MuscleMeat

België vs Nederland

resultaat is mooi meegenomen maar eerlijk gezegd zijn de belgen nog ver van waar ze naartoe moeten... was al aangenaam verrast dat Wilmots het zelf ook zag dat ze eigenlijk slecht waren :)
eerste helft viel nog mee (en dat is al vrij positief uitgedrukt...), maar toen konden de Nederlanders de pijnpunten in de verdediging al meermaals blootleggen
eerste 20-25 minuten van de 2e helft stonden we gewoon nergens meer, terwijl Nederland met 3-4 nieuwe mensen speelde
2 mooi uitgespeelde goals ook, waar onze defensie eigenlijk serieus voor lul gezet werd
laatste 15-20 minuten waren dan weer voor ons met nog 3 (vrij knappe) goals uiteindelijk

Mertens heel gretige en goeie invalbeurt alleszins!
Lukaku vond k ook wel deftig, stond inderdaad gretig en ik vond toch een pak meer dreiging uitgaan van hem dan van Benteke... heeft ook meer presence en body om als eenzame spits te functioneren
Vertonghen ook hele goeie wedstrijd, Defour lijkt precies de nieuwe Wilmots te gaan worden :p
Hazard leek weer nergens te staan en ik snap ook niet waarom ze die op de flank blijven zetten, wetende dat hij nooit mee zal komen verdedigen en je dus gatenkaas op die flank krijgt (zoals gisteren dus...)
idem voor Witsel trouwens, was zeker niet zijn beste match... zat mij halfweg de 2e helft zelfs af te vragen of ik zijn vervanging gemist had ofzo :s

Nederland heeft precies ook wel een karrevracht aan opkomend talent klaarstaan als ik het zo zag gisteren!

Conclusie: op zich altijd leuk om te winnen van Nederland, maar los daarvan een leuke, faire en vooral leerrijke pot voetbal gezien!

Laatst bewerkt:
vier twee jongen, vier twweeeeeeeeee

looooooosssssssserrrrrrrrsssss

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 13:18 ----------

dat gevoel had ik ook bij lukaku. terwijl ik niks van voetbal ken.

Ja lukaku was egt een tank xD gretig en door niemand vd bal te zetten xD het enige minpunt is zn snelheid..

hij lijkt me wel een stuk zwaarder te staan dan in zijn Anderlecht-periode eerlijk gezegd... sleurt nu precies een pak meer massa mee, want toen was hij eigenlijk best wel snel voor zijn lengte/gewicht

Lombaerts en vertonghen beide linkspoten. Voor op Kompany zijn plek heb je een rechtspoot nodig. Van Buyten/Simons/Alderweireld.

Klopt, maar geen enkele vervanger is ideaal voor zijn plaats.
Van Buyten is technisch niet hoogstaand en ook niet van de snelste. Nog een geluk dat hij kan koppen :D.
Simons in de verdediging, geen idee hierover. Zie hem wel niet vaak meer spelen vanaf nu. (mss ook best als je ziet wat er op zijn plaats kan staan?)
Alderweireld wordt beter, maar moet nog groeien.

hij lijkt me wel een stuk zwaarder te staan dan in zijn Anderlecht-periode eerlijk gezegd... sleurt nu precies een pak meer massa mee, want toen was hij eigenlijk best wel snel voor zijn lengte/gewicht

Raar als ze dan zeggen dat hij 8kg is afgevallen :p.

zelfs tegen san marino hadden we niet zoveel kunnen scoren als gisteren. De nederlanders mogen zich stilaan zorgen beginnen maken

Hij heeft inderdaad geprofiteerd van de fouten die Nederland maakte, maar ik heb de beste man vaker zien spelen. Sterker nog ik zie hem iedere week en dat valt meestal tegen. Chadli spreekt mij veel meer aan bijvoorbeeld.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 18:05 ----------

Daarnaast:

http://www.youtube.com/watch?v=DneozrV2S-I&feature=related

Profiteren? Eerder anticiperen, dat maakt een speler juist kwalitatief. Hij is nog niet op het niveau van een Sneijder maar heb hem 1-maal gesproken en is een intelligente en heel realistische jongen. En hij is klein ja maar dat maakt een speler niet minder belangrijk op het veld, kijk naar Leo.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat je mee mag doen in Brazilië... na wat ik gisteren heb gezien zie ik Belgié en ook Nederland beide niet zover komen helaas :eek:

Al was nederland gisteren vooral aan het experimenteren met nieuwe spelers , en een nieuwe speelstijl.. veel jonge gastjes.

Belgié daarin tegen stond met sterkste team (behalve kompany dan) en voor hun was het een finale ze wouden NL gewoon verslaan :D

Waar het uiteindelijk om gaat is dat je mee mag doen in Brazilië... na wat ik gisteren heb gezien zie ik Belgié en ook Nederland beide niet zover komen helaas :eek:

Al was nederland gisteren vooral aan het experimenteren met nieuwe spelers , en een nieuwe speelstijl.. veel jonge gastjes.

Belgié daarin tegen stond met sterkste team (behalve kompany dan) en voor hun was het een finale ze wouden NL gewoon verslaan :D

Jou reacties op voetbalmatchen zijn altijd zo hilarisch :roflol:

Ik geef bijna niks om voetball. kijk alleen ek en wk, laat België maar eens een keer ver komen, want Nederland daar geloof ik op het moment niet meer in. het ek van dit jaar was zonder meer, de grootste blunder uit de Nederlandse voetbal geschiedenis

BRUSSEL - Alle 46.000 tickets voor de vriendschappelijke voetbalinterland van woensdag 15 augustus tussen België en Nederland zijn verkocht.
Dat maakte de Belgische voetbalbond maandag bekend.
Naar verwachting zijn er 4500 Nederlandse fans in het Koning Boudewijnstadion in Brussel om de Derby der Lage Landen bij te wonen.

Onder leiding van Van Gaal gaan we die 46.000 Belgen eens even de mond snoeren, including alle Belgen op dit forum. Ik gok op een 4-0 voor Nederland.

het ego van de Nederlanders kapot maken er is toch niks beter... elke wedstrijd het zelfde "ja tuurlijk gaan wij winnen jongens dat is toch duidelijk" hehe nee dacht het niet :D

Mensen die belang hebben bij 25eu gratis tegoed zonder deposit? PM!

Ik geef bijna niks om voetball. kijk alleen ek en wk, laat België maar eens een keer ver komen, want Nederland daar geloof ik op het moment niet meer in. het ek van dit jaar was zonder meer, de grootste blunder uit de Nederlandse voetbal geschiedenis

De grootste blunder is nog altijd het missen van het wk 2002 geweest met een echte gouden generatie. En het missen van het wk '86 tegen de Belgen was ook een dieptepunt. Het wk '90 waar Nederland favoriet was is minstens net zo erg als dit EK.

Terug
Naar boven