Fitness Seller

Belgisch doping beleid -> F*****-> Help Wanted

Bij Boonen ging het uitsluitend over coke, dat is wel een wezenlijk verschil. Daarnaast is het tijdstip van inname in geval van cannabis veel moeilijker te bepalen.
Wezenlijk verschil? Hoe kom jij erbij dat uitsluitend cocaïne minder ernstig is dan wiet en een supplement??? Over onzin gesproken!! Het is ook nog eens een illegaal product buiten de sport. Sowieso is cocaïne veel ernstiger dan dit.

Wezenlijk verschil? Hoe kom jij erbij dat uitsluitend cocaïne minder ernstig is dan wiet en een supplement??? Over onzin gesproken!! Het is ook nog eens een illegaal product buiten de sport. Sowieso is cocaïne veel ernstiger dan dit.
Het zijn 2 producten die op de dopinglijst staan waarvan van het ene niet met zekerheid gezegd kan worden dat het niet in competietieverband gebruikt is omdat het tijdstip van inname niet kan vastgelegd worden, en van het andere met zekerheid gezegd kan worden dat het wel degelijk in competitieverband gebruikt is. Het is een sportcomissie die zich hierover moet buigen. Mbt de sport gelden andere waarden en normen. Het gaat hier niet over een gewone rechtbank. Burgerlijk strafrecht is nog wat anders.

Laatst bewerkt:
Ja wat de tijdstippen betreft ben ik het ook eens. Maar wees maar zeker dat als sanca coke gebruikt had tijdens competitie dat dat een zwaardere schorsing zou opleveren...+ strafrechtelijke vervolging.

Ja wat de tijdstippen betreft ben ik het ook eens. Maar wees maar zeker dat als sanca coke gebruikt had tijdens competitie dat dat een zwaardere schorsing zou opleveren...+ strafrechtelijke vervolging.

Dan wel. Ik wilde ook niet zeggen dat coke als minder onreglementair bekeken zou worden. Wat ik wilde zeggen is dat je bij coke het geluk hebt na te kunnen gaan wanneer het ingenomen is. Er is daarom geen enkele aanwijzing dat Boonen in competitie ooit coke in zijn systeem gehad heeft. Dat is waarom het anders ligt voor coke. Als hij hiermee in competitie betrapt wordt hangt er hem natuurlijk wel een zware schorsing boven het hoofd.

Harde aanpak voor de gebruikte middelen, zijn niet eens middelen die je resultaten positiever uit laten vallen.

Er zijn dus landen die nog erger dan Nederland zijn qua regelgeving :eek:

Good luck Sanca , hoop voor je dat je er goed vanaf komt!

Normaal gesproken niet. De uitsluitingsstraffen zijn gelijk ongeacht de zwaarte van een verboden middel. Strafrechterlijke vervolging is natuurlijk een ander verhaal.

Klote Sanca, dit word echt te gek zoiets.

Dus in principe kunnen die smurfen gelijk welke sporttak controleren op doping.(erkende sport of niet)

Dus als ik NOXpump gebruik in de dartsclub heb ik een schorsing aan men kloten:rolleyes:

Dat Sanca van mijn part heel Jamaïca leegrookt maar deze straf is toch erg overdreven, als hij überhaupt al een verdiend. Ik begrijp niet dat een sport zoals Strongman etc zo geviseerd word, ieder weekend is er wel voetbal maar daar heb ik nog niet echt een dopingcontrole geweten.

heb ook ooit dopingcontrole gekregen van de vlaamse overheid in de gym waar ik vroeger trainde.

heb toen ook enkele weken slecht geslapen want rookte toen ook nog wiet, en mijn weekends waren ook nogal heftig ;)

ze hebben mij toen enkel betrapt op het gebruik van marihuana, gelukkig maar.
ik ben er wel niet voor gestraft geweest omdat gebruik van marihuana buiten competitie-verband niet strafbaar is.

