen dij. Die deze dan 4 x 8 reps per arm maar is dit wel genoeg, zou er in principe nog 4 sets van 8 kunnen doen maar dan is het wrs weer overkill. In ieder geval nu ik aant bulken ben, ik zie mijn lichaam echt veranderen. Weer een ruime kilo op een week bij mogen tellen... Altijd zo een smal pissertje geweest. Snap niet dat ik niet 10 jaar eerder hiermee begonnen ben.

Als je je lichaam ziet veranderen ben je goed bezig ! ;)

Als je 4x8 bicepscurls kunt doen en daarna nog een keer 4x8, dan is dat een teken dat je veel te licht traint. Wat ik zelf deed in het begin (toen twee dumbells met de maximum capaciteit te licht werden), is gewoon 1 dumbell zwaarder maken. En dan eerst links (bijv. 10 reps) en dan rechts (10 reps) enz.

In veel gevallen kunnen er nog wel wat extra schijven op de dumbell.

Heb mijn gewichten opgevoerd.
Het gaat allemaal lekker.
Altijd een panlat geweest en nu iedere dag zorgen dat ik boven mijn kcals zit. Steek momenteel al op 63,5 kilo terwijl dit eind februari nog 57,5 was. En mijn buikspieren nog steeds zichtbaar. Mijn indicatie dat het vet percentage nog goed zit.

Heb mijn gewichten opgevoerd. Het gaat allemaal lekker. Altijd een panlat geweest en nu iedere dag zorgen dat ik boven mijn kcals zit. Steek momenteel al op 63,5 kilo terwijl dit eind februari nog 57,5 was. En mijn buikspieren nog steeds zichtbaar. Mijn indicatie dat het vet percentage nog goed zit.

Goed bezig !!
;)

Heb mijn gewichten opgevoerd.
Het gaat allemaal lekker.
Altijd een panlat geweest en nu iedere dag zorgen dat ik boven mijn kcals zit. Steek momenteel al op 63,5 kilo terwijl dit eind februari nog 57,5 was. En mijn buikspieren nog steeds zichtbaar. Mijn indicatie dat het vet percentage nog goed zit.

Da's 6 kilo op 2 maanden tijd, je gaat lekker zeg.

Ja voelt goed! staan foto's bij 'post je foto'

Terug
Naar boven