Fitness Seller

Belgische Powerlifters

Dag Jan,
Eddy Merckx zijn fiets is ook niet dezelfde als deze waar ze nu mee rijden.
De formule 1 wagens zijn ook dezelfde niet meer.
Tijden veranderen en ik heb zo het idee dat de EPF-IPF gerelateerde federatie stil is blijven staan de voorbije 25 jaar.
De zon schijnt voor iedereen, of je nu in deze of andere federatie meedoet.
Meedoen is het eerste wat telt, om het even in welke federatie.

idd, 290 kg zeer indrukwekkend!
Zeker als je weet dat hij een hernia heeft gehad vorig jaar. Hij vond de 290 zelfs nog te gemakkelijk gaan.

vind juist jammer kwa het matriaal
ik deed in de tijd 191 bankdrukken met gewone chirt
nu gebruiken ze chirts dat 50 kg helpt
dus jammergenoeg is powerlifting beetje nep ; vergeleken bij gewichtheffen
ik heb het graag gedaan met hart en ziel
maar ja had liever gezien enkel riem en banden ; meer niet
dan ging het mischien olympisch worden en toataal andere uitslagen
als je nu wil powerliften ; ben je al verplicht veel matriaal te kopen
en dan ergste als je gesecteerd ben voor wereld ; moet je nog zelf betalen
ik ehb nog mijn auto verkocht om te kunnen deelnemen
dus heb me bronzen plak gekocht
alles ga naar voetbal ; snik

Dag Jan,
Eddy Merckx zijn fiets is ook niet dezelfde als deze waar ze nu mee rijden.
De formule 1 wagens zijn ook dezelfde niet meer.
Tijden veranderen en ik heb zo het idee dat de EPF-IPF gerelateerde federatie stil is blijven staan de voorbije 25 jaar.
De zon schijnt voor iedereen, of je nu in deze of andere federatie meedoet.
Meedoen is het eerste wat telt, om het even in welke federatie.

ik vind dat niet
je hebt een waardige fediratie , waar het inderdaad heel moeilijk is om medailles te behalen op europees vlak
maar als je daar een haal , dan petje af
ik zou liever powerlifting zien , enkel banden en riem
en een fediratie
en al het geld samenleggen
dan gaan mischien de goede powerlifters eens niet moeten betalen
kwa fediratie en atleten, ja snik jammer
als je een geode atleet bent , moet je alles zelf betalen
ik was derde op ek , en moest mij belgische training betalen , plus 25 euro doping control , plus 25 euro vervoer hotel ; zaal ,
ben je geen veotballer kom je er niet
maar ja ik was maar een domme atleet ;

Motofreak 63,
Ik zie Raw, dus zonder materiaal behalve riem en bandjes er heel vlug doorkomen in BEL.
Misschien nog dit jaar, en naar ik heb vernomen staat dit ook al op de INT agenda.
Dus wie weet komen je wensen uit.

Je hebt gedeeltelijk gelijk over het materiaal doch de regels zijn voor iedereen hetzelfde.
Ze zijn echter wel in het nadeel voor de beginnende sporter die al dat Materiaal niet wil of kan kopen. Het zijn de dealers of tussenverkopers die de prijs van dit materiaal omhoog drijven.
Misschien zit er ook hier een oplossing voor BEL aan te komen.

Motofreak 63,
Ik zie Raw, dus zonder materiaal behalve riem en bandjes er heel vlug doorkomen in BEL.
Misschien nog dit jaar, en naar ik heb vernomen staat dit ook al op de INT agenda.
Dus wie weet komen je wensen uit.

Je hebt gedeeltelijk gelijk over het materiaal doch de regels zijn voor iedereen hetzelfde.
Ze zijn echter wel in het nadeel voor de beginnende sporter die al dat Materiaal niet wil of kan kopen. Het zijn de dealers of tussenverkopers die de prijs van dit materiaal omhoog drijven.
Misschien zit er ook hier een oplossing voor BEL aan te komen.
het is wel zo dat ipf draaid rond het matriaal , en zonder het matriaal zou ipf naar omlaag gaan
het is een soort sponsering
het is niet voor iedereen zelfde hoor
neem van mij aan
ik en jou duwen zelfde
en we kopen zelfd chirt , ik of jij ga ermeer uithalen ik minder en jij meer
best is niets dragen
maar ja wie ben ik he
maar ik vind het een mooie sport , heb hetzelf 20 jaar gedaan ,
maar eerlijk het geef me veel geld gekost , en ja ik heb wereldkampioenschappen meegedaan waar geen kat zat te kijken
ik woog 75 kg beste squat was 280 , bench 191 en dl 290
amai nu squate er een 360 in me reeks
en 882.5 kg totaal , ik deed 750 , dacht dat ik goed was , gewoon een meelopertje lol

bedankt voor je reaktie tof van je

Om terug to the point te komen.

