AndroidHealthClinic

Belgisch doping beleid -> F*****-> Help Wanted

Big-T hijacked gewoon rustig door... :roflol:

Zegt genoeg over hem. Wie op dat moment niet vies is van al die pilletjes en poedertjes zal dat tijdens wedstrijden ook niet zijn. Ik weet uit goede bron dat er enorm veel gebruikt wordt in triatlon, wielrennen, atletiek etc. Overal waar veel geld zit vooral. Je gaat mij niet wijsmaken dat dat ventje nog nooit wat gebruikt heeft om de prestaties naar hoger niveau te tillen. En ze kennen de knepen van het vak goed hoor, hoe je negatief eruit komt etc. In de meeste gevallen zullen ze dan ook niet betrapt worden. Buiten competitie worden ze dan nonchalant en dan vallen ze dus door de mand. Dus ik wil aannemen dat het misschien geen coke is wat tijdens de wedstrijd gebruikt wordt, maar iets anders waarschijnlijk wel.

Naast de kwestie. Ik heb nergens gezegd dat Boonen zich niet dopeert, alleen dat hij cocaïne niet voor die doeleinden gebruikt.

Big-T hijacked gewoon rustig door... :roflol:
Het is allemaal in verband met het verschrikkelijke onrecht dat sanca is aangedaan ;)

Als er genoeg animo voor is, dan is het steunen van een rechtzaak misschien geen slecht idee. Maar misschien kan sanca beter eerst informeren naar de kosten, om daarna in te schatten of donaties voldoende zouden zijn.

Veel te grote straf. Zou Belgie geld nodig hebben?
Er worden hier reacties gegeven dat strong men geen echte sport is maakt het dan iets uit dat je mee zou doen? Of als er dan controle weer is zou je dan nogmaals een boete kunnen krijgen?

Weed kon je geweten hebben maar het is zo stom als dat het groot is.(presatiebevorderent=0)

Verder procederen heeft iig 0,0 zin. De wiet gaan ze sowieso nooit laten vallen, en owv die reden zal het hele dossier ook niet ernstig herbekeken worden. Ze hebben ook geen zin om dergelijke zaken die nooit de belangstelling halen teveel aandacht te geven.

Only way to go is the media.

Gepakt worden op weedgebruik en een product waar je het in goede geweten gekocht hebt op een niet erkende sport tot gevolg 900 euro boete en 2 jaar schorsing op die niet erkende sport...

Klinkt erg scheef.

Toch vind ik het dom dat je wist dat je met weed in je systeem zat, en zo denken ze wss ook daar "hij weet dat de kans op controle groot is, dus als hij met weed gepakt word, gebruikte hij het wss om de pijn te verdoven"

• Topic Starter Topic Starter
Het is allemaal in verband met het verschrikkelijke onrecht dat sanca is aangedaan ;)

Als er genoeg animo voor is, dan is het steunen van een rechtzaak misschien geen slecht idee. Maar misschien kan sanca beter eerst informeren naar de kosten, om daarna in te schatten of donaties voldoende zouden zijn.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen, ben effe sprakeloos :o

Verder procederen heeft iig 0,0 zin. De wiet gaan ze sowieso nooit laten vallen, en owv die reden zal het hele dossier ook niet ernstig herbekeken worden. Ze hebben ook geen zin om dergelijke zaken die nooit de belangstelling halen teveel aandacht te geven.

Op weed staat normaal 6 maanden, noxpump heb ik hier legaal gekocht, moet met eena dvocaat te doen zijn om de schorsing in mindering te brengen

Neen ze zeggen dat gewoon om iets te zeggen. Ik ben er 90% zeker van dat ze dit niet denken.

Als hij wiet voor het pijnstillend effect zou nemen, en als dat het argument is om het te verbieden, dan zijn ze wel erg hypocriet. Analgetica (bijv. NSAID's) zijn namelijk niet verboden.

Wat vond je eigenlijk van die Nox pump?

Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Je weet goed genoeg dat cannabis een verboden middel is, of het nu prestatiebevorderend is of niet. Waarom gebruik je het dan ook überhaupt terwijl je weet dat je gecontroleerd kunt worden? Dat is echt wel erg dom en om problemen vragen. Ik denk dat je nu best die boete betaalt en je schorsing aanvaardt, want juridische hulp kost bakken geld. Wel grappig hoe je er altijd mee te koop liep dat je een stoner bent, wat ook niet erg slim is aangezien iedereen hier kan meelezen... Sterkte voor de rest.

Dat moet idd ook in rekening gebracht worden. Stel dat Sanca steun krijgt vanuit deze hoek, dan moet er maar 1 knuppel deze site aanvinken en zijn postgeschiedenis doornemen. De kans dat je dan nog serieus genomen wordt is de moeite niet waard.

Ik denk dat je via een goede advocaat wel kunt proberen om deze schrosing in te korten.
Schorsing en boete zal sowieso wel blijven (denk ik) maar tussen bv 2 jaar en 1 jaar is big difference (voor persoonlijke motivatie oa)
2 jaar is wel overdreven lang.

