MuscleMeat

Breaking News Belgische bodybuilders vluchten voor dopingartsen

ben ik nu de enige die nu een beeld ziet van 50 bodybuilders die over straat achterna gezeten worden door een hoop artsen in witte jassen, die spuiten vasthebben en een stethoscoop rond hun nek?:D

wahaha

en de arts die dan van voor loopt heeft zo'n papier in zijn hand waarop als titel "DOPINGWET" staat... En hij wijst dan zo beschuldigend naar dat papiertje terwijl hij de bende bodybuilders achtervolgt! :-)

Daar ben ik ook helemaal voor. Niet het boycotten, maar wel de controles in PL/SM wedstrijden.

Dit is al de 4de keer dat ik dit argument moet ontkrachten.. :(

elke PL/SM wedstrijd staan ze ook klaar met hun busje en pispottekes ze, niemand die er nog aan ontsnapt...

Al die heisa om niks.. ze wilden gewoon nog even een rondje cardio doen om droger te worden. Als er dan één gaat, kan de rest natuurlijk niet achterblijven.

Hoop dat ze goed weer hadden, anders aardig koud in de poseerslip :o

Volgens mij waren ze nog niet in poseerslip of creme erop. Want ze moesten van wat ik gehoord heb nog gaan inschrijven / wegen.

Kan ook zijn dat er een deel tussen zaten die clean waren op dat moment en een ander deel niet. En dat ze dan uit solidariteit en fair play allemaal hebben besloten niet meer in te schrijven.

elke PL/SM wedstrijd staan ze ook klaar met hun busje en pispottekes ze, niemand die er nog aan ontsnapt...

En ik vind het dikke zever :)
Ik vind het absolute bullshit dat wij elke wedstrijd gecontroleerd worden in belgië. Ik zit elke keer me zenuwachtig te maken of ik niets heb genomen van medicatie of supplementen waardoor ik mss positief ga zijn. Zo'n dingen wil je je niet mee bezig houden als amateursporter. Gewoon ronduit belachelijk.

In Belgie zitten ze op alle sporters hun kap alsof het de grootste criminelen zijn, en tons maar neuten waarom de Belgien nooit iets presteren op internationaal niveau. Er moet al es een uitschieter zijn bvb Tom Goeghebuer en die kerel heeft een leven lang getraind en veel ervoor opgegeven om te raken waar hij nu is. Moet zelfs onder zijn natuurlijk minimumgewicht cutten om in een gewichtscategorie mee te doen in het gewichtheffen omdat in zijn normale categorie het niet te doen is qua doping.

In Belgie zitten ze op alle sporters hun kap alsof het de grootste criminelen zijn, en tons maar neuten waarom de Belgien nooit iets presteren op internationaal niveau. Er moet al es een uitschieter zijn bvb Tom Goeghebuer en die kerel heeft een leven lang getraind en veel ervoor opgegeven om te raken waar hij nu is. Moet zelfs onder zijn natuurlijk minimumgewicht cutten om in een gewichtscategorie mee te doen in het gewichtheffen omdat in zijn normale categorie het niet te doen is qua doping.

kan niet meer akkoord zijn, en dan nog word er hier weinig tot geen aandacht aan geschonken aan zo'n prestatie door de media, maar wel aan de zoveelste nederlaag van onze rode duivels :rolleyes:

belgie en topsportbeleid is een grote ramp

Heeft de Vlaamse gemeenschap niet beters te doen, steletje mong*len.

Tja het is op zo'n wedstrijd algemeen aanvaard dat er gebruikt wordt, zowel bij de atleten, organisatie, jury als toeschouwers. Beetje achterlijk dat ze daar dan de boel gaan pesten door te controleren...

inderdaad, beetje achterlijk waar ze in belgie mee bezig zijn

kan niet meer akkoord zijn, en dan nog word er hier weinig tot geen aandacht aan geschonken aan zo'n prestatie door de media, maar wel aan de zoveelste nederlaag van onze rode duivels :rolleyes:

belgie en topsportbeleid is een grote ramp

Precies...

Ik ben al een paar dagen aan het wachten op een media-bericht over Orhan Bilican. Deze Belg is een ab-so-lute wereldtopper in het powerlifting. Vorige week is hij in Finland europees kampioen geworden en heeft hij het wereldrecord bench press in de -110kg op een fenomenale 290kg gezet. Hij heeft die dag ook een dopingcontrole ondergaan. Afgelopen weekend wou hij vervolgens het wereldrecord squat aanvallen door 418,5kg op de baar te laden. Ook met dopingcontrole. De man wordt gemiddeld 4-5 keer per jaar gecontroleerd. De dopingjagers hebben het dus ruim naar hun zin. Maar nogmaals, waar blijven ondertussen de kranten-artikels over zijn prestaties ? Ik weet nog altijd niet of hij zaterdag al dan niet in zijn poging geslaagd is, schandalig... Ik ben akkoord dat men controles wil houden, maar na al het voortdurende controleren en controleren wordt het ook wel eens tijd voor lof, erkenning en respect, en die zaken worden in Belgie al te vaak vergeten. Als men wil slaan moet men ook durven zalven !

Precies...

