XXL Nutrition

Belgische jongen vermoord om mp3-speler

ik denk dat die jongens blijven moorden, als je om zoiets klein al iemand van kant maakt zit er toch wel een steekje los.
Ze zullen ook wel regelmatig ''thug life'' en ''ik ben een gangster/soldier'' over de straten schreeuwen

guardian zei:
Dat is heel normaal. Mensen zien zoiets wel graag, maar eigenlijk kan het hen gewoon geen barst schelen. De volgende dag zijn ze dat weer bijna vergeten en hebben ze gewoon een straf verhaal om aan hun vriendjes te vertellen. Denk maar aan de vele ramptoeristen die altijd rond een ongeluk verzamelen en de werking van de ordediensten verstoren terwijl ze zelf geen fl**ker uitsteken...

Oja; Brussel Centraal is in verhouding een veilig station hoor ;)

Dat niemand reageerde heeft niets te maken "dat mensen zoiets graag zien"
Er zijn verschillende factoren waarom mensen niet reageren in zo'n crisissituatie:
- Het is (gelukkig maar) een extreem ongewone situatie. Men heeft normaal gezien zo'n situatie nog nooit meegemaakt. Men twijfelt wat men moet doen en blijft twijfelen. Ondertussen is het voorval al gedaan.
- Men heeft schrik dat de daders zich tegen hen zal keren en zo zelf slachtoffer wordt
- En er is ook zoiets als "gedeelde verantwoordelijkheid". Als mensen in groep zijn en er moet geholpen worden of verantwoordelijkheid opgenomen worden, dan verwacht men dat iemand anders het wel zal doen. Men schuift dus een deel van zijn eigen verantwoordelijkheid op een ander. Dit is een heel normaal fenomeen wat altijd voorkomt als mensen in groep zijn.

Men kan omstaanders niets verwijten, dat er niemand gereageerd heeft, heeft niets te maken met onverschilligheid. Natuurlijk zullen sommigen hier beweren dat als zij daar stonden, wel iets gedaan zouden hebben. Je kan jezelf dit best voorliegen, maar de realiteit toont dat dit bijna nooit het geval is.

Mijn medeleven gaat uiteraard naar de familie en vrienden van het slachtoffer. Ik hoop dat men de daders vlug zal vatten en zwaar straffen. Een duidelijk voorbeeld stellen dat zo een weerzinwekkende daad niet getolereerd wordt.

Cultuurverschillen, doe je niks aan..

.......................................................

Marijn zei:
ik denk dat die jongens blijven moorden, als je om zoiets klein al iemand van kant maakt zit er toch wel een steekje los.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze die jongen hebben gestoken met het doel hem te vermoorden, wel om hem zwaar toe te takelen, hoe raar het ook klinkt. Wat de ernst wel niet wegneemt.
Ik wil maar zeggen dat er per dag misschien 100 mensen afgeperst worden en daar ook wsl verwondingen aan over houden maar hier hadden die gasten dan de pech dat het uit de hand liep.

Juriaan zei:
Ik zat vanmorgen in de kerk en de pastoor preekte ''tegenwoordig als iemand voorbij loopt en je zegt gedag word je aangekeken van ''ken ik jou'' en loopt met met een stijf gezicht door''.
Harde ****ing waarheid.

RubenSossa zei:
En ik zeg altijd maar zo: iedereen krijgt wat ie verdient. Zo ook voor de moordenaar. Zijn straf komt nog wel.
En ik denk net van niet, straffen voor minderjarigen? Ik denk niet dat die vele jaren écht gevangenisleven gaan meemaken.

Speer zei:
En waarom is deze informatie niet relevant?

Struisvogelpolitiek! :(

Als de daders blanken waren, zou dat er dan ook bij staan? Maak je je daar ook boos over en noem je dat ook struisvogelpolitiek?

De afkomst van die jongens maakt hun daad niet erger of minder erg en is gewoon een nutteloze toevoeging.

nijntje zei:
Cultuurverschillen, doe je niks aan..

Denk je dat ze dit ook in Marokko doen dan? :rolleyes: Dit is eerder Belgisch/Nederlandse cultuur en vooral dat stukje waar iedereen te bang is om in te grijpen.

Afkomst doet er ook niet toe. Maar het klopt wat je zegt; ik zie zoiets nooit staan met de daders waren "blank" .... maar dat komt denk ik omdat het nooit voor komt ( of zeldzaam ). En als het er dan staat staat er natuurlijk niet "blanke daders" maar dan word er gewoon een naam genoemd en dan weten we genoeg.