Mijn rangschikking over de BEL powerlifters:

Meest getalenteerde atleet: Eric Coppin
Beste Bencher: Jan Theys
Beste Deadlifter: Beny Verbeke
Beste Squatter: Bilican
Beste Techniek: Steve Loncke

Als je het zolang gedaan hebt motorfreak en je hart zo bloed moet je de draad misschien terug opnemen. Misschien zorgt dit wel voor een ommekeer.

Blijkbaar werden je prestaties niet naar waarde gevalideerd.
Je schrijft hier toch schitterende getallen neer waar de meeste BEL en NL powerlifters enkel van kunnen dromen.
Dit is alvast mijn mening.

Om terug to the point te komen.

Mijn rangschikking over de BEL powerlifters:

Meest getalenteerde atleet: Eric Coppin
Beste Bencher: Jan Theys
Beste Deadlifter: Beny Verbeke
Beste Squatter: Bilican
Beste Techniek: Steve Loncke

Als je het zolang gedaan hebt motorfreak en je hart zo bloed moet je de draad misschien terug opnemen. Misschien zorgt dit wel voor een ommekeer.

Blijkbaar werden je prestaties niet naar waarde gevalideerd.
Je schrijft hier toch schitterende getallen neer waar de meeste BEL en NL powerlifters enkel van kunnen dromen.
Dit is alvast mijn mening.
beste atleet vind ik wim elyn , en eric copin
beste bencher denk wim elyn , 170 kg in d emin 60 kg klasse
en beste deadlifter zeker benny niet , eric copin, min 75 kg 325
en ooit eens 380 gedaan amai

dus beste atleten in mijn ogen

eric copin
wim elyn
Bilican
steve loncke heel sterk

Voor mij blijft Jan Theys bij de beste Benchers die ik ooit gezien heb.
Er zijn uiteraard lifters die betere resultaten gehaald hebben maar ik herrinner me dat hij Dips deed met 150 Kg + uiteraard zijn eigen lichaamsgewicht.
Uit verre ervaringen weet ik dat dit dus eigenlijk goed was voor 150 + 75 Kg = 225 Kg Bench. Hij heeft dat uiteindelijk niet gehaald maar ik weet dat hij dat met het materiaal van vandaag zeker zou gekund hebben.

Jan Theys kon ook verschrikkelijk tekeer gaan na de wedstrijd.

Er zijn een aantal goede powerlifters in Belgie hoor. Maar zelfs equiped zou de top 10 toch genoeg betaald moeten worden. Maar dan moet er ook iemand in de politiek gaan en enige macht hebben. Bert Anciaux zie ik nu niet snel powerliften. Het draait grotendeels om macht...

Er zijn een aantal goede powerlifters in Belgie hoor. Maar zelfs equiped zou de top 10 toch genoeg betaald moeten worden. Maar dan moet er ook iemand in de politiek gaan en enige macht hebben. Bert Anciaux zie ik nu niet snel powerliften. Het draait grotendeels om macht...

steve loncke is terug begonnen , dus dat is al zeker een sterken
maar steve werkt veel geeft goede zaak ,
BILICAN Orhan
BILICAN Muhammed
COLLART Jean-Luc sterke master , petje af
en voor derest zie ik niets meer

ik heb getild in de jaren 83 tot en met 99
en ik heb nog belgische kampioenschappen meegedaan dat twee dagen duurde , nu doen ze seniors , juniors ,masters , dames al in een halfe dag
dus iedereen is bijna belgisch kampioen
zo kan je zien dat powerlifting in belge naar beneden gaat , en dan nog wat nepfediraties erbij , en maakt de zaak nog slechter
alle fediratie's bijeen , heel nieuw bestuur , die hun werk ervan maken
dan kan er geld in laatje komen voor deelnemers die meedraaien op europees en wereldvlak
natuurlijk in de epf en ipf liggen de totalen hoog , en is het moeilijk om kampioen of podium plaatsen te behalen; maar ik ben liever de laatste of de eerste in andere federatie ,
maar mijn tijd is op, ik ben dwaasgetraint , en heup versleten
ik zoek het nu op in moto en nu en dan eens racen ;

respect

het belangrijkste is dat er respect is tussen de atleten.