Ik ben al een paar dagen aan het wachten op een media-bericht over Orhan Bilican. Deze Belg is een ab-so-lute wereldtopper in het powerlifting. Vorige week is hij in Finland europees kampioen geworden en heeft hij het wereldrecord bench press in de -110kg op een fenomenale 290kg gezet. Hij heeft die dag ook een dopingcontrole ondergaan. Afgelopen weekend wou hij vervolgens het wereldrecord squat aanvallen door 418,5kg op de baar te laden. Ook met dopingcontrole. De man wordt gemiddeld 4-5 keer per jaar gecontroleerd. De dopingjagers hebben het dus ruim naar hun zin. Maar nogmaals, waar blijven ondertussen de kranten-artikels over zijn prestaties ? Ik weet nog altijd niet of hij zaterdag al dan niet in zijn poging geslaagd is, schandalig... Ik ben akkoord dat men controles wil houden, maar na al het voortdurende controleren en controleren wordt het ook wel eens tijd voor lof, erkenning en respect, en die zaken worden in Belgie al te vaak vergeten. Als men wil slaan moet men ook durven zalven !

Maar reporteren over prestaties over een sport die niet erg populair is onder het grote publiek heeft hier toch niets mee te maken?

Ik snap je frustie, ik zou ook graag meer aandacht zien van kranten aan krachtsporten, maar dan moet er altijd nog wel een draagvlak voor zijn en die is nu eenmaal marginaal. Doping spreekt mensen veel meer aan, omdat wielrennen en atletiek van doping een openbaar iets hebben gemaakt.

BB is de sport waar bij een competitie zo goed als iedere deelnemer betrapt kan worden op gebruik, zo vreemd is het niet dat ze dit soort wedstrijden uitkiezen. Politie gaat ook geen snelheidsmeting doen op een landweggetje waar 1 tractor per dag voorbij komt.

Die controles lijken misschien lullig maar de autoriteiten kijken alleen naar de pakkans.

En ik vind het dikke zever :)
Ik vind het absolute bullshit dat wij elke wedstrijd gecontroleerd worden in belgië. Ik zit elke keer me zenuwachtig te maken of ik niets heb genomen van medicatie of supplementen waardoor ik mss positief ga zijn. Zo'n dingen wil je je niet mee bezig houden als amateursporter. Gewoon ronduit belachelijk.

Waarom zou je je als amateursporter bezighouden met doping? Inderdaad belachelijk.

Als je een doktersattest hebt voor je medicatie moet je je geen zorgen maken.
Als je supplementen neemt die je dubieus vindt, dan moet je andere supplementen kopen. Wat een zielig excuus om een positieve plas af te schuiven op de supplementen. Het zal dan toch aan jou zijn om te bewijzen dat er iets mis mee was. Die dingen (van gerespecteerde producenten) worden serieus gecontroleerd.

Maar reporteren over prestaties over een sport die niet erg populair is onder het grote publiek heeft hier toch niets mee te maken?

Als ik jouw redenering volg dan hoeven ze dus ook niet constant over doping te melden, aangezien toch niemand wakker ligt van die sporten.

De laatste jaren zijn de krachtsporten een drietal keren uitgebreid in het nieuws gekomen en het was drie keer omtrent doping : vorig jaar eerst miserie op het GPC powerlifting WK in Gent, dan in september ivm de dopingresultaten van de Sterkste Man, en nu bodybuilding. Het is altijd wel iets en op zich mag dat best gerapporteerd worden, maar als er dan eens iets positiefs te melden is (een wereldrecord bijvoorbeeld !!!) dan zwijgt men in alle talen !

BB is de sport waar bij een competitie zo goed als iedere deelnemer betrapt kan worden op gebruik, zo vreemd is het niet dat ze dit soort wedstrijden uitkiezen. Politie gaat ook geen snelheidsmeting doen op een landweggetje waar 1 tractor per dag voorbij komt.Die controles lijken misschien lullig maar de autoriteiten kijken alleen naar de pakkans.

Scheelt een hoop papierwerk.:D

Als ik jouw redenering volg dan hoeven ze dus ook niet constant over doping te melden, aangezien toch niemand wakker ligt van die sporten.

De laatste jaren zijn de krachtsporten een drietal keren uitgebreid in het nieuws gekomen en het was drie keer omtrent doping : vorig jaar eerst miserie op het GPC powerlifting WK in Gent, dan in september ivm de dopingresultaten van de Sterkste Man, en nu bodybuilding. Het is altijd wel iets en op zich mag dat best gerapporteerd worden, maar als er dan eens iets positiefs te melden is (een wereldrecord bijvoorbeeld !!!) dan zwijgt men in alle talen !

Dat klopt. Maar mijn punt was het verschil tussen het draagvlak voor 'doping'. Of dat nu wielrennen of sterkste man is, maakt niet zo veel uit. Vooral als het een vooroordeel bevestigd.

Aandacht aan een prestatie in een sport ligt anders, daarvoor is het begrip powerliften te complex voor het grote publiek en is er ook geen belang om dit uit te breiden.

Tijdens de wereld beker voetbal, zijn er ook grote namen betrapt op doping net als F1 helden, dat werd mooi in het doofpotje gestokken, want dat is een miljarden busines
denk maar aan kijkcijfers of reclamesponsors die is in een slecht daglicht zouden komen.

Tijdens de wereld beker voetbal, zijn er ook grote namen betrapt op doping net als F1 helden, dat werd mooi in het doofpotje gestokken, want dat is een miljarden busines
denk maar aan kijkcijfers of reclamesponsors die is in een slecht daglicht zouden komen.

bron?

Stonden ook op de lijst van Fuentes, grote namen uit de voetbal wereld, f1, tennis
heb geen bron heb het is gelezen geen zin om er achter te gaan zoeken.
Wil maar bedoelen dat het een pot nat is, niet alleen in BB of wielrennen word er doping gebruikt.

Terug
Naar boven