En dit klinkt hard maar; ik vind het prima dat ze een beschrijving erbij geven van zulke figuren, dan kan ik in vervolg met een grote boog om dat soort mensen heen lopen. Actie - > reactie

nijntje zei:
Afkomst doet er ook niet toe. Maar het klopt wat je zegt; ik zie zoiets nooit staan met de daders waren "blank" .... maar dat komt denk ik omdat het nooit voor komt ( of zeldzaam ).
Oh my god, als je serieus denkt dat blanken geen misdaden plegen is het tijd om wakker te worden.

nijntje zei:
En dit klinkt hard maar; ik vind het prima dat ze een beschrijving erbij geven van zulke figuren, dan kan ik in vervolg met een grote boog om dat soort mensen heen lopen. Actie - > reactie
En dat is precies de reden waarom de afkomst erbij gezet wordt, om de kloof te vergroten. Als je naar aanleiding van nieuwsberichtjes besluit om met een grote boog om 'dat soort mensen' heen te lopen ben je gewoon een simpele ziel en hebben de mensen die de nieuwsberichtjes schrijven hun doel bereikt.

Navy Seal zei:
Dat niemand reageerde heeft niets te maken "dat mensen zoiets graag zien"
Er zijn verschillende factoren waarom mensen niet reageren in zo'n crisissituatie:
- Het is (gelukkig maar) een extreem ongewone situatie. Men heeft normaal gezien zo'n situatie nog nooit meegemaakt. Men twijfelt wat men moet doen en blijft twijfelen. Ondertussen is het voorval al gedaan.
- Men heeft schrik dat de daders zich tegen hen zal keren en zo zelf slachtoffer wordt
- En er is ook zoiets als "gedeelde verantwoordelijkheid". Als mensen in groep zijn en er moet geholpen worden of verantwoordelijkheid opgenomen worden, dan verwacht men dat iemand anders het wel zal doen. Men schuift dus een deel van zijn eigen verantwoordelijkheid op een ander. Dit is een heel normaal fenomeen wat altijd voorkomt als mensen in groep zijn.
Men kan omstaanders niets verwijten, dat er niemand gereageerd heeft, heeft niets te maken met onverschilligheid. Natuurlijk zullen sommigen hier beweren dat als zij daar stonden, wel iets gedaan zouden hebben. Je kan jezelf dit best voorliegen, maar de realiteit toont dat dit bijna nooit het geval is.

Mijn medeleven gaat uiteraard naar de familie en vrienden van het slachtoffer. Ik hoop dat men de daders vlug zal vatten en zwaar straffen. Een duidelijk voorbeeld stellen dat zo een weerzinwekkende daad niet getolereerd wordt.

Goeie reply, ben ik het ook mee eens btw...

Het enige punt wat ik ook maar wilde maken is datgene wat ik dik gemaakt heb. Groepsdynamiek en angst gaan hand in hand en zijn tesamen zeer krachtig. Mensen doen dingen die vreemd zijn aan zichzelf onder extreme situatie's. Ik denk dat mensen veel doelgerichter zouden kunnen handelen eens ze zich daarvan bewust zouden zijn en zichzelf confronteren met hun angsten. Je bevestigt zelf hoe erg de realiteit verschilt van datgene wat hier allemaal beweerd word, klopt iets niet. Maar dat heb je dus ook mooi uitgelegd ;)

Corazon;

Je vat me verkeerd op. Ik bedoelde dat ik het nooit zie staan en daarmee ga ik er vanuit dat het zo goed als nooit gebeurd. Het enige wat je ziet staan is; turk steekt leraar neer, afrikaan steekt jonge neer. Ik zie nooit staan blanke (of belg / Nederlander) steekt leraar neer om ruzie of wil een ipod.

Die andere culturen hebben hele andere normen en waarden en handelen daarna..die botst nogal met onze westerse normen en waarden; want wij vinde het niet normaal om barbaars het heft in eigen hande te nemen en voor 'god' te spelen.

En ik denk niet dat een journalist, die een sensatie verhaal wil neerzetten, dit met het doel doet om de kloof te vergroten.

En als je mij een simpele ziel vind op basis van die ene uitspraak tja. Dan moet je dat zelf weten, ik ben liever gewaarschuwd, zodat ik enigsinds rekening kan houden met hun normen en waarden en als dit de kloof ofzo vergroot, I dont give a **** ..

natuurlijk omdat ik ff heb gemeld dat het afrikanen waren gaat meneer corazon me weer met een links oog bekijken... ik vind dat de mensen het recht hebben om alle info te weten die zich rond zo'n voorval afspeelt en dat heeft nix met racisme of dergelijke te maken. maar ik ga er niet verder op reageren , aan je reacties te zien heeft het toch geen nut.