ik kan volledig begrijpen hoe jij je nu voelt, echt klote!
heb echt medeleven met jou

moest ik van jou zijn dan zou ik toch overwegen in beroep te gaan en misschien jezelf verdedigen als een advocaat te duur is.
als je goed argumenteert en ook die vergelijking maakt met boonen bijvoorbeeld, dan denk ik dat een mildere straf wel moet kunnen.
want ik vind de straf ook niet proportioneel met hetgene wat jij maar gedaan hebt!

want toen ik indertijd die controle kreeg (ondertussen wel een 6-tal jaar geleden), waren er mannen die weigerden te plassen.
aangezien weigeren gelijk staat aan positief kregen zij ook een boete en moesten zij zich ook verantwoorden voor één of andere sportcommissie. ik weet dat hun boete toen +/-1000euro bedroeg.
maar die mannen gebruikten dan ook wel serieus.

iig veel sterkte bro ;)

RvR is advocaat denk ik.

Sterkte Sanca!

Op verschillende sites die noxpump aanbieden staat bij "alle supplementen zijn gegarandeerd dopingvrij"

ja ik lees dat b&f daarmee prijst...

staat dat geranium ectract wel gewoon op de verpakking?

lekker rot dan zeg allemaal..

Ik begrijp niet dat een sport zoals Strongman etc zo geviseerd word, ieder weekend is er wel voetbal maar daar heb ik nog niet echt een dopingcontrole geweten.

Ik al meerdere. Maar voetbal is meer afhankelijk van techniek en epo is niet lang detecteerbaar in urine.

WTF, waar gaat dat heen ??
Stahmca, sterkte Pik !

wellicht is een DBB fonds voor hem een optie ?
Allemaal € 2 lappen :)

Ik snap er geen ruk van. Ben je nou gewoon een normale sporter die gecontroleerd is in de sportschool, of ben je bezig met competitie en ben je daarom gecontroleerd?

Als het het eerste is, gaat het verdomd veel lijken op de Gestapo....

Ik snap er geen ruk van. Ben je nou gewoon een normale sporter die gecontroleerd is in de sportschool, of ben je bezig met competitie en ben je daarom gecontroleerd?

Als het het eerste is, gaat het verdomd veel lijken op de Gestapo....

Waarschijnlijk hebben ze Sanca gecontroleerd op aanleiding van zijn uiterlijk...

Dus in principe kunnen die smurfen gelijk welke sporttak controleren op doping.(erkende sport of niet)

Dus als ik NOXpump gebruik in de dartsclub heb ik een schorsing aan men kloten:rolleyes:

Dat Sanca van mijn part heel Jamaïca leegrookt maar deze straf is toch erg overdreven, als hij überhaupt al een verdiend. Ik begrijp niet dat een sport zoals Strongman etc zo geviseerd word, ieder weekend is er wel voetbal maar daar heb ik nog niet echt een dopingcontrole geweten.

Het is net voor sporten zoals darts en boogschieten dn biljarten etc. dat THC op de lijst staat denk ik...

Dat moet idd ook in rekening gebracht worden. Stel dat Sanca steun krijgt vanuit deze hoek, dan moet er maar 1 knuppel deze site aanvinken en zijn postgeschiedenis doornemen. De kans dat je dan nog serieus genomen wordt is de moeite niet waard.
Eventjes de 35.000 posts doornemen :D

Weet je wat je na moet gaan Sanca? Kijken of er niet al eens eerder zo'n voorval heeft voorgedaan, situatie met een legaal product waarin illegale substanties zitten. Misschien dat er al eerder een rechtzaak is geweest en daardoor een uitspraak ligt, jurisprudentie. Zou dit het geval zijn dan is dat mooi want dan heeft al eens iemand anders de hete kolen voor je uit het vuur gehaald.

Kijken hoever je zelf kunt komen en anders zoeken naar een pro deo advocaat. In Nederland heb je ook bureau Rechtshulp waar je gratis advies kunt vragen weet niet of zoiets ook in Belgie bestaat.

En de hoogte van je inkomen? Wordt daar niet naar gekeken dan?

Terug
Naar boven