generaties kunnen niet worden vergeleken ,door het materiaal.

volgens mij waren de beste powerlifters vroeger 1; wim elyn
2;eric coppin
3; jan thys
verder waren er dan toppers die er juist onder
waren ;gerrit van hanswyk, benny verbeke,hugo de grauwe
enz..

maar het mooiste palmares is bereikt door wim elyn.

wie er moementeel de beste is moet nog bewezen worden .
maar de beste federatie qua organisatie en ambiance is
de gpc / ipf is wat achter gebeleven.

nationaal kan deze federatie niet goed functioneren doordat
het geleid word door oude gewichtheffers

zo kan je zien dat powerlifting in belge naar beneden gaat , en dan nog wat nepfediraties erbij , en maakt de zaak nog slechter

Tja, als de IPF nou eens zou beginnen met een Nederlandstalige site (die ook wordt upgedate) en meer de wedstrijden meer zou verspreiden over het hele land. Zonder dit forum zou ik niet eens weten dat de IPF in Belgie ook bestond en als ik het zo globaal bekijk lijken al de wedstrijden in wallonie en de westelijke helft van vlaanderen (Oost- en west- Vlaanderen en het westen van Vlaams brabant) te worden georganiseerd.

Ik zou best willen meedoen met IPF wedstrijden maar dat is vrij moeilijk als er geen informatie te vinden is omtrent de regels, datums en plaats. Bovendien heb ik geen rijbewijs (:o) en 3u reizen met openbaar vervoer voor een wedstrijd van Belgisch niveau is ook niet de moeite.

• Topic Starter Topic Starter
nationaal kan deze federatie niet goed functioneren doordat het geleid word door oude gewichtheffers

Dat het gewichtheffers zijn is op zich niet erg, ik vind het best OK dat de 2 krachtsporten in één federatie verenigd worden.

Maar het probleem is inderdaad dat nagenoeg ALLE officials en scheidsrechters de bejaarde leeftijd bereikt hebben... De meeste van hen hebben nog nooit van internet gehoord, nog van communicatie en PR etc in het algemeen... Maar met een houding van 'als ze willen meedoen moeten ze maar afkomen" geraak je tegenwoordig echter niet ver

Inderdaad op het internet is niets te vinden over IPF in vlaanderen (VGPF), de Waalse afdeling heeft wel een website (www.LFPH.be), waarop je ook alle nationale wedstrijden en interclubs vindt.

Ben verder ook niet akkoord dat de IPF op internationaal niveau stilstaat zoals Gent zegt, integendeel het niveau stijgt alsmaar en er komen ieder jaar nieuwe landen bij. Maar hier in Belgie is het om te huilen. Je zou hopen dat daar snel verbetering in komt nu twee landgenoten een wereldrecord gevestigd hebben.

Ondertussen zijn er helaas tal van mensen die meer dan behoorlijke totalen halen maar die geen zin hebben om nog wedstrijden te doen omdat de situatie in Belgie zo absurd is... (4 federaties)

het belangrijkste is dat er respect is tussen de atleten.

generaties kunnen niet worden vergeleken ,door het materiaal.

volgens mij waren de beste powerlifters vroeger 1; wim elyn
2;eric coppin
3; jan thys
verder waren er dan toppers die er juist onder
waren ;gerrit van hanswyk, benny verbeke,hugo de grauwe
enz..

maar het mooiste palmares is bereikt door wim elyn.

wie er moementeel de beste is moet nog bewezen worden .
maar de beste federatie qua organisatie en ambiance is
de gpc / ipf is wat achter gebeleven.

nationaal kan deze federatie niet goed functioneren doordat
het geleid word door oude gewichtheffers
ik voel me echt goed met je berichtje
das de eerste keer dat mijn naam genoemd werd als goede allaat bedankt

ik zou zeggen , bestuur moet van jongere mensen komen
sponsers zoeken
goede wedstrijden inrichten , met veel reclame al lang voordien
en streven dat de goede atleet niet moet betalen voor zijn wereldkampioenschap of europees
toch blijf ik erbij
al de federaties samen doen smelten wat de naam ook mag zijn
met veel atleten kan je terecht bij boic en bloso
dan krijgt de federatie toelagen ,
maar als er een federaties is met weinig atleten ; komt er niets van
dus samenvloeien , en streven voor de goede atleet nog beter te maken
er zijn zeker nog atleten die sterker zijn dan ik en wim en eric
ban daar overtuigd van
maar ze moeten een kans krijgen
jan

