XXL Nutrition

Belgie : Transfer Perikelen

Wouter Vrancken gaat naar Genk

Anderlecht denkt aan de Argentijn Nicolas Pareja als vervanger voor Vincent
Voor de rechtsback positie hebben ze de Ghanees John Pantsil op het oog.

• Topic Starter Topic Starter
Club Brugge aast op spits derdeklasser

Guy Nassa Niangbo maakt mogelijk een opmerkelijke overstap. De spits van de Belgische derdeklasser Olympic Charleroi kan een meerjarig contract tekenen bij Club Brugge.
Olympic Charleroi bereikte afgelopen seizoen mede dankzij achttien treffers van Niangbo de finale van de play-offs om promotie naar de Tweede Klasse, maar moest het afleggen tegen Waregem.

De club aast volgend jaar op directe promotie. "Reden temeer om Niangbo niet te laten vertrekken", aldus de voorzitter. Het is de vraag hoelang het bescheiden Olympic Charleroi de boot af kán houden, mocht Club Brugge met een aanzienlijk bod komen.

Defour naar Standard wat is dat toch een kl***zak van een jongen.

Defour voor vijf jaar naar Standard

Steven Defour heeft deze morgen een contract ondertekend bij Standard voor vijf seizoenen. Dat bevestigt de Luikse club op zijn website. De Rouches betalen een transfersom van 1,5 à 2 miljoen euro aan Genk om een juridische procedure te vermijden.
Zo maakt Defour definitief een einde aan de lange transfersoap rond zijn persoon. Toen Genk een aanbieding van Ajax weigerde, ontbond de jonge middenvelder zijn contract bij de Limburgers met de befaamde wet van '78. Omdat Standard het risico niet wilde lopen dat Genk naar de FIFA stapte en Defour een schorsing zou krijgen, zochten de Luikenaars eerst een akkoord met de Limburgse club.

"Standard is maar een ministap omhoog, maar het is er een. Het is een club met passie, dit kan mooi worden", vertelt hij in HLN. "Mijn imago is wel geschaad, maar dat is nu het minste van mijn zorgen. Voor de supporters van Genk zal ik altijd wel de Judas blijven."

Defour bevestigde in het journaal van Radio 1 dat Standard niet de enige gegadigde was. "Standard heeft gewoon heel snel op de bal gespeeld. Köln heeft een heel mooi voorstel gedaan, maar in de Duitse tweede klasse gaan spelen zag ik niet echt zitten. De gesprekken met Feyenoord verliepen vrij moeizaam. En met Standard speel ik Champions League, dat is ook mooi meegenomen."

Defours nieuwe club trekt de derde speeldag al naar het Fenix-stadion. Daar mag hij zich ongetwijfeld aan een warm onthaal van de Genk-aanhang verwachten.

Tchité mss naar Anderlecht :eyebrow:

wat een dream team dat anderlecht heeft
tchité is klasse
wordt een koningskoppel met frutos
en dan hebben we nog serhat achter de hand
(h)

Santino88 zei:
Defour naar Standard wat is dat toch een kl***zak van een jongen.

Defour voor vijf jaar naar Standard

Steven Defour heeft deze morgen een contract ondertekend bij Standard voor vijf seizoenen. Dat bevestigt de Luikse club op zijn website. De Rouches betalen een transfersom van 1,5 à 2 miljoen euro aan Genk om een juridische procedure te vermijden.
Zo maakt Defour definitief een einde aan de lange transfersoap rond zijn persoon. Toen Genk een aanbieding van Ajax weigerde, ontbond de jonge middenvelder zijn contract bij de Limburgers met de befaamde wet van '78. Omdat Standard het risico niet wilde lopen dat Genk naar de FIFA stapte en Defour een schorsing zou krijgen, zochten de Luikenaars eerst een akkoord met de Limburgse club.

"Standard is maar een ministap omhoog, maar het is er een. Het is een club met passie, dit kan mooi worden", vertelt hij in HLN. "Mijn imago is wel geschaad, maar dat is nu het minste van mijn zorgen. Voor de supporters van Genk zal ik altijd wel de Judas blijven."

Defour bevestigde in het journaal van Radio 1 dat Standard niet de enige gegadigde was. "Standard heeft gewoon heel snel op de bal gespeeld. Köln heeft een heel mooi voorstel gedaan, maar in de Duitse tweede klasse gaan spelen zag ik niet echt zitten. De gesprekken met Feyenoord verliepen vrij moeizaam. En met Standard speel ik Champions League, dat is ook mooi meegenomen."

Defours nieuwe club trekt de derde speeldag al naar het Fenix-stadion. Daar mag hij zich ongetwijfeld aan een warm onthaal van de Genk-aanhang verwachten.

defour die gaat overal uitgefloten worden
wat een dommerik om nog in belgie te tekenen
hij was beter naar koln gegaan beter verdiende hij niet

Noukeu van Moeskroen zou de vervanger van vrancken moeten worden bij gent.

