Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Raymonde van bediendebond SETca is kop van Jut op Twitter http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ndebond-SETca-is-kop-van-Jut-op-Twitter.dhtml![]()
Raymonde van bediendebond SETca is kop van Jut op Twitter
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ndebond-SETca-is-kop-van-Jut-op-Twitter.dhtml
![]()
Een medewerkster van de universiteit van Luik is maandag tijdens de nationale stakingsdag bedreigd met verkrachting door een groep dronken vakbondsleden. Dat schrijft Sudpresse op basis van de getuigenis van de 32-jarige vrouw.
De vrouw was met een collega in haar bureau op de campus in Sart-Tilman toen "zes à zeven personen" binnenkwamen. "Ze hadden flessen bier vast en waren erg dronken", zegt de vrouw in de krant. De vakbondsleden waren in het rood gekleed en begonnen de vrouw uit te schelden omdat ze niet aan het staken was. Toen ze de 'actievoerders' vroeg of die haar zouden slaan, antwoordden de stakers dat ze eerst de boel zouden afbreken, waarna ze richting een ander lokaal trokken.
De medewerkster zag haar kans schoon om het bureau af te sluiten, maar de bende stond snel weer voor haar deur. Ze stampten en sloegen met onbekende voorwerpen tegen de gesloten deur, en uitten ook bedreigingen. "Als je nu niet naar buiten komt, gaan we je verkrachten", riepen de vakbondsleden volgens de vrouw. Daarna spoot de groep een brandblusapparaat leeg onder de deur. De vakbondsleden verlieten uiteindelijk het gebouw maar bleven buiten verder doen met hun intimidaties. De vrouw en een aantal collega's konden ontsnappen. Ze werden naar eigen zeggen niet geholpen door de politie. De vrouw overweegt nu om een klacht in te dienen.
Eerder was al bekend dat de gemoederen maandag erg verhit raakten op de Luikse universiteit. Een dertigtal stakers zou een gebouw zijn binnengetrokken en materiële schade hebben veroorzaakt. De toegangswegen tot de campus en het wetenschapspark van Sart-Tilman waren door verschillende stakingsposten geblokkeerd.
Toen de politie 's middags tussenkwam waren de aanstokers al vertrokken.

Dat dik vakbondswijf die in Namen een kledingwinkel alles overhoop gooide was toch wel het beeld van het jaar.
Europa zegt dat het niet genoeg besparing is en dat we bij de falers van de EU zitten, OVLD en N-VA zijn dus nog te matig maar nu wordt de schijn gewekt dat het allemaal 'te hard' is en 'sociaal overleg' een goede zaak is? Ik schaam me soms echt kapot dat ik in dit land woon.
Europa zegt dat het niet genoeg besparing is en dat we bij de falers van de EU zitten, OVLD en N-VA zijn dus nog te matig maar nu wordt de schijn gewekt dat het allemaal 'te hard' is en 'sociaal overleg' een goede zaak is? Ik schaam me soms echt kapot dat ik in dit land woon.

De vakbond spreekt van een "alleenstaand en opgeklopt" geval en vindt dat de aandacht naar de boodschap van de staking moet gaan.
Ja, er moet meer bespaard worden. Hoe? Door een vermogenswinstbelasting in te voeren vb, door btw op te trekken en door een tax op winsten op de beurs. Allemaal voorstellen van de oeso.
Nvas houding leidt tot meer economische schade. Want ze maken de vakbonden enkel maar boos, vakbonden staken, nva wordt boos, hitst de mensen op = vicieus cirkel.
Nva en open vld kunnen niet besturen. Ze maken er een potje van. Cdv en spa hebben tenminste een brede basis.
En nva noemt zichzelf een volkspartij![]()