Het grote probleem van de in BEL-IPF gerelateerde federatie is dat er geen doorstroming is,of geweest is.
Het zijn nog steeds dezelfde bestuurder / officials van 10, 15 of 20 jaar geleden.
Alle namen die ik hier lees zijn buitengekipt op het moment dat ze extra sportief hun steentje konden bijdragen.
Ingeborg Marx, de Nelis sisters, Geldhof bij de vrouwen.
Bij de mannen kan je een bus vullen met talentvolle atleten die op een of andere manier zijn buiten gebonjourd.
Het waren inderdaad allen powerlifters en geen gewichtheffers.
En de gewichtheffers zitten nog steeds op hun plaats.
Powerlifting heeft daarmee jaren verloren. Enkel en alleen omdat enkele oudere bestuurders geen verandering wilden.
In de contekst hiervan vind ik persoonlijk dat een powerlifting federatie moet geleid worden door powerlifters, niet door gewichtheffers.
Het is een andere sport en is niet te vergelijken, behalve dat het beiden sporten met een halter zijn.
Er zijn veel balsporten doch de voetballeiders zijn ook geen basketters, het zijn voetballers. Van zodra je 2 sporten onder één dak steekt is er discriminatie.
Jammer maar het is zo.
België kende een pak sterke powerlifters die nog steeds gerenomeerd zijn in heel de wereld. Als die hun kopjes tesamen steken is er maar één winnaar en dat is powerlifting.
Is dit nu niet wat we allemaal willen?

• Topic Starter Topic Starter
België kende een pak sterke powerlifters die nog steeds gerenomeerd zijn in heel de wereld.
Als die hun kopjes tesamen steken is er maar één winnaar en dat is powerlifting.
Is dit nu niet wat we allemaal willen?

Precies

Alle powerlifters willen dat, enkel de oude gepensioneerde officials houden dat tegen.

En de 'leiders' van de kleine federaties houden liever vast aan hun schoon kostuum met label van 'president' of 'referee' puur uit eigenbelang dan dat ze de sport vooruithelpen - en wees maar zeker dat een belangrijk obstakel om samen te smelten zal zijn dat ze hun schoon kostuumke liefst van al willen blijven houden

De lifters zijn namelijk nog steeds gerenommeerd - 3 wereldrecords in 2 weken tijd is niet niks !!! (Bilican squat & bench & Collart squat)

De lifters zelf kunnen hier echter weinig aan veranderen, behalve puur uit passie blijven liften ondanks slecht bestuur

(Ik moet misschien maar eens bij mezelf beginnen en ook eens een wedstrijd doen en mij van al die zever niets meer aantrekken ;) )

hallo,

ik weet niet of je enige ervaring hebt als internationale lifter .

ik heb 8 europese en 5 wereld kamp. meegedaan ipf en 1 ek gpc
zo ik weet het verschil+ en de gpc is meer fun betere organisaties
atleten voor atleten

gent weet er blijkbaar veel van .momenteel zijn ze bezig in de gpc belgie met grote
veranderingen .

zo is er nationale ploeg kleding ook voor de officials .is een prachtig plaatje
als je een land zoals belgie ziet in uniform.is volgens mijn weten nog nooit
gebeurd in een belgische federatie.

hallo,

ik weet niet of je enige ervaring hebt als internationale lifter .

ik heb 8 europese en 5 wereld kamp. meegedaan ipf en 1 ek gpc
zo ik weet het verschil+ en de gpc is meer fun betere organisaties
atleten voor atleten
heb geen ervaring denk ik
ik was ooit europees kampioen epf en ipf , dus ik moest niet weg lopen naar een nepfederatie om een plaatsje te behalen
sorry hoor
ik heb 18 wk en 17 ek gedraaid

natuurlijk heb je ervaring zat en een mooi palmares,maar dit bericht was bedoeld voor
the locust .18 wk en 17 ek is al een schitterend resultaat.zonder al je medailles die je hebt
behaald.

Terug
Naar boven