RubenSossa zei:
R.I.P. voor het slachtoffer.

En ik zeg altijd maar zo: iedereen krijgt wat ie verdient. Zo ook voor de moordenaar. Zijn straf komt nog wel.

Zou ik niet op hopen.
Dader is niet gepakt en vreemdelingen worden niet snel opgepakt in Belgie. Zelf ook al in mekaar geslagen geweest twee keer (5vs1 en 7vs3) enja
een keer zeggen ze dat ik de dader was omdat ik een "wapen" gebruikte. Wat doe je als er 7 man op je afkomt en je eerst slaagt???

Waarom zou je in Belgie in de krant moeten schrijven Belg steekt "iemand" dood?
We leven tenslotte in Belgie en wordt dit automatisch aanvaardt dat deze persoon een Belg is. Mensen hebben het recht om te weten wie de dader is. Of het nu marokaan, turk of weet ik wat voor iemand het is.

Heel triest ...
Laffe daad en geen woorden voor

Ach me nichtje is ook politie agente en voor ze begon was het allemaal koek en ei met onze allochtone medemens. Maar na een jaartje of 4 is ze er heel anders tegen aan gaan kijken. Meer dan 90% van de geweldsdelicten is afkomstig van allochtonen. Dat is echt geen gelul ofzo, dat zijn gewoon feiten.

Ik ben het wel eens met Corazon dat daar het misdrijf niet van veranderd, maar om nu nog in 2006 met verweer woorden als de media laat alleen weten wanneer het een allochtoon is e.d. is wel erg achterhaald. Pak er de statestieken op na en dan zal je achter komen.

Ik ga er ook niet meer op in bodygainer en nijntje, laten we het maar houden op cultuurverschillen en het feit dat blanken nooit misdaden plegen :rolleyes:. Het heeft geen nut om boos te worden op jullie, ik heb eerder medelijden. Jullie leven constant in angst en het enige wat jullie kunnen doen is je woede uiten op het internet, dus hierbij: leef je uit. Als jullie willen heb ik wel een betere forum voor jullie hoor.

Rob G zei:
Ach me nichtje is ook politie agente en voor ze begon was het allemaal koek en ei met onze allochtone medemens. Maar na een jaartje of 4 is ze er heel anders tegen aan gaan kijken. Meer dan 90% van de geweldsdelicten is afkomstig van allochtonen. Dat is echt geen gelul ofzo, dat zijn gewoon feiten.

Ik ben het wel eens met Corazon dat daar het misdrijf niet van veranderd, maar om nu nog in 2006 met verweer woorden als de media laat alleen weten wanneer het een allochtoon is e.d. is wel erg achterhaald. Pak er de statestieken op na en dan zal je achter komen.

Rob ik heb nergens ontkend dat allochtonen in steden het meeste in de problemen komen en dat zal ik ook nooit doen. Ik vind alleen dat het niveau rond dit soort topics vaak erg laag is, maar ik zal niet meer serieus op dat soort dingen ingaan, want dat heeft toch geen nut.

Beetje jammer van je, die reactie.. (jaja ik had verwachtingen, van een iets meer volwassenere reactie .. ofzo)
Ik uit me overal, dus ook op het internet, in deze discussie. Waarom zeg je dingen die niet waar zijn?
Niemand zegt dat blanken nooit "misdaden" plegen. Ik zeg alleen dat ik me niet meer kan heugen wanner ik in de krant heb gelezen, nederlandse jongen steekt leraar neer om een ruzie , of wou een ipod, ed. En daarom denk ik: Zulke dingen gebeuren dus ook niet -> Ik praat over zulke misdaden, niet over alle misdaden, jij moet geen dingen generaliseren. Iedereen jat snoep, maar er zijn er maar weinigen die mensen dood maken.

Waarom lul je zoveel uit je nek, ik zeg alleen mijn mening gebaseerd op feiten en jij verkondigd jou mening gebaseerd op? Juist een paar internet forum reacties van mij, wie is er nou ..... ? :)

Ik in angst leven? Hoe kan je dat weten? Weer iets dat je verkondigd, gebaseerd op? wat ? haha, laat me niet lachen. Mij een simpele ziel noemen..we zijn gewoon aan het discussieren op basis van ervaringen / feitjes / meningen ed en jij , wat doe jij ?

Ik zit precies op het juiste forum, jij ook?

ps; ik weet wel zeker dat het cultuurverschillen zijn. Kwestie van normen en waarden, hoe ga je met dingen om ed.

Terug
Naar boven