Laatst bewerkt:
el-terrible zei:
wat een dream team dat anderlecht heeft
tchité is klasse

Inderdaad mooie aankopen hebben ze gedaan ik ben zeer fier op mijn team. Wat ik al jaren wilde komt nu uit Anderlecht koopt jonge topspelers in wording (Biglia) en kaapt ze weg voor de neus van topploegen :)

Tchité - Frutos zal een beetje de Radzinski - Koller worden van vroeger denk ik alleen is Frutos technish veel beter dan Koller.

Nu moeten ze enkel nog automatismen inbouwen en dan is de trein vertrokken.

Ben trouwens ook blij dat ze eens schoonmaak houden in Anderlecht.

Heel wat belgische spelers zitten nog zonder club: Bram Verbist (doelman ex-ajax), Volders (doelman ex RBC), Meyssen( middenvelder ex cercle), Lammens( verdediger ex RBC), Snoeckx ( middenvelder ex gba en lierse) en Léonard (verdediger ex standard) en Bjorn De Wilde (spits ex westerlo ook wel eens de subersub genoemd, maar goed mss hij wat minder opscheppen en meer bewijzen op het veld! En tenslotte hebben we ook nog didier Dheehdene ( verdediger ex anderlecht en austria wien die alle aanbiedingen naast zich legde en nu staat hij daar mooi zonder ploeg 'haha'

Junior ex-anderlecht verhuisd dan op zijn beurt naar Standard.

Léonard mag naar Anderlecht komen :)

Dat een speler als Meyssen zonder club zit begrijp ik niet die man speelt trouwens in clubs waar hij niet thuishoort.

Genk trekt een de fransman Caillet aan als nieuwe centrale verdediger.

Club Brugge haalt hoogstwaarschijnlijk Brian Priske binnen een rechtsachter ( ex genk en nu Portsmouth.) Na het vertrek van Vanaudenaerde naar NEC, hadden ze geen doublure meer voor De c**k. Het experiment om daar Vandelanniote en Dufer uit te spelen mislukte.

Haha Dufer op de rechtback terwijl hij op de flank tot 1 van de beste van Belgie zou kunnen uitgroeien.

"Nr 10" blondel speelde ook al op de back meen ik me te herrineren.

Dit boeit je vast Manny...

Javier Garcia Portillo onderhandelt met het Franse Monaco over een contract. De 24-jarige aanvaller speelde vorig seizoen op huurbasis bij Club Brugge. Portillo wou zekerheid en wenste niet meer uitgeleend te worden door Real Madrid. Blauw-zwart haakte af op de transferprijs van zes miljoen euro. Monaco kan Portillo overnemen voor een miljoen euro.

AS Monaco heeft een contract van vier jaar klaarliggen voor de Spaanse aanvaller. "Ik wil naar een club toe waar men een grenzeloos vertrouwen in mij heeft, waar een trainer mij dolgraag wil hebben en waar ik me op mijn gemak kan voelen, zoals bij Club Brugge vorig seizoen," laat Portillo weten.

Bij Club Brugge kwam hij in 24 competitiewedstrijden in actie en scoorde daarin acht doelpunten. In 2004-05 speelde hij op huurbasis bij Fiorentina. Portillo kwam er weinig aan spelen toe.

Javier Garcia Portillo liet mooie dingen zien bij de jeugdploegen van CD San Isidro. Op zijn twaalfde mocht hij het shirt van Real Madrid aantrekken. Portillo werd in de Infantile B opgenomen en liet meteen zien wat hij in zijn mars had: 42 doelpunten in de competitie en 33 in de andere wedstrijden.

In het volgende seizoen (1995-96) dreef hij dit aantal op naar 79 en 68 doelpunten. Portillo was de absolute topscorer in elke jeugdreeks waar hij speelde. Hij scoorde bijna 700 doelpunten bij de jeugd en de reserven.

In maart 2002 volgde het langverwachte debuut in het eerste elftal. Portillo mocht in een uitwedstrijd voor de Champions League tegen Panathinaikos opdraven.

Interessant, toch raar dat Real zijn waarde zo laat zakken. Portillo is een goeie voetballler, maar om daar 6miljoen voor neer te tellen vond ik ook wat overdreven. 1 miljoen is dan belachelijk weinig maar goed. Weet niet of Monaco een goeie ploeg voor hem is. Monaco speelt al twee jaar naeen ondermaats. Er is daar een overvloed van inkomende en uitgaande spitsen ( Di vaio, Vieri, Saviola, Abedayor, Morientes, Kallon, telkens naar een jaar kiezen ze het hazenpad. Morientes slaagde wel in Monaco maar dit was daan ook in hun succesjaar. Maar goed ik gun het hem wel succes Javier :thumb:

Mss begint Real eindelik met de grote schoonmaak?

standard gaat pletikosa aantrekken en nog een portugese spits helder postiga of sa pinto

En geraerts tekent niet bij, en ze hebben terug contact opgenomen met Leonard.

De 33jarige Sa pinto tekende vandaag een éénjarig contract bij Standard. Hij komt over van het portugese Sporting Lissabon.

+ nog een andere spits van 1 van die oostblok land.

Nu hebben ze toch al 5 spitsen.

Terug
Naar boven