Je kan altijd eerst eens via advocaat (of dergelijke) je probleem voorleggen en vragen wat je kansen zijn, zonder er direct een zaak van te maken.
Advies kost ook geld maar niet zoveel als direct zaak aanspannen.

just my thoughts..

Dat moet idd ook in rekening gebracht worden. Stel dat Sanca steun krijgt vanuit deze hoek, dan moet er maar 1 knuppel deze site aanvinken en zijn postgeschiedenis doornemen. De kans dat je dan nog serieus genomen wordt is de moeite niet waard.
Men zal gewoon rekening houden met wat relevant is lijkt mij. En dan spelen er een aantal zaken in zijn voordeel, en helaas ook enkele in zijn nadeel. De wiet is jammer want is heel duidelijk verboden. Maar de straf die hij krijgt is niet in verhouding (zeker omdat anderen voor hetzelfde 6 mnd kregen). En als je een supplement koopt, en er staan geen verboden stoffen op het etiket, dan kan je moeilijk verantwoordelijk zijn voor wat er niet in zou mogen zitten. Zoals hierboven al gezegd, proberen er 1 jaar van te maken.

2 jaar geschorst en die boete wtf? klote man :mad:

zelfs boonen zijn straf was milder, of die ene gast die de andere zijn been doorstampte,

wat een noobs er zit blijkbaar geen grote geld in je sport.

---------- Toegevoegd om 01:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:16 ----------

Als je de man zijn trainingslog leest leeft hij wel echt voor zen sport, toch 1 van de gaste met de meeste toewijding dan. :)

canabis kan je toch geen prestatie verbeterend middel noemen vind ik :p

Is dat relevant dan? Men zal gewoon rekening houden met wat relevant is. En dan spelen er een aantal zaken in zijn voordeel, en helaas ook enkele in zijn nadeel. De wiet is jammer want is heel duidelijk verboden. Maar de straf die hij krijgt is niet in verhouding (zeker omdat anderen voor hetzelfde 6 mnd kregen). En als je een supplement koopt, en er staan geen verboden stoffen op het etiket, dan kan je moeilijk verantwoordelijk zijn voor wat er niet in zou mogen zitten. Zoals hierboven al gezegd, proberen er 1 jaar van te maken.
Geraniumwortelextract stond toch op de verpakking? Zoja, dan had hij moeten weten dat het eveneens op de dopinglijst staat. Ik zeg niet dat deze 2 jaren volkomen terecht zijn, wel dat het moeilijk wordt om het te verdedigen.

En attitude wordt ook gewoon in rekening gebracht bij het uitspreken van het vonnis. De reputatie van een dagelijkse cannabisgebruiker pleit iig niet in je voordeel.

Vandaag de uitslag van de dopingcontrole @St Job binnengekregen voor het roken van weed en gebruik van noxpump.... ik kan wel janken :sad: :sad: :sad: :sad:

Jammer dat je op die manier tegen de lamp bent gelopen.

Cannabinoïden staan helaas voor jouw wel uitdrukkelijk in de lijst van verboden middelen binnen wedstrijdverband:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/dopinglijn/doping/verbodensubstantiesmethoden/index.html
Nu blijft dat spul volgens mij ook wel erg lang na gebruik opspoorbaar.

Supplementen blijven ook altijd een risico. Zeker als je van die tovermengsels gebruikt waarvan niemand precies weet wat er allemaal inzit.
Hiervoor wordt echter ook wel duidelijk gewaarschuwd:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/dopinglijn/doping/voedingssupplementen/index.html

:fuu: Klote man!!

Geraniumwortelextract stond toch op de verpakking? Zoja, dan had hij moeten weten dat het eveneens op de dopinglijst staat.
Als dat zo is, en als dat de stof is waar het over gaat, ja dan blijft er niet veel over van je verdediging idd.

Ik zeg niet dat deze 2 jaren volkomen terecht zijn, wel dat het moeilijk wordt om het te verdedigen.
Als dat hierboven klopt, idd moeilijk te verdedigen dan. Toch vind ik de boete icm de lange tijd een beetje overdreven. Er zijn in dit land zware criminelen die er gvd beter vanaf komen. Iets zegt me dat men hier echt te ver is gegaan.

En attitude wordt ook gewoon in rekening gebracht bij het uitspreken van het vonnis. De reputatie van een dagelijkse cannabisgebruiker pleit iig niet in je voordeel.
Nee, maar uiteindelijk denk ik dat ze vooral op de tests afgaan, dat is tenslotte wat telt bij het bepalen van de boete/straf. Wat je verder in je vrije tijd doet zijn je eigen zaken lijkt me (zie zaak Boonen).

Nee, maar uiteindelijk denk ik dat ze vooral op de tests afgaan, dat is tenslotte wat telt bij het bepalen van de boete/straf. Wat je verder in je vrije tijd doet zijn je eigen zaken lijkt me (zie zaak Boonen).

Bij Boonen ging het uitsluitend over coke, dat is wel een wezenlijk verschil. Daarnaast is het tijdstip van inname in geval van cannabis veel moeilijker te bepalen.

Terug
Naar boven