Fitness Seller

België: nationale staking

Als je de economie wilt fnuiken lijken me dat uitstekende ideeën.

SPA en CD&V brede basis? Je hebt toch wel dezelfde verkiezingsuitslag bekeken?

Spa en cdv hebben sociale partners.
Die moet je niet uit het oog verliezen.

Nva heeft geen fwiendjes

Belasten is trouwens niet hetzelfde als besparen. Besparen is durven uitgaven te minderen, belasten is het inkomen van de staat vergroten (met alle nadelen die erbij horen).

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Spa en cdv hebben sociale partners.
Die moet je niet uit het oog verliezen.

Nva heeft geen fwiendjes

Oh sorry ik dacht dat we in een democratie leefden :p

Boosheid is een emotie van jong en oud beste sayer

Volledig akkoord, maar laat het nu juist niet de mensen zijn waar van ik wil dat ze gaan reageren gebaseerd op hun emoties.
Of zou jij ook graag hebben dat politie agenten enkel met hun emoties gaan reageren?

Flauw excuus en geen geldige reden om nva en open vld als slecht te gaan af doen.

Nvas houding leidt tot meer economische schade. Want ze maken de vakbonden enkel maar boos, vakbonden staken, nva wordt boos, hitst de mensen op = vicieus cirkel.

Ken je info.

Neem de dokwerkers van Antwerpen bijvoorbeeld, ze weigerden met De Wever rond de tafel te gaan zitten en gingen meteen over tot staken. Tja, bouwt men zo bruggen bij de vakbond?

Ow, dus het gaat niet om kwaliteit maar om welke vriendjes ze hebben?

Nva
Kwaliteit
Pick one.

Politiek is een machtstoneel. Je hebt partners nodig. Dat ontbeert nva en dat zorgt voor een minder slagkracht.

Deze regering kan enkel slagen met mr en cdv op de voorgrond. De vlaamse liberalen en nva hitsen de mensen onnodig op.

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Ken je info.

Neem de dokwerkers van Antwerpen bijvoorbeeld, ze weigerden met De Wever rond de tafel te gaan zitten en gingen meteen over tot staken. Tja, bouwt men zo bruggen bij de vakbond?

Omdat nva niet te vertrouwen is.
Nva is niet een recent fenomeen. De vakbonden kennen nva maar al te goed.

Er is een reden waarom de vakbonden met cdv willen praten en niet met nva. Dat heeft alles te maken met de anti vakbonden discour van nva.

Brotoscence zei:
Omdat nva niet te vertrouwen is. Nva is niet een recent fenomeen. De vakbonden kennen nva maar al te goed.

Heeft puur met hun ideologie te maken, alsof er niet te praten valt met De Wever. (in dit geval in zijn hoedanigheid als burgemeester)

Het gebrek aan pragmatisme bij de vakbonden is sowieso stuitend.

LOL met 10.000 den op straat het land op stelten zetten en voor miljoenen economische schade aanrichten is niet ophitsen maar een regeerakkoord uitvoeren volgens de afspraken is dat wel:o

Belasten is trouwens niet hetzelfde als besparen. Besparen is durven uitgaven te minderen, belasten is het inkomen van de staat vergroten (met alle nadelen die erbij horen).

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Oh sorry ik dacht dat we in een democratie leefden :p

Dan zegt eu niet dat er meer bespaard moet worden.
Eu comissie wilt gewoon dat de begroting in orde zit, liefst met structurele hervorming. Een belasting is een vorm van structurele hervorming.

Belgie dreigt meer dan 3% tekort te hebben op hun begroting, dus kunnen ze minder uitgeven of meer belasting heffen.

Aangezien ze van de gezinnen al veel afgepakt hebben kunnen ze nu de rijken belasten.
Dat is eerlijker en dat zal ook de vakbonden blij maken.

Gevolg, ok begroting, iedereen draagt zn steentje bij en er komen geen stakingen.

Iedereen wint.

Alleen moet open vld hun bek houden. En als nva een volkspartij wilt zijn, dan moeten ze iedereen erbij betrekken in hun begrotingregime

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Heeft puur met hun ideologie te maken, alsof er niet te praten valt met De Wever. (in dit geval in zijn hoedanigheid als burgemeester)

Het gebrek aan pragmatisme bij de vakbonden is sowieso stuitend.

Met bertje de wever valt mss te praten, maar dan moet ie maar milder zijn in hun attitude. Het is toch extreem dom om nu in de media wa stoer te doen.
Verkiezingen zijn voorbij, nu moet je besturen.
Ze bakken er niks van.
Ik zie cdv wel besturen, ze praten en maken progressie.
Nva maakt de mensen gewoon maar boos. Kijk naar theo francken, jan jambon...:roflol: stelletje amateurs
Gebrek aan ervaring, dat is hun probleem.

Ken je info.

De vakbonden hebben de havenarbeiders bang gemaakt door te verspreiden dat de wet major afgeschaft ging worden. Omdat ze weten dat het heel gevoelig ligt en dat er dan direct actie ging komen van een groep die een heel sterk wapen in handen hebben.

Maar dat onderwerp ligt zeker wel op de gesprekstafel.

Peeters: 'Extra besparen lukt nauwelijks nog'
‘Nog meer snoeien in de overheidsuitgaven lukt nauwelijks nog’, zegt vicepremier en minister van Werk Kris Peeters (CD&V) in een interview dat zaterdag in De Tijd verschijnt. Hij wijst ook nog eens op het belang van sociaal overleg.

Aka stealing from de rijke tatas. It begins :)

De verschillen tussen de deelstaten zijn veel minder groot. Ondanks alle retoriek is het opvallend dat Wallonië zelfs iets harder bespaart dan Vlaanderen. De Vlaamse regering haalt 30 procent van de sanering uit nieuwe inkomsten en 70 procent uit echte besparingen. Het Waals Gewest haalt bijna vier vijfde van de inspanning uit echte besparingen. Het totale plaatje bewijst hoezeer de begrotingen gebonden zijn door het budgettaire carcan van Europa.

In het politiek is het de valse perceptie dat telt, niet de feiten.

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Peeters: 'Belasting op vermogenswinst moet er snel komen'
CD&V blijft de druk opvoeren om een taxshift te realiseren.

In een interview met De Tijd benadrukt vicepremier Kris Peeters dat ‘de vermogenswinstbelasting er snel moet komen’. En het zal om meer moeten gaan dan een symbolische maatregel. ‘De mensen zijn niet dom. Het onrechtvaardigheidsgevoel zal niet wegebben via louter en alleen een symbool.’

Vakbonden 1- open vld 0

ze doen maar

Ik kijk nu naar zevende dag
Beelden van ford genk sluiting
1 van de werknemers zegt tegen peeters: je moet harder optreden tegen de amerikanen.

Wat bedoelt ie nu daarmee?
Harder optreden tegen de bestuurders van ford genk allemaal amerifats zijn en dat ze belgie fucken?

Groot gelijk. f**k de vuile amerikanen en hun kutford.
Belgie zou beter hun eigen auto bouwen, klaar.
Ik koop er direct 3 ervan. En de loonkosten mogen torenhoog zijn, ik ben geen piece of shit hollander die bedelt voor goedkope whey, ik betaal graag voor kwaliteit.

Blame america, come on peeps

Jij bent zo wereldvreemd dat er wel iets mis met je moet zijn :roflol:

Moderator voor dbb.
He does it for free :roflol:

Terug